Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

ابراهیم قاسمپور در مورد ظهور پدیده‌ای به نام اعتراض مربیان به داوران در فوتبال ایران که شامل همه مربیان از استراماچونی در استقلال گرفته تا رسول خطیبی در ماشین‌سازی و محمد نصرتی در تیم گل ریحان و... گفت: فکر می‌کنم قبلا هم مربیان ما به داوران اعتراض می‌کردند، اما شدت اعتراض‌ها به این حد نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید اعتراض مربیان جوان‌تر توجیه‌پذیرتر باشد، هرچند کار درستی نیست. اما اینکه مربیان باتجربه و یا حتی مربیان خارجی ما به داور اعتراض می‌کنند، جالب توجه است. مربیان خارجی معمولا با قوانین اعتراض‌کنندگان به داوری آشنا هستند و کمتر چنین رفتارهایی می‌کنند، اما وقتی می‌بینند که در فوتبال ما بلبشویی به پاست، آنها نیز هم‌رنگ جماعت می‌شوند و مانند مربیان ایرانی به داوران اعتراض می‌کنند.

وی افزود: اگر کمیته انضباطی و فدراسیون فوتبال برخورد قاطع و قانونی با مربیان معترض انجام دهد، تا حدی می‌توان این پدیده را کنترل کرد. به هر حال اشتباهات داوری در فوتبال اجتناب‌ناپذیر است و حتی در بالاترین سطح فوتبال نیز شاهد اشتباهات داوری هستیم، اما گاهی برخی مربیان مدعی هستند که اشتباهات به سود تیمی پرطرفدار که زور بیشتری دارد انجام می‌شود و آنها تصور می‌کنند که این اشتباهات مغرضانه است و این مسئله است که به مربیان گاهی فشار روانی وارد می‌کند و آنها عکس‌العمل‌های شدید نشان می‌دهند.

این کارشناس فوتبال در مورد اینکه ظاهرا قانون نانوشته‌ای در فوتبال ما حاکم شده که داوران با تیم‌های معترض مهربانانه‌تر رفتار می‌کنند، گفت: متاسفانه گاهی اوقات چنین حوادثی رخ می‌دهد، البته داوران خوب و درجه اول ما چنین رفتاری ندارند، ولی گاهی اوقات برخی داوران با سروصداهایی که ایجاد می‌شود، قانون را به سود آن تیم خم می‌کنند یا می‌شکنند.

وی افزود: اگر داور به چیزی اعتقاد دارد باید قانون را به خوبی اجرا کند نه آنکه با سروصدای یک مربی به سمت آن تیم غش کند. اگر داوری چنین رفتاری انجام بدهد، اشتباه است. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گاهی اوقات بهتر است اگر داوری تخلفی کرد نیز به صورت علنی اعلام شود تا همه بدانند که با داوران متخلف هم برخورد قاطع و قانونی می‌شود. این که فقط مربیان و بازیکنان را به خاطر اعتراض جریمه کنیم کافی نیست، گاهی باید با داورانی هم که تخلفی را مرتکب می‌شوند برخورد شود.

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۵۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان معترض در آمریکا آقازاده هستند

به گزارش همشهری آنلاین، «فواد ایزدی» کارشناس مسائل آمریکا و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به اعتراضات گسترده دانشجویی در آمریکا علیه نسل کُشی در غزه اظهار داشت: این اعتراض‌ها به دو دلیل انجام می‌شود؛ یکی بحث نسل‌کُشی در غزه است و دیگری مربوط به نسبت میان این دانشگاه‌ها با دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی بر سر تأمین تسلیحات نظامی است.

وی با بیان اینکه حرکت اعتراضی دانشجویان از دانشگاه کلمبیا و هاروارد که جز دانشگاه‌های برتر آمریکا هستند آغاز شد، ادامه داد: این دانشگاه‌ها در شرکت‌های تسلیحاتی سرمایه‌گذاری می‌کنند؛ لذا این وابستگی و درهم‌تنیدگی میان این دانشگاه‌ها و دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی مورد اعتراض است.

ایزدی با اشاره به اهمیت پرداختن به اعتراضات دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا گفت: در کشوری که رسانه‌های اصلی دست صهیونیست‌هاست، یک دفعه جمعیتی از جوانان و دانشجویان از عملیات حماس حمایت می‌کنند و به عملکرد آمریکا در قبال غزه و فلسطین انتقاد دارند؛ بنابراین این مساله اهمیت به سزایی دارد.

وی با بیان به اینکه دانشجویان دانشگاه هاروارد و کلمبیا نماینده اکثریت جوانان آمریکایی هستند، افزود: بسیاری از والدین دانشجویان معترض، درون حکومت آمریکا مشغول هستند و در واقع این دانشجوها، آقازاده‌های آمریکا هستند.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران اعتراض دانشجویان آمریکایی را مصداق داستان حضرت موسی (ع) و کاخ فرعون دانست و تاکید کرد: پیام اعتراض‌ها در منزل نخبگان مدیریتی آمریکا توسط جوانان این کشور شنیده می‌شود؛ بنابراین این مهم حائز اهمیت است.

کد خبر 847532 برچسب‌ها دانشگاه - دانشجو اسرائیل خبر ویژه فواد ایزدی فلسطین

دیگر خبرها

  • اعتراف کمیته داوران لالیگا به اشتباهات داوری
  • گفت‌وگو با داور فوتبال که مورد ضرب و شتم قرار گرفت + فیلم
  • رؤسای کمیسیون‌های داوران، مربیان و ورزشکاران تنیس مشخص شدند
  • پیشکسوت فوتبال سپاهان: کمیته داوران یک داور باکیفیت برای دیدار با پرسپولیس انتخاب کند
  • داور عشق راگبی برای بایرن مونیخ-رئال
  • قاسمپور: خط دفاع پرسپولیس سردرگم است/ آلومینیوم چیزی برای از دست دادن نداشت
  • دانشجویان معترض در آمریکا آقازاده هستند
  • دانشجویان فرانسوی هم به میدان آمدند + فیلم
  • دانشجویان فرانسوی هم به میدان آمدند
  • کارشناس داوری تایید کرد؛ گل اورونوف به آلومینیوم خطا بود!