Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار فارس پرسشگری، نقدپذیری و انتقاد را نیازمند روحیه تحمل و بردباری دانست و گفت: دانش آموزان باید یاد بگیرند در برابر ایده‌ها و عقاید دیگران تحمل داشته باشند.

به گزارش ایسنا به نقل از استانداری فارس، عنایت ‌الله رحیمی در آیین آغاز سال تحصیلی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به عبارت "معلمی شغل انبیاست" از دانشجویان خواست به خصوصیاتی که  سبب ساز ایجاد این تشابه معنادار شده توجه ویژه داشته باشند و با بیان اینکه انبیا همواره در تعیین سرنوشت و آینده زندگی انسان‌ها تاثیر شگرفی داشته‌اند، افزود: معلمان با پرورش روح و روان کسانی سر و کار دارند که قرار است آینده جامعه را رقم بزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحیمی عشق به مردم، ارج نهادن خوبی‌ها و درس اخلاق و انسانیت دادن به سایرین را از خصوصیات انبیا برشمرد و با تاکید بر آموختن از این ویژگی‌ها، خاطرنشان کرد: انبیا افرادی مقاوم بوده‌اند و مرور تاریخ این مقاومت‌ها نشان می‌دهد در تنگناهایی همچون محاصره شعب‌ابی‌طالب برای رهایی از موقعیت دشوار قانع بودند، سختی را پذیرفتند، مذاکره و گفتگو کردند و در مواقع لزوم جنگیدند و فداکردن جان را در پیش گرفتند.

او ادامه داد: طبیعتا معلمان ما هم باید عاشق جامعه و فرزندان و آینده سازان آن باشند و بدانند سختی‌هایی در راه است که باید بتوانند با آنها کنار بیایند و راهکارهای گذر از این سختی‌ها را بیاموزند و آموزش دهند.

به گفته استاندار فارس، معلمان باید بدانند که برای رهایی از سختی‌ها، راه‌های مختلفی همچون اندیشیدن، تفکر، خلاقیت و ابتکار، گفت‌وگو، مبارزه و جنگیدن وجود دارد که همه اینها راه‌های برون رفت از سختی بوده و امروز هم جامعه نیازمند درس آموزی از آن دوره تاریخ اسلام است.

رحیمی با بیان اینکه اگر جامعه ما امروز توفیقی دارد نتیجه عملکرد معلمین این جامعه است و اگر مشکلی وجود دارد نیز باید نواقص آموزشی را بررسی و رفع کنیم، عنوان کرد: رسالت معلمان سنگین است، چرا که باید به تربیت کارشناسان خداشناس اخلاق باوری که می‌توانند تحولات شگرفی در جامعه ایجاد کنند، بپردازند.

او با تاکید بر اینکه معلمان باید به دنبال آموختن علوم روز توجه به مزایا و معایب آن باشند، افزود: معلم باید الگوی اخلاق باشد و از کسانی که در زمینه اخلاق به جایگاه‌های رفیع رسیده‎اند، سرمشق بگیرد.

استاندار فارس ادامه داد: آزادی، آزادی خواهی ظلم ستیزی، پرسشگری و تحول خواهی و اصلاح‌طلبی است که در ذهن دانش‌آموز و دانشجو می‌ماند و معلمان باید آن را به این قشر مهم و تاثیرگذار جامعه منتقل کنند.

رحیمی همچنین رقابت و انتقاد سالم تشکل‌های دانشجویی را امری پسندیده دانست و با تاکید بر اینکه  قطعا دانشگاه‌ها باید محل تقرب ارا و آموختن درس اصلاح طلبی باشند، خاطرنشان کرد: اصلاح طلب نه به معنای واژه‌ای سیاسی بلکه به این معنا که همیشه برای کاری که انجام می‌دهیم، روش‌های بهتری نیز وجود دارد.

وی تاکید کرد: مرور چهل سال گذشته نشان می‌دهد بعضی روش‌ها نقص داشته  که باید برای رسیدن به اهداف متعالی امام (ره ) به رفع این نواقص بپردازیم.

