Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه استانها: اینجا نقطه صفر مرزی خسروی است و طنین قدوم زوار سیدالشهدا(ع) در گوش مردمان مهمان‌نواز این خطه دوباره طنین‌انداز شده و خاطره مهمانداری‌های سال گذشته از زوار را دوباره از نو زنده کرده است؛ قصرشیرینی‌های خونگرم این روزها آیین مهمان نوازی را نیکوتر از هر مردمانی به جا می‌آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مرز نزدیک‌ترین و سهل‌الوصول‌ترین راه رسیدن به کربلاست؛ همچنین ارزان‌ترین مسیر  نسبت به سه مرز مهران، چزابه و شلمچه برای خروج از کشور هم محسوب می‌شود و همین امر هم موجب تمایل بیشتر زوار برای انتخاب این مرز شده است.

خسروی به نوعی بزگترین و مجهزترین پایانه مرزی خاورمیانه هم محسوب می‌شود که امکانات بسیار خوبی را برای پذیرایی از زوار در اختیار دارد و این امتیاز خسروی را نسبت به سایر مرزها برای رفتن به عتبات ارجح کرده است.

پایانه شهید کاویانی پایلوت انتقال زوار به به مرز خسروی

فریبرز کرمی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: پایانه شهید کاویانی به عنوان پایلوت برای انتقال زوار اربعین به مرز خسروی انتخاب شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: تامین ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس برنامه ریزی شده که از این تعداد ۵۰۰ دستگاه برای تردد در داخل پایانه و مسیر تا مرز خسروی به کارگیری می شود و همچنین در صورت نیاز از ظرفیت هوایی، ریلی و جاده ای نظیر مینی بوس و سواری نیز بهره خواهیم گرفت.

وی بیان داشت: نیازمندی های مسافران در پایانه شهید کاویانی در زمینه زیرساخت، مدیریت و نظارت بر عرضه خدمات از نظر کیفیت و سلامت خدمات با هماهنگی شهرداری تامین شده و تیم های خاصی به عنوان ناظر بر نرخ های حمل مسافر نظارت خواهند داشت.

کرمی با تاکید بر اینکه هیچ گونه افزایش نرخی در کرایه اتوبوس ها نخواهیم داشت، گفت: اتوبوس ها از مرز مهران و خسروی به مقاصد مختلف، خالی برمی گردند که برای جبران یک سرخالی کرایه برگشت دو برابر حساب می شود.

گازرسانی به موکب‌ها در اولویت است /افزایش ۲ برابری اکیپ‌های گاز در ایام اربعین

سیروس شهبازی در گفتگو با خبرنگار مهر، در زمینه گازرسانی به موکب ها اظهار داشت: به موکب هایی گازرسانی می شود که  شرایط استاندارد گازرسانی را داشته باشند و نیز باید دارای لوله کشی استاندارد و ایمن باشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه افزود: گازرسانی به موکب ها در اولویت قرار دارد و در کمترین زمان ممکن انجام می شود.

این مسئول تاکید کرد: انجام اقدامات فوق، مستلزم این است که حتما این اماکن تاییدیه و استاندارد گازکشی را داشته باشند.

وی در خصوص نحوه تامین گاز مورد نیاز موکب هایی که شرایط گازکشی را ندارند، گفت: در این شرایط و در صورت نیاز به گازمایع و کپسولی، باید از طریق پخش فرآورده های نفتی اقدام شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: به دلیل اینکه برای گازرسانی به موکب ها باید برای آنها علمک نصب شود، بهتر است که این موکب ها در جوار اماکن ثابت قرار گرفته باشند.

این مسئول بیان داشت: همچنین سعی شده است اکیپ های امدادی را طی این ایام دو برابر کنیم که در صورت بروز بحران، بتوان به موقع و در کمترین فرصت ممکن اقدام کرد.

