Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان عمومی و انقلاب مرکز گلستان ‌گفت: علاوه بر کیفرخواست اولیه، دو کیفرخواست دیگر نیز تهیه شده و تعداد ۷۴ شاکی دیگر نیز به تعداد شکات افزوده شده است. ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حجت‌الاسلام سیدرضا سیدحسینی صبح امروز در دومین نوبت رسیدگی به پرونده اخلالگران نظام اقتصادی موسوم به «پرهام» اظهارداشت: در کیفرخواست اولیه این پرونده دو هزار و 733 نفر شاکی ثبت شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متهم ردیف اول این پرونده سید احمد میرمحمدی متهم به اخذ وجوه کلان از مردم به مبلغ 130 میلیارد و 103 میلیون تومان است.

وی افزود: متهمان ردیف دوم و سوم، مهدی و نادر قوانلو نیز مبلغ 97 میلیارد و 400 میلیون تومان در گلستان اقدام به جمع‌آوری غیرقانونی وجوه مردم کرده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ادامه داد: علاوه بر کیفرخواست اولیه، دو کیفرخواست نیز در مرکز استان تهیه شده و شکات جدیدی نیز به این پرونده اضافه شده است.

آغاز رسیدگی علنی به پرونده «پرهام» با 30هزار صفحه و 3هزار شاکی؛ قرائت متن کیفرخواستآغاز رسیدگی به پرونده « پرهام» از 7 مهرماه/محاکمه متهمان به جرم اخلال در نظام اقتصادیمحاکمه اخلالگران اقتصادی در پرونده « پرهام» از 7 مهرماه در گلستان آغاز می‌شود

وی گفت: در یکی از کیفرخواست‌ها که 37 شاکی وجود دارد که یک شاکی مربوط به متهم ردیف اول و 36 شاکی مربوط به متهمان ردیف دوم و سوم هستند.

حجت‌الاسلام سیدحسینی افزود: کیفرخواست دیگری نیز در شهرستان آزادشهر تهیه شده که برای 16 نفر قرار جلب دادرسی صادر شده است.

وی بیان داشت: تعداد شکات به دو هزار و 808 نفر افزایش یافته و مبلغ شاکیان استان گلستانی 105 میلیارد و 614 میلیون تومان و شاکیان استان سیستان و بلوچستان از متهم ردیف اول نیز به 163 میلیارد و 838 میلیون تومان افزایش یافته است.

انتهای پیام/ش

R41471/P/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۶۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهیه کننده متهم به تجاوز تبرئه شد

آفتاب‌‌نیوز :

دادگاه تجدیدنظر نیویورک حکم محکومیت  «هاروی واینستین» تهیه‌کننده بزرگ سینمای هالیوود، که در سال ۲۰۲۰ به جرم تجاوز جنسی محکوم و زندانی شده بود را لغو کرد و دستور به تشکیل مجدد دادگاه داد.

قضات دادگاه تجدیدنظر معتقدند فرآیند دادگاه بدوی واینستین به شکلی بوده که او از محاکمه عادلانه محروم مانده است و به همین علت دادگاه باید مجددا تشکیل شود.

به گزارش بی‌بی‌سی، اتهام‌های متعدد تجاوز و سوءاستفاده جنسی علیه «هاروی واینستین» که از سوی برخی از شناخته شده‌ترین زنان سینمای هالیوود طرح شده بود، جرقه جنبش (MeToo#) را زد که علاوه بر آمریکا به سایر نقاط جهان هم گسترش یافت.

اکنون دادگاه تجدیدنظر می‌گوید در دادگاه بدوی دادستان‌ها شاهدانی را به دادگاه احضار کرده‌اند که اتهام‌های آنها در شکواییه اصلی علیه «هاروی واینستین» نبوده و به این دلیل فرصت دادرسی منصفانه به متهم داده نشده است.

با این حال، تا زمان برگزاری دادگاه جدید، این تهیه کننده سابق هالیوود در زندان باقی خواهد ماند چرا که او اکنون به علت محکومیت به جرم تجاوز در یک دادگاه دیگر در لس‌آنجلس در زندان است.

اتهام‌های گسترده تجاوزجنسی علیه «هاروی واینستین» از سال ۲۰۱۷ علنی شد و تا زمان محکومیت او در سال ۲۰۲۰ حدود ۸۰ زن این غول تهیه‌کنندگی در صنعت سینما را به سوء رفتار جنسی طی چند دهه متهم کردند از جمله  ک«اوما ترومن» و «سلما هیاک» دو هنرپیشه معروف هالیوود.

هاروی واینستین یکی از بزرگترین تهیه‌کنندگان سینمای آمریکاست که موفقیت‌های فراوانی به دست آورده است.

فیلم‌های او از جمله «سخنرانی پادشاه» و  «شکسپیر عاشق» برنده چندین جایزه اسکار شده‌اند. 

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • کیفرخواست پرونده گروه (ش) با بیش از هزار شاکی در دادسرای تهران صادر شد
  • سرقت ۳۰۰ میلیارد ریال طلا در البرز/ سارقان دستگیر شدند
  • درخواست اعدام برای عاملان تعرض به پسر نوجوان
  • بررسی پرونده صندوق پس انداز کارکنان راه آهن با ۷ هزار شاکی
  • تهیه‌کننده متهم به تجاوز، باید دوباره محاکمه شود
  • تهیه کننده متهم به تجاوز تبرئه شد
  • تهیه‌کننده متهم به تجاوز تبرئه شد
  • شکایت از پورتو به‌خاطر مهدی طارمی!
  • شکایت از پورتو به خاطر مهدی طارمی!‏
  • دن اشورث از نیوکاسل به دادگاه حکمیت ورزش شکایت می‌کند