Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-06@13:23:25 GMT

تورم کره‌جنوبی منفی شد!

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۱۵۱۶۹

تورم کره‌جنوبی منفی شد!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، برای نهمین ماه متوالی نرخ تورم در کره جنوبی در ماه سپتامبر نیز کاهش یافت تا با رسیدن نرخ تورم به سطح کمتر از صفر درصد در ۱۲ ماه منتهی به سپتامبر، رکورد کمترین نرخ تورم به ثبت رسیده در این کشور از زمان ثبت داده‌های تورم در سال ۱۹۶۵ شکسته شود. آخرین رکورد تورم در کره جنوبی مربوط به ماه قبل با صفر درصد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بین بخش‌های مختلف تورم مواد غذایی و نوشیدنی با منفی ۴.۱ درصد به کمترین سطح تاریخ خود رسید. نرخ تورم منفی در حوزه حمل و نقل با منفی ۱.۶ درصد، ارتباطات با منفی ۱.۸ درصد و فرهنگ و آموزش با منفی ۱.۳ درصد نیز به ثبت رسید.

نرخ تورم چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا اکنون فاصله بسیار زیادی با تورم دو درصدی هدف‌گذاری شده توسط بانک مرکزی این کشور دارد. طی این مدت، هسته تورمی که تغییرات قیمت اقلام کشاورز یو انرژی را به دلیل نوسانات بالای ان ها در نظر نمی‌گیرد به ۰.۶ درصد رسید. بر مبنای ماهانه نیز نرخ تورم در ماه سپتامبر ۰.۴ درصد اندازه گیری شده است.

در حال حاضر نرخ بهره در کره جنوبی ۱.۵ درصد است اما مقامات این بانک بارها و بارها بر باز بودن درها برای کاهش نرخ بهره خبر داده اند. خبر کاهش تورم در شرایطی اعلام می شود که فعالان کره‌ای پیش تر نیز تحت تاثیر خبر کاهش پی در پی ماهانه صادرات این کشور نسبت به چشم انداز اقتصادی آن ناامید شده اند.

متوسط نرخ تورم کره جنوبی در بازه زمانی ۱۹۶۶ تا ۲۰۱۹ معادل ۷.۲۲ درصد بوده است که کمترین رقم ثبت شده مربوط به سپتامبر ۲۰۱۹ با منفی ۰.۴ درصد و بیشترین تورم ثبت شده مربوط به اکتبر ۱۹۸۰ با ۳۲.۵ درصد بوده است.

در ماه سپتامبر صادرات کره جنوبی برای دهمین ماه متوالی رشد منفی را به ثبت رساند و ۱۱.۷ درصد کمتر شد. آن سو اون، کارشناس اقتصاد کره گفت: با توجه به آمارهای اخیر شانس کاهش نرخ بهره بیش از هر زمان دیگری افزایش پیدا کرده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کره جنوبی نرخ تورم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۵۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم ترکیه در ماه آوریل به ۷۰ درصد رسید

بر اساس آخرین داده‌های منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه، نرخ تورم این کشور در ماه آوریل نسبت به سال گذشته میلادی به ۶۹.۸ درصد رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از یورونیوز، بر اساس آخرین داده‌های منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه، نرخ تورم این کشور در ماه آوریل نسبت به سال گذشته میلادی به 69.8 درصد رسید.

تورم سالانه قیمت مصرف کننده در ترکیه طی ماه گذشته نزدیک به 70 درصد افزایش یافت که اندکی کمتر از پیش‌بینی‌ها بود.

با این حال، به دلیل افزایش شدید هزینه‌ها در بخش آموزش و همچنین افزایش قیمت‌ها در رستوران‌ها و هتل‌ها، این ماه بالاترین نرخ تورم را از نوامبر 2022 به خود اختصاص داد.

تورم ترکیه به 62 درصد رسید

مهمت شیمسک، وزیر دارایی ترکیه، در مورد این داده ها به رویترز توضیح داد که تورم ماه آوریل نسبت به ماه قبل از آن افزایش 3.18 درصدی را ثبت کرد که مطابق با انتظارات بود. در ماه مارس این نرخ 3.16 درصد بود.

سیمسک در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: پس از اینکه تورم سالانه در ماه می به اوج خود برسد، مطابق با پیش بینی‌های ما به شدت شروع به کاهش خواهد کرد.

بانک مرکزی ترکیه در ماه مارس نرخ بهره بانکی را به 50 درصد افزایش داد و دلیل آن ادامه تلاش‌ها برای مقابله با افزایش تورم در این کشور بود.

این بانک در آن زمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: در حالی که واردات کالاهای مصرفی و طلا کاهش یافت و به بهبود تراز حساب جاری کمک کرد، سایر شاخص‌های اخیر حاکی از آن است که تقاضای داخلی همچنان مقاوم است.

بانک مرکزی ترکیه افزود: چسبندگی تورم در بخش خدمات، انتظارات تورمی، خطر درگیری‌های نظامی و قیمت مواد غذایی فشارهای تورمی را بالا نگه می دارد.

در ماه مارس، این بانک همچنین اعلام کرد که سیاست پولی فشرده تا زمانی که کاهش قابل توجه و پایدار در روند زیربنایی تورم ماهانه مشاهده نشود، حفظ خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نرخ رشد پایه پولی ۱۶.۹ درصد کاهش یافت
  • نرخ رشد پایه پولی به ۱۶.۹ درصد رسید
  • تورم ترکیه در ماه آوریل به ۷۰ درصد رسید
  • با همه بارش‌ها، ۲۲ استان هنوز دچار خشکسالی است
  • خشکسالی در ۲۲ استان کشور؛ کاهش ۸.۹ درصدی بارش‌ها!
  • خشکسالی در 22 استان کشور! بارش‌ها 8.9 درصد کاهش یافت
  • بارش ها در ۲۲ استان همچنان منفی است | این ۳ استان بیشترین رشد بارش را تجربه کردند | کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • کاهش ۹۳.۵ میلیمتری بارش‌ها در تهران
  • تورم ترکیه چقدر است؟