برپایی ۴ موکب در کرمانشاه برای پذیرایی از زوار اربعین

حجت الاسلام محمد صالحی در گفتگو با خبرنگار مهر، از برپایی ۴ موکب توسط  اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه برای خدمات دهی به زائران اربعین حسینی خبر داد و اظهار داشت: یکی از موکب ها به نام موکب سیدالشهداء (ع) در محل آستان مقدس امامزاده باقر بیستون که تقریبا ورودی شهر کرمانشاه است، برپا می شود.

وی افزود: اسکان و تغذیه از جمله خدماتی است که در این موکب به زائران عتبات عالیات طی مراسم پیاده روی اربعین امسال ارائه می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه ادامه داد: زائران اربعین حسینی پس از ورود به کرمانشاه نیز در موکبی که از محل  موقوفه غیر متصرفه حاج محمد تقی اصفهانی برپا شده پذیرایی می شوند.

این مسئول با بیان اینکه ۴ استان فارس، کرمانشاه، کردستان و اردبیل در مرز خسروی استقرار خواهند داشت، گفت: در این نقطه نیز ما دو موکب ابا عبدالله الحسین(ع) و موکب امام خامنه ای را داریم که یک موکب متشکل از استانهای کرمانشاه، اردبیل و کردستان است و موکب دیگر نیز به صورت مستقل توسط استان فارس برپا خواهد شد.

به‌کارگیری ۷۰ درصد نیروهای پلیس برای روان‌سازی ترافیک در ایام اربعین

سرهنگ فضل الله شیری در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص اقدامات و تمهیدات پلیس راهور برای ایام اربعین حسینی اظهار داشت: اقدامات ما طی این ایام در حوزه روان‌سازی ترافیک درون شهرهای مسیر تردد زائران خواهد بود.

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه افزود: طی این ایام ۷۰ درصد نیروهای پلیس راهور برای بحث روان‌سازی ترافیک به کارگیری می شوند.

این مسئول بیان داشت: ۳۰ درصد نیروهای باقی مانده نیز برای مباحث خدماتی پلیس چون صدور گواهینامه و اقداماتی از این دست مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

سرهنگ شیری از تقویت نیروهای پلیس راهور در داخل شهرهای مسیر تردد زائران خبر داد و گفت: استقرار و نیروهای نیروهای ما بیشتر در شهر قصرشیرین خواهد بود تا در مباحث روانسازی ترافیک این منطقه تمهیدات لازم را داشته باشند.

وی توصیه هایی نیز به زائران حسینی داشت و عنوان کرد: زائران سعی کنند در هنگام عبور از مسیرهای داخل شهری، بیشتر از کمربندی ها استفاده کنند تا با ترافیک مواجه نشوند.

استقرار ۴ دستگاه خودرو آتش‌نشانی در مرز خسروی

غلامرضا رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص اقدامات و تمهیدات آتش نشانی برای خدمات رسانی به زائران حسینی طی مراسم اربعین امسال اظهار داشت: از این نظر استان های کرمانشاه، تهران و ارومیه به عنوان استان های معین مرز خسروی تعیین شده اند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه افزود: علاوه بر پوشش مرز خسروی، مسیر تردد زوار از کنگاور تا خسروی را نیز پوشش می دهیم.

وی از استقرار حداقل ۴ دستگاه خودرو آتش نشانی در مرز خسروی خبر داد و گفت: علاوه بر استقرار یک دستگاه خودرو در ورودی کنگاور و پوشش موکب ها، خودروها و نیروهای ما در مناطق و موکب های پرتردد مسیر زائران به صورت ثابت مستقر هستند.

این مسئول  از آمادگی کامل نیروهای ستادی و عملیاتی آتش نشانی به این منظور خبر داد و تصریح کرد: مرخصی های نیروها نیز طی این ایام لغو شده است.

جابه‌جایی زوار اربعین در کرمانشاه با ۱۵۰ دستگاه اتوبوس

سجاد سلیمانی در گفتگو با خبرنگار مهر، از آمادگی ناوگان اتوبوسرانی کرمانشاه برای جابه‌جایی زوار اربعین حسینی خبر داد و اظهار داشت: ۱۵۰ دستگاه اتوبوس به این منظور اختصاص یافته است.

