Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@21:29:35 GMT

آتش ۴۰ هکتار از مراتع میاندوآب را سوزاند

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۱۶۹۰۸

آتش ۴۰ هکتار از مراتع میاندوآب را سوزاند

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب گفت: ۴۰ هکتار از مراتع بخش باروق این شهرستان بر اثر آتش‌سوزی از بین رفت.

علی مولایی روز چهارشنبه با بیان اینکه ماموران این سازمان پس از کسب اطلاع از بروز حادثه آتش‌سوزی بلافاصله به محل اعزام شدند، اظهار داشت: این آتش سوزی عصر روز گذشته در مراتع روستای «قوروقچی» در بخش باروق روی داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به علت وقوع این آتش‌سوزی در ارتفاعات، ماشین‌های آتش‌نشانی قادر به اطفای حریق نبودند و آتش با همکاری مردم و نیروهای امدادی خاموش شد.
وی با بیان اینکه برای اطفای این حریق آتش‌نشانان شهر باروق، روستای «گل سلیمان‌آباد» و همچنین محیط‌بانان اداره منابع طبیعی میاندوآب با تجهیزات مورد نیاز نیز حضور داشتند، گفت: پس از ۲ ساعت تلاش ماموران آتش‌نشانی و مردم محلی آتش مهار و از گسترش آن جلوگیری شد.
«مولایی» اضافه کرد: این آتش‌سوزی به علت بی‌احتیاطی یک چوپان در روشن کردن آتش اتفاق افتاده بود.

وی اظهار داشت: در سال‌جاری این دومین آتش‌سوزی وسیع در میاندوآب بود که در آن حجم قابل توجهی از مراتع در آتش سوخت.
در خرداد ماه امسال نیز ۵۰ هکتار از مزارع گندم میاندوآب در حد فاصل روستاهای «گل سلیمان‌آباد» و «چالخاماز» از توابع بخش باروق این شهرستان براثر وقوع آتش‌سوزی از بین رفت.
بخش باروق ۷۲ روستا دارد و بیش از ۵۰ درصد معیشت روستاییان این بخش از راه کشاورزی تأمین می‌شود./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۶۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای ۲۳۰ هکتار از مراتع شیروان

مصطفی سیامکی افزود: بذرپاشی مشارکتی مراتع روستای شناقی سفلی در سطح ۱۳۰ هکتار و مراتع باداملی در سطح ۱۰۰ هکتار انجام شد.
وی گفت: همچنین طرح‌های مرتع‌داری روستا‌های گره زو، گوگلی، قلهک علیا و سفلی، بیگان و کلاته مهین در سطح ۹ هزار هکتار بذر پاشی شد.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شیروان ادامه داد: احیای ۱۳ هزار و ۷۰۰ هکتار از مراتع این شهرستان در روستا‌های حلواچشمه، گوگلی، قلهک علیا و سفلی، بیگان، کوسه و کلاته مهین در دستور کار قرار دارد.
گستره شهرستان شیروان ۴۰۰ هزار هکتار است که ۲۹۰ هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و ۱۱۰ هزار هکتار جزو اراضی مستثنیات قانونی شخصی شامل زمین‌های زراعی، باغ ها، جاده‌ها و محوطه‌های روستا و شهر‌ها است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی منجر به نابودی زمین می‌شود
  • احیای ۲۳۰ هکتار از مراتع شیروان
  • امکانات اطفای حریق در مراتع و جنگل‌ها به خصوص در سمیرم تقویت شود
  • سانحه رانندگی در میاندوآب ۲ مصدوم داشت
  • آتش سوزی خودروی پراید حین سوخت گیری در آستارا/ حریق مهار شد
  • آتش‌سوزی یک باب مغازه در تالش
  • کمبود بیش از ۵هزار شیر هیدرانت آتش‌نشانی در مشهد
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار
  • آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج در چابهار؛ یک نفر فوت کرد
  • اجرای طرح هادی در ۵۱ روستای میاندوآب