استاندار فارس با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان فارس با فراز و نشیب‌های زیادی روبه‌رو بوده، به قدمت این دانشگاه اشاره کرد و گفت: به‌رغم اینکه باید مشکلات و نیازهای این دانشگاه در دورانی که وضعیت مالی کشور و فروش نفت مناسب بود انجام می‌شد اما دولت تدبیر و امید تلاش‌های زیادی برای توسعه دانشگاه فرهنگیان و رفع مشکلات آن کرده است.

رحیمی اختصاص 30 هکتار از اراضی مرغوب شیراز در صدرا و حسینی‌الهاشمی برای احداث دانشگاه فرهنگیان را یکی از این اقدامات برشمرد و اظهار کرد: امروز به علت محدودیت‌ها و تنگناهایی کشور نمی‌توان انتظار رفع همه مشکلات را داشت اما از مسئولان دانشگاه انتظار داریم ضمن ترویج نشاط و شادابی، این مراکز را به سمتی ببرند که نهایت استفاده را از آن داشته باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی استان فارس دانشگاه فرهنگیان سال تحصيلي جديد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۷۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیازمند تحول در نگرش عمومی جامعه در حوزه وقف هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین روح الله حریزاوی، قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای وقف گفت: شعاری که سال‌ها تکرار شد به عنوان میراث ماندگار در حوزه وقف به جهت تمرکز اولویت در حوزه دانش و توسعه دانش و رسیدن به مرز فناوری در این نمایشگاه قابل مشاهده است. در حوزه‌های علوم زیستی، دفاعی، هوش مصنوعی و علوم پزشکی در کنار مباحثی مانند فقه که مورد توجه بوده شاهد رشد و پیشرفت خوبی هستیم.

وی اظهار کرد: لازم است از تلاش‌های ریاست محترم سازمان اوقاف و امور خیریه تقدیر و تشکر کنیم که نظارت به فردا و حوزه‌هایی که زندگی آینده بشر را دستخوش تحول قرار می‌دهد دارند و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی را در این زمینه دنبال می‌کنند. طبیعتاً همه مجموعه‌های کشور باید مطابق سندهای توسعه پنج ساله به دانش بنیان شدن محصولات و سرمایه گذاری ها فکر کنند و طبیعتاً این الگو را می‌توانند مورد توجه قرار دهند.

حجت الاسلام حریزاوی بیان کرد: همه مؤمنان که می‌خواهند بعد از این دنیای فانی سرمایه‌هایشان به رشد و نمو برسد و ماندگار شود اگر بتوانند حوزه نگرشی خود را از وقف زمین و ملک و اموالی که برای امور دینی در نظر گرفته شده توسعه دهند و برای تولید قدرت امت اسلام و حکومت اسلامی برنامه ریزی کنند حتماً می‌تواند به ماندگارتر شدن موقوفات کمک کند. ما نیازمند تحول در نگرش عمومی جامعه در حوزه وقف هستیم و وقف در حوزه دانش بنیان می‌تواند نوید بخش باشد.

وی تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی به جهت ارتباط تنگاتنگی که با سازمان اوقاف دارد یک ظرفیت خوبی برای معرفی این حوزه‌های جدید توسعه وقف دارد و ما اینجا حضور پیدا کردیم که با این دستاوردها آشنا شویم که بتوانیم از طریق شبکه تبلیغی که در سراسر کشور گسترش پیدا کرده در سطح خوبی معرفی کنیم.

کد خبر 6090636 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • لزوم ترویج روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی در جامعه
  • روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی باید در جامعه ترویج شود
  • آینده جامعه بشری به تلاش امروز معلمان و اساتید بستگی دارد
  • نیازمند تحول در نگرش عمومی جامعه در حوزه وقف هستیم
  • قدرت امروز ایران به دلیل روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران است
  • کلنگ پارک بانوان شهر امیریه زده شد
  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی
  • نیازمند آگاه‌سازی پایدار برای نسل جدید هستیم
  • نامه رئیس دانشگاه میبد به رؤسای تعدادی از دانشگاه‌های آمریکا
  • صدا و سیما تحمل نقدپذیری خود را بالا ببرد