وی افزود: تمهیدات لازم برای خدمات رسانی حوزه حمل و نقل به زائران اربعین حسینی اندیشیده شده و هماهنگی‌های لازم با اعضای کمیته داخلی حمل و نقل ستاد اربعین سازمان اتوبوسرانی به عمل آمد.

سرپرست سازمان اتوبوسرانی کرمانشاه تصریح کرد: امکانات و تجهیزات لازم در این زمینه بسیج شده و برنامه ریزی های مناسب نیز در جهت ارتقا خدمات رسانی به زائران در حمل و نقل صورت گرفته است.

کد خبر 4734661

منبع: مهر

کلیدواژه: مرز خسروی اربعین 98 کرمانشاه هفته دفاع مقدس اربعین 98 بوشهر اربعین حسینی قزوین شیراز اجلاس جاده ابریشم گرگان خطبه های نماز جمعه گردشگری بیرجند شهرکرد دفاع مقدس جنگ تحمیلی آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۶۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۹۰ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار

مدیر پایانه مرزی بیله سوار از افزایش ۹۰ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار خبرداد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، لطف اله بابایی، در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار با بیان اینکه در یک ماه گذشته ۸ هزار و۷۷۱ نفر مسافر از مرز بیله سوار تردد کرده است، اظهار کرد: نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۴ هزار و۶۲۷ نفر مسافر تردد کرده بودند افزایش ۹۰ درصدی را شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۱۶۳ نفر ایرانی و ۸ هزار و۶۰۸ نفر نیز مسافران خارجی است افزود: مسافران ایرانی به‌صورت پیاده و مسافران خارجی با اتوبوس تردد داشته‌اند.

مدیر پایانه مرزی بیله سوار در یک ماه گذشته مسافران ورودی ایرانی را ۱۶۳ نفر برشمرد و اظهار داشت: در مدت یاد شده ۴ هزار و۱۰۷ نفر مسافر خارجی وارد مرز بیله سوار شده است.

بابایی از افزایش ۱۰۳ درصدی ورود مسافران خارجی به مرز بیله سوار در یک ماه گذشته خبر داد و گفت: در مدت مشابه سال قبل بیش از ۲ هزار نفر مسافر خارجی وارد مرز بیله سوار شده بود که در یک ماه گذشته این رقم ۴ هزار و۱۰۷ نفر مسافر است.

وی همچنین در یک ماه گذشته افزایش ۹۵ درصدی خروجی مسافران خارجی از مرز بیله سوار را یادآور شد و اظهار کرد: در یک ماه گذشته ۴ هزار و ۵۰۱ نفر مسافر خارجی از مرز بیله سوار خارج شده‌اند که در مدت مشابه سال قبل ۲ هزار و ۳۰۹ نفر مسافر بود.

مدیر پایانه مرزی بیله سوار در یک ماه گذشته به تردد ۱۲ هزار و۲۳۴ دستگاه وسیله نقلیه اعم از پرو خالی از مرز بیله سوار اشاره کرد و ادامه داد: از این تعداد ۶ هزار و۴۷۵ دستگاه وارد و ۵ هزار و۷۵۹ دستگاه نیز از مرز بیله سوار خارج شده است.

بابایی با بیان اینکه در مدت یاد شده حدود ۱۲ هزار دستگاه کامیون و ۲۴۶ دستگاه اتوبوس از مرز بیله سوار تردد کرده‌اند گفت: در تردد اتوبوس نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۲۳ دستگاه بود افزایش ۵۲ درصدی را شاهد هستیم.

کد خبر 749816

دیگر خبرها

  • میزبانی پایانه‌های مسافربری مشهد از ۲۰ میلیون زائر امام رضا(ع)
  • جهش چشمگیر ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان
  • افزایش ۹۰ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار
  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  •  تقویت زیرساخت‌های مرز بین المللی خسروی در دستور کار استانداری
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان
  • جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان کرمانشاه
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه