Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی از مدیران شرکت‌های حوزه فناوری با افکار و اقدامات شگفت‌انگیز خود باعث شده‌اند که برای کارمندان خود الهام‌بخش باشند.

با نظرسنجی از سه هزار و ۶۰۰ کارمند شرکت‌های فناوری، مشخص شد که برخی از این مدیران نسبت به باقی آنها الهام‌ بخش‌تر هستند.

در گزارش زیر به معرفی الهام‌بخش‌ترین مدیران دنیای فناوری پرداخته‌ایم:

۱- "ایلان ماسک" بنیانگذار ومدیر شرکت‌های "تسلا" و "اسپیس ایکس"

ارزش خالص دارایی: ۱۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ میلیارد دلار

پیشینه: ایلان ماسک در سال ۲۰۰۲ میلادی شرکت "اسپیس ایکس" را تاسیس کرد و پس از آن در سال ۲۰۰۴ میلادی شروع به سرمایه‌گذاری برای تاسیس تسلا کرد.

وی در سال ۲۰۰۶ میلادی شرکت "سولار سیتی"(SolarCity) را افتتاح کرد.

ایلان ماسک در پروژه‌های دیگری همچون "هایپرلوپ"(Hyperloop)، "بورینگ"(Boring) و " اوپن ای‌آی"(OpenAI) هم سرمایه‌گذاری کرده است.

واقعیت جالب راجع به ایلان ماسک: وی در آفریقای جنوبی بزرگ شده است.

۲- "جف بزوس" بنیانگذار و مدیر شرکت "آمازون"

ارزش خالص دارایی: ۱۱۰ میلیارد دلار

پیشینه : جف بزوس شرکت آمازون را در سال ۱۹۹۵ میلادی در گاراژ شخصی خود در واشنگتن راه‌اندازی کرد. آمازون برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ میلادی موفق شد ارزش خالص خود را از یک تریلیون دلار هم بیشتر کند.

در حال حاضر بزوس ثروتمندترین فرد جهان است.

واقعیت جالب راجع به جف بزوس: وی در سه سالگی گهواره خود را با استفاده از یک پیچگوشتی باز کرد و گفت که می‌خواهد در یک تخت واقعی بخوابد.

۳- "ساتیا نادلا" مدیرعامل "مایکروسافت"

ارزش خالص دارایی: ۳۲۰ میلیون دلار

پیشینه: وی در سال ۱۹۹۲ میلادی به شرکت مایکروسافت ملحق شد و در سال ۱۹۹۹ میلادی به نخستین مقام اجرایی این شرکت ارتقاء یافت و در سال ۲۰۱۴ میلادی مدیرعامل مایکروسافت شد.

واقعیت جالب راجع به ساتیا نادلا: نادلا در اواخر ۱۹۹۰ میلادی اواخر هفته را از ایالت واشنگتن به شیکاگو ‌می‌رفت تا تحصیل خود در رشته "مدیریت ارشد کسب و کار" در دانشگاه شیکاگو را به پایان برساند.

۴- "مارک زاکربرگ" بنیانگذار و مدیر عامل "فیسبوک"

ارزش خالص دارایی: ۶۸.۹ میلیارد دلار

پیشینه: وی در سال ۲۰۰۴ میلادی زمانیکه ۱۹ سال داشت، از خوابگاه دانشگاه هاروارد به فکر تاسیس فیسبوک افتاد.

واقعیت جالب راجع به مارک زاکربرگ: زاکربرگ هنگامی‌که ایمیل پذیرش خود در دانشگاه هاروارد را دریافت کرد، مشغول انجام بازی ویدئویی بود.

۵- "جک ما" بنیانگذار و مدیراجرایی اسبق شرکت "علی‌بابا"

 ارزش خالص دارایی: ۳۸.۵ میلیارد دلار

پیشینه : جک ما کار خود را به عنوان یک معلم زبان انگلیسی آغاز کرد و در سال ۱۹۹۹ میلادی فروشگاه اینترنتی علی‌بابا را بنیانگذاری کرد.

امروز این شرکت ۴۶۰ میلیارد دلار ارزش دارد. جک‌ ما در ماه جاری میلادی به عنوان ثروتمندترین مرد چین بازنشسته شد.

