Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین لرستان، لیلا طاهری اظهار کرد: در چهار سال اخیر، ۴ مرکز روزانه و شبانه‌روزی توانبخشی در استان راه‌اندازی شده است که شامل مرکز توانبخشی مراقبتی بیماران روانی مزمن مردان در خرم‌آباد، مرکز توانبخشی کودک و خانواده کم‌شنوا و ناشنوا در شهرستان‌های کوهدشت و دلفان و مرکز روزانه مبتلایان به اختلالات طیف اتیسم در خرم‌آباد بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در همه مناطق روستایی استان در قالب برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه ۱۵ هزار معلول را شناسایی کرده‌ایم.

زمینه اشتغال ۲۳۰ نفر جوانان روستایی فراهم شد

معاون توانبخشی بهزیستی لرستان اضافه کرد: همچنین زمینه اشتغال ۲۳۰ نفر از جوانان تحصیل کرده ساکن در مناطق روستایی تحت عنوان تسهیل‌گر در برنامه CBR فراهم شده است.

طاهری بیان کرد: در این مدت زمینه اشتغال ۸۰۰ نفر از معلولین ساکن روستا در قالب پرداخت سرمایه کار، کمک‌های بلاعوض، برنامه استاد شاگردی، اشتغال دستمزدی و گروه‌های خودیار فراهم شده است.

وی اظهار کرد: اجرای طرح توانمندسازی گروه‌های مختلف معلولین از جمله طرح توانمندسازی معلولین ضایعه نخاعی، طرح توانمندسازی سالمندان و افراد کم‌شنوا در استان، راه‌اندازی اولین کارگاه تولیدی حمایتی تیپ دو در استان، پرداخت کمک هزینه پرستاری به ۸۴۹ نفر از بیماران ضایعه نخاعی و صدور ۹۰۰۰ کارت شناسایی الکترونیکی برای معلولین، پرداخت کمک هزینه کاشت حلزون به متقاضیان و ... از دیگر اقدامات حوزه توانبخشی بهزیستی استان بوده است.

پرداخت کمک هزینه مستمری به ۱۱۰ هزار نفر از معلولین تحت پوشش

معاون توانبخشی بهزیستی لرستان گفت: همچنین در این مدت کمک هزینه مستمری به ۱۱۰ هزار نفر از معلولین تحت پوشش سازمان بهزیستی استان پرداخت شده است.

۴۶

کد خبر 1306143

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بهزیستی فقر پول معلولان خانوار روستایی جوانان استان لرستان باشگاه پرسپولیس اربعین حسن روحانی باشگاه استقلال پیاده روی اربعین استان البرز ایالات متحده آمریکا عربستان ایران و عربستان قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۶۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود

مرکز ملی مغز به عنوان یک مرکز پژوهشی، آموزشی، درمانی، توانبخشی، ترجمان دانش و تولید فناوری‌های نوین در زمینه اختلالات عصبی و سلامت مغز به صورت کنسرسیومی از دانشگاه‌ها و کادر علمی و آموزشی مرتبط با مطالعات بالینی و پایه مغز و اعصاب و حوزه‌های مرتبط در دانشگاه‌های وزارت بهداشت و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی ایجاد و فعالیت خواهد داشت.

ماهیت اصلی مرکز ملی مغز، عملی کردن دیدگاه همکاری‌های علمی و تحقیقات بین‌رشته‌ای و نزدیک کردن فضای علوم پایه و بالینی است. این مرکز به عنوان یک واحد مستقل با تمامی دانشگاه‌ها و مراکز علمی همکاری‌های علمی و فناورانه خواهد داشت و برای قسمت درمان با بیمارستان چندتخصصی متعلق به دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات آموزشی، پژوهشی و درمانی فیروزگر در تعامل خواهد بود.

مراحل اجرایی ایجاد مرکز ملی مغز هم اکنون با ۳۰ درصد پیشرفت عمرانی طرح و تشکیل هسته‌های تخصصی با حضور متخصصان بین‌رشته ای، تفاهم همکاری با شرکت‌های فعال درحوزه نوروتکنولوژی و مراکز علمی از جمله آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز و همکاری با انجمن جهانی آلزایمر و شروع اجرای پروژه پیشگیری از افت عملکرد‌های شناختی سالمندان در ایران دردست اقدام است.

همزمان با اجرای این برنامه، دو فراخوان در حوزه توسعه نوروتکنولوژی برگزار و کتاب کار «ذهن فعال» در سالمندی نیز انتشار یافته است و تلاش‌هایی نیز برای همکاری در برگزاری مدرسه علوم اعصاب اجتماعی، تدوین پروپوزال بانک داده جامع عصبی ایرانیان در مرحله ثبت، تاسیس آزمایشگاه فوتوبایوماجولیشن و درد نیز انجام شده است.

در راستای اجرای این طرح ملی شماری از پزشکان پژوهشگر جذب و همکاری با اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی و فنی نیز انجام شده و ۲۰ پروژه تحقیقات کاربردی درحوزه‌های اولویت دار، فعالیت کمیته عصب روانپزشکی دستیاران روانپزشکی و تدوین برنامه کمیته دستیاری نورولوژی، راه‌اندازی پروژه نوراکس در قالب دوره‌های تربیت پژوهشگر و فناور و همچنین راه‌اندازی وب سایت و شبکه‌های اجتماعی مرکز از دیگر اقدامات در راستای ایجاد مرکز ملی مغز نیز صورت گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • مرکز ملی نوآوری مغز راه اندازی می‌شود
  • مهلت یک‌هفته‌ای استاندار برای ایجاد کارگروه ویژه اشتغال در لرستان
  • راه‌اندازی سیستم پرداخت بدون تماس در حمل‌ونقل عمومی آتن
  • مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود
  • راه اندازی دو مرکز خرید گندم در کهگیلویه/ مراکز شبانه روزی است
  • راه اندازی دو مرکز خرید در کهگیلویه/مراکز خرید شبانه روزی است
  • نظارت مأموران محیط زیست آذربایجان‌غربی بر بیش از۷۶۰ هزارهکتار ازمناطق تحت مدیریت
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • ریزش برداری در ۳۸ مقطع از محور‌های ایلام انجام شد
  • از خورشید فرار نکنید/ ۴ فایده نور طبیعی که نمی‌دانستید