Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه‌ای که عصر روز گذشته سه شنبه ۸ مهر ماه میان کیو نوروانتو سفیر فنلاند و هیات همراه وی و هیات مدیره جامعه صنفی تهیه‌کنندگان برگزار شد، توافق لازم برای تولید مشترک میان ایران و فنلاند در حوزه سینما صورت گرفت.

در این دیدار پس از گزارشی که توسط سید ضیا هاشمی مدیرعامل جامعه صنفی ارائه شد، لس سارنین مدیر عامل بنیاد فیلم فنلاند درباره فعالیت این بنیاد گفت: نوع فعالیت بنیاد فیلم فنلاند شبیه به فعالیت بنیاد سینمایی فارابی است، این بنیاد بودجه حدود ۲۵ میلیون یورویی را به صورت سالانه از سوی دولت دریافت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در فنلاند نزدیک به ۲۰ میلیون یورو هزینه تولید فیلم و مابقی صرف حمایت از هزینه‌های بین‌المللی آثار است. در فنلاند بودجه تقریبی تولید یک فیلم ۴ تا ۵ میلیون یورو است و هزینه فیلم کم هزینه (لو باجت) ۱ میلیون یورو است.

مدیر عامل بنیاد فیلم فنلاند توضیح داد: ما علاقمندیم تولیدات مشترکی با بخش خصوصی سینمای ایران داشته باشیم و در حوزه تولید مشاورانی داریم که با ما همکاری می‌کنند. سالیانه ۱۷ تا ۲۰ فیلم داستانی توسط این بنیاد حمایت می‌شود و حدود ۹۰ درصد تولیدات فیلم فنلاند توسط این بنیاد با کمک‌های بلاعوض تولید می‌شود.

سارنین تاکید کرد: معمولا از میان آثار تولید شده بین ۵ تا ۷ فیلم تجاری نیز ساخته می‌شود.

سیدضیاء هاشمی رییس جامعه صنفی تهیه‌کنندگان نیز در این مراسم گفت: در ایران تولیدات موفقی با بضاعت محدود تهیه‌کنندگان ساخته می‌شود که تلاش می‌شود اقشار مختلف جامعه را در برگیرد و به سلایق مختلف توجه کند. بخشی از این آثار تولید شده نیز توان جذب مخاطب بین الملل را دارد و در جشنواره‌ها موفق عمل می‌کند.

وی ادامه داد: تولید مشترک باعث رونق سینما در دو کشور و آشنایی هر دو ملت با فرهنگ‌ها و آداب و رسوم  دو کشور خواهد بود.

یانا پاسکا مدیر امور بین‌الملل بنیاد فنلاند نیز تاکید کرد: سینمای فنلاند همیشه در جشنواره‌های مطرح جهانی از جمله برلین، تورنتو و..‌. حضور موفقی داشته است و کمپانی‌های فرانسوی و آلمانی از پخش‌کننده‌های خارجی هستند که بیشتر برای خرید آثار تولید شده در فنلاند استقبال می‌کنند.

مدیر بین‌الملل فنلاند درباره تعداد سالن‌های سینمایی این کشور گفت: سینماهای ما در ۱۲۰ شهر واقع شده و در مجموع  ۱۸۰ سالن در اختیار داریم.

وی درباره تولیدات مشترک توضیح داد: زمینه همکاری بین سینمای ایران و سینمای فنلاند کاملا فراهم است و تولید مشترک به نوع فیلم و نام کارگردان بستگی دارد، ‌به نظر می‌رسد بودجه سینمای ایران نزدیک به بودجه کشورهای کوچک اروپایی است و ما آمادگی تولیدات مشترک را داریم.

پاسکا در پایان این نشست گفت: اکثر سالن‌های سینمای فنلاند فیلم آمریکایی نمایش می‌دهند و تنها ۱۶ تا ۱۷ درصد سهم سینما فنلاند در نمایش فیلم است.

سفیر فنلاند و هیات همراه درباره تولید مشترک با ایران اعلام آمادگی کردند که در این جلسه به این نتیجه رسیدند تا سیناپس فیلمنامه جهت تولید مشترک در اختیار دو هیات قرار گیرد تا منجر به تولید مشترک شود.

عکس‌ها از شادی وثوقی

کد خبر 4734828 نیوشا روزبان

منبع: مهر

کلیدواژه: جامعه صنفی تهیه کنندگان سینمای ایران فنلاند تولید مشترک سینمایی تئاتر ایران فیلم سینمایی کارگردان تئاتر موسیقی ایرانی سازمان سینمایی خانه هنرمندان ایران سینمای مستند بازیگر تئاتر سریال ایرانی فیلم کوتاه رادیو اکران عمومی عکاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۶۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهیه‌کننده متهم به تجاوز، باید دوباره محاکمه شود

 به گزارش تابناک، اتهام‌های متعدد تجاوز و سوءاستفاده جنسی علیه «هاروی واینستین» که از سوی برخی از شناخته شده‌ترین زنان سینمای هالیوود طرح شده بود، جرقه جنبش (MeToo#) را زد که علاوه بر آمریکا به سایر نقاط جهان هم گسترش یافت.

اکنون دادگاه تجدیدنظر می‌گوید در دادگاه بدوی دادستان‌ها شاهدانی را به دادگاه احضار کرده‌اند که اتهام‌های آن‌ها در شکواییه اصلی علیه «هاروی واینستین» نبوده و به این دلیل فرصت دادرسی منصفانه به متهم داده نشده است.
با این حال، تا زمان برگزاری دادگاه جدید، این تهیه کننده سابق هالیوود در زندان باقی خواهد ماند چرا که او اکنون به علت محکومیت به جرم تجاوز در یک دادگاه دیگر در لس‌آنجلس در زندان است.

اتهام‌های گسترده تجاوزجنسی علیه «هاروی واینستین» از سال ۲۰۱۷ علنی شد و تا زمان محکومیت او در سال ۲۰۲۰ حدود ۸۰ زن این غول تهیه‌کنندگی در صنعت سینما را به سوء رفتار جنسی طی چند دهه متهم کردند از جمله ک «اوما ترومن» و «سلما هیاک» دو هنرپیشه معروف هالیوود.

هاروی واینستین یکی از بزرگترین تهیه‌کنندگان سینمای آمریکاست که موفقیت‌های فراوانی به دست آورده است.

فیلم‌های او از جمله «سخنرانی پادشاه» و «شکسپیر عاشق» برنده چندین جایزه اسکار شده‌اند.

منبع: بی بی سی

دیگر خبرها

  • اقلام مورد نیاز معلولان خانواده یاسوجی تامین شد
  • معارفه مدیرعامل جدید پتروشیمی فن آوران
  • سه واحدصنفی متخلف تعزیراتی شدند
  • اولین جلسه هیات مدیره استقلال با مالکان جدید
  • خداحافظی دکتر کورش پرویزیان با بانک پارسیان/ دکتر جواد شکرخواه مدیرعامل بانک پارسیان شد
  • انتقاد از برگزاری جلسات هیات مدیره باشگاه‌های خوزستانی در تهران
  • ابقای اعضای فعلی هیات‌مدیره به‌پرداخت ملت
  • خصوصیات الزامی برای اعضای هیات مدیره سرخابی ها پس از واگذاری
  • تهیه‌کننده متهم به تجاوز، باید دوباره محاکمه شود
  • هفته گرافیک افتتاح شد/ دفاع تمام قد کلهرنیا از سیاست جدید انجمن