واقعیت جالب راجع به جک ما: وی در امتحان ورودی خود به کالج دو بار شکست خورد.

۶- " شریل سندبرگ" مدیر ارشد عملیات "فیس‌بوک"

 ارزش خالص دارایی: ۱.۷ میلیارد دلار

پیشینه : شریل سندبرگ کار خود را در سیاست آغاز کرد ولی در سال ۲۰۰۱ میلادی به مدیران حوزه فناوری پیوست و به عنوان مدیر کل گوگل انتخاب شد.

وی از سال ۲۰۰۸ میلادی تاکنون به عنوان مدیر ارشد عملیات فیس‌بوک فعالیت می‌کند.

واقعیت جالب راجع به شریل سندبرگ: وی در سال ۱۹۹۹ میلادی مسئول دفتر لری سامرز وزیر اسبق خزانه داری آمریکا بود.

۷- "رید هستینگز" بنیانگذار و مدیر عامل "نت‌فلیکس"

ارزش خالص دارایی: ۳ میلیارد دلار

پیشینه : وی در سال ۱۹۹۷ میلادی نت‌فلیکس را راه‌اندازی کرد. این شرکت در سال ۲۰۰۲ میلادی عمومی شد و امروزه بیش از ۱۵۰ میلیون مشترک دارد.

واقعیت جالب راجع به رید هستینگز: وی پس از فارغ التخصیلی به عضویت نیروهای حافظ صلح درآمد و دو سال در کشور اسواتینی(سوازیلند سابق) ریاضی دوره دبیرستان تدریس کرد.

۸- " سوزان دایان وویچیتسکی" مدیرعامل "یوتیوب"

ارزش خالص دارایی: ۴۹۰ میلیون دلار

پیشینه: سوزان دایان وویچیتسکی در سال ۱۹۹۹ میلادی به عنوان کارمند شماره ۱۶ گوگل انتخاب شد و از سال ۲۰۰۶ میلادی به گوگل اصرار کرد که یوتیوب را بسازد تا اینکه در سال ۲۰۱۴ میلادی توانست اجرای این پلتفرم ویدئویی را آغاز کند.

نکته جالب راجع به سوزان دایان وویچیتسکی: وی کتابی با عنوان "چگونه می‌توان افراد موفق را پرورش داد" را نوشته است که بر اساس زندگی سه دخترش است که افراد موفقی هستند.

۹- " مریسا مایر" مدیرعامل "یاهو" و "لومی لبز"

ارزش خالص دارایی : ۶۲۰ میلیون دلار

پیشینه : مریسا مایر کار خود را در گوگل آغاز کرد و از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ میلادی مدیرعامل یاهو بود و در سال ۲۰۱۸ میلادی استودیو فناوری "لومی لبز"(Lumi Labs) را بنیان نهاد.

نکته جالب راجع به مریسا مایر: وی زمانی‌ که در گوگل بود کارمند شماره ۲۰ و اولین مهندس زن این شرکت بود.

۱۰- "آن وویچیتسکی " بنیانگذار و مدیر عامل شرکت "۲۳andMe"

ارزش خالص دارایی: ۶۹۰ میلیون دلار

پیشینه : وی در سال ۲۰۰۶ میلادی شرکت آزمایش و تجزیه و تحلیل ژنتیکی "۲۳andMe" را تاسیس کرد.

نکته جالب راجع به "آن وویچیتسکی "(Anne Wojcicki): وی خواهر "سوزان دایان وویچیتسکی" مدیرعامل یوتیوب و همسر سابق "سرگئی برین" بنیانگذار گوگل است./ایسنا

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۷۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران موفق استان بوشهر در اجرای قوانین تشویق شوند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری چهارشنبه شب در نشست شورای اداری استان بوشهر با گرامیداشت سالروز شهادت شهید مطهری و روز کارگر اظهار داشت: عدالت قوام بقا یک نظام است و عدل مایه بقا یک نظام و سلامت حرکت یک نظام به سمت اهداف خود است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: عدالت به معنای قانون مداری و حرکت حسب قانون و انجام به موقع هر کار در بستر و منظومه قانون است.

وی بیان داشت: در واقع اگر کسی خلاف قانون عمل نماید یا حرکتی کند که در مسیر قانون نباشد این از منظومه عدالت خارج شده و بی تردید ضربه سخت به شخصیت مجموعه، و در کلان به هندسه و جغرافیای نظام وارد می‌کند.

آیت الله صفایی بوشهری ابراز داشت: تمام بزرگان عرصه محاسبات عناوین انسانی بیان کردند، بین ظلم و عدل شیء سومی نیست یعنی اگر انسان عدالت به خرج ندهد خود عدم اجرای عدالت ظلم است.

امام جمعه بوشهر گفت: در نظام اسلامی تمام ارکان نظام به ویژه حوزه اجرا که کاملاً نظام مردمی را مدیریت می‌کند باید مظهر عدل نظام اسلامی باشد و تجلی عدالت به گونه‌ای باشد که مردم طعم آن را از سوی مسئولان بچشند.

وی بیان داشت: امام راحل و مقام معظم رهبری روی تحقق و تجلی عدالت بسیار تاکید کرده اند.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه دیوان عدالت اداری کشور یکی از ثمرات انقلاب اسلامی ایران است و رشد و نظارت و توسعه فزاینده ای در عرصه جعل و انشا قانون پیدا کرده و نسبت بر نظارت بر حسن اجرای قانون و رسیدگی به امور مبنایی و مقصدی شکایات دارای وظایف خطیری است گفت: یکی از توفیقات دیوان بروز بودن در عرصه رسیدگی به پرونده‌ها است و با وجود کمیسیون‌ها، تمامی پرونده‌های عدالت اداری کشور ظرف یک هفته به پایان می‌رسد. این نشان از تسلط بر قانون و اجرای سریع آن است.

امام جمعه بوشهر گفت: دیوان عدالت اداری یک فرصت است هم مراقبت از اجرای عدالت می‌کند و خود مظهر عدالت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر خاطرنشان کرد: بسیاری از تخلفاتی که رخ می‌دهد به جهت عدم اطلاع از وضع قانون یا اطلاع از قوانین جدید است، که توسط مسئولان اجرایی گاهی صورت می‌گیرد به ویژه در تخصیص و هزینه کرد اعتبارات. بنابراین آموزش‌های لازم قبل از حضور در منصب برای همه مسئولین الزامی است که نه خود شخص آسیب ببیند و نه آسیب برساند.

آیت الله صفایی بوشهری ابراز داشت: در یک سال گذشته که کتابچه تفریق بودجه را مطالعه کردم بیش از ۹۰ درصد از تخلفات به علت عدم اطلاع از قوانین بود. بنابراین برای پیشگیری از این موضوع آموزش‌های لازم قبل از ورود به مسئولیت بسیار لازم است.

امام جمعه بوشهر گفت: وضع قوانینی که این قوانین به شکل موجبه جزئیه هستند و این قانون با قانون کلی آن هماهنگ نیست، باعث شده تا در جعل قوانین چه ملی و چه استانی با تزاحم قانونی یا تعارض قانونی مواجه شویم، به همین خاطر باید به مجموعه جغرافیای قوانین مسلط بود.

آیت الله صفایی بوشهری تصریح کرد: بسیاری از مدیران بسیار موفق هستند هم از جهت اطلاعات و هم اجرا؛ لازم است مدیران موفق در عرصه اجرای قوانین تشویق شوند. همچنین در کنار این کار، کارگاه‌های آموزشی توسط کار ویژه‌ها برگزار شود

کد خبر 6094781

دیگر خبرها

  • مدیران موفق استان بوشهر در اجرای قوانین تشویق شوند
  • ۱۳ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • رسالت مالکیت فکری، شناسنامه‌دار کردن تولد نوآوری‌هاست
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • ساندرا پیچای به باشگاه میلیاردی‌ها می‌پیوندد
  • ساندار پیچای در یک قدمی میلیاردر شدن
  • ۱۲ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • ۵۰ پروژه جدید به ارزش ۲۵ میلیارد دلار برای ایجاد ارزش افزوده در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • ۵۰ پروژه جدید برای ایجاد ارزش افزوده به ارزش ۲۵ میلیارد دلار در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت