Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@20:08:41 GMT

پژو ۲۰۰۸ بخریم یا نخریم؟

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۱۷۶۱۸

پژو ۲۰۰۸ بخریم یا نخریم؟

پژو مدل‌های مختلفی در ایران دارد ولی جدیدترین و گران‌ترین مدل این کمپانی فرانسوی در کشور ما پژو ۲۰۰۸ است که برخی معتقدند ارزش خرید ندارد.

به گزارش ایسنا بنابراعلام شیپور، کمپانی فرانسوی پژو یکی از بزرگترین خودروسازان اروپایی است که توانسته سال‌ها در بازار خودرو ایران حضور پررنگی‌ داشته باشد و با همکاری ایران خودرو مدل‌های مختلف را روانه‌ بازار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا امروز خودروهای متنوعی از پژو چون پژو ۴۰۵، پژو پارس، پژو ۲۰۶ رنگ خیابان‌ها و جاده‌های ایران را دیده‌اند که در بین جدیدترین مدل‌های پژو که بعد از رفع تحریم‌ها وارد ایران شد می‌توان به پژو ۲۰۰۸ اشاره کرد.

کمپانی پژو همیشه در بازار ایران روندی نوسانی داشته و گاهی شاهد حضور پررنگ آن در کشور بوده‌ایم و گاهی به دلیل فشار وارده از سوی آمریکا و تحریم‌های یک جانبه مجبور شده، فعالیت خود را در ایران کم‌رنگ‌تر کند.

سال‌ها بود ایرانی‌ها به پژو پارس، ۴۰۵ و ۲۰۶ عادت کرده بودند و از سوی دیگر حضور پژو ۴۰۷ هم نتوانست موفقیت چشمگیری خلق کند و به همین دلیل بعد از برجام نیاز بود این غول فرانسوی تنوعی را در محصولات خود در ایران ایجاد کند. پژو ۲۰۰۸، پژو ۳۰۱ و پژو ۵۰۸ جزو این گزینه‌ها بودند که پژو ۲۰۰۸ توانست به خیابان‌های ما راه پیدا کند.

پژو ۲۰۰۸ یک خودروی کراس‌اور جذاب در دنیاست که اتفاقا یکی از بهترین پیشرانه‌های دنیا روی آن نصب شده است. این خودرو توسط شرکت ایکاپ در ایران تولید و مونتاژ می‌شود. البته پژو ۲۰۰۸ مدل خیلی جدیدی هم نیست و برای اولین بار ۶ سال پیش در جریان نمایشگاه خودروی ۲۰۱۳ ژنو از آن رونمایی شد.

گرچه این خودرو چندین سال اول بدون تغییرات عمده در طراحی و مشخصات فنی به فروش می‌رسید، اما سرانجام سال ۲۰۱۷ دستخوش تغییرات قابل توجهی شد. در این مطلب می‌خواهیم به بررسی مشخصات فنی، ویژگی‌های ظاهری، آپشن‌ها و البته معایب این خودروی فرانسوی بپردازیم.

نمای بیرونی پژو ۲۰۰۸

کمی که فکر کنیم می‌بینیم با توجه به سبک طراحی قدیمی و تکراری پژو پارس و ۴۰۵ طراحی ظاهری پژو ۲۰۰۸ جالب و جدیدتر به نظر می‌رسد و نمره قبولی می‌گیرد. اولین بخشی که در طراحی جلوی این خودرو نظر شما را جلب می‌کند جلوپنجره آن با نوارهای کرومی در کناره‌ها است که می‌توان لوگوی مشهور پژو را در وسط آن نیز مشاهده کرد. با نگاه دقیق‌تر به جلوپنجره شاهد طراحی مشابه قطرات باران هستیم که زیبایی‌های این بخش را دوچندان کرده است.

پژو تلاش کرده تا مدل ۲۰۰۸ ظاهری اسپرت داشته باشد و به همین دلیل از سبک طراحی خاص برای چراغ‌های جلو استفاده کرده و خطوط حجمی را روی کاپوت در نظر گرفته است.

اما به طراحی جانبی خودرو که برسیم بیشتر شیشه‌های بزرگ کنار خودرو و حاشیه‌های کرومی کنار آن که تا ستون B کشیده شده، بیشتر جلب توجه می‌کند. بهره‌گیری از خطوط منحنی مینیمال، دستگیره‌های هم‌رنگ با بدنه و سبک طراحی پژو ۲۰۰۸ در این بخش باعث شده تا نمای جانبی این خودروی کراس اُور یکنواخت‌تر به نظر برسد.

مشخصات فنی پژو ۲۰۰۸

پژو ۲۰۰۸ از یک موتور چهار سیلند ۱.۶ لیتری توربوشارژر بهره می‌برد. این پیشرانه می‌تواند در حداکثر دور موتور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه ۱۶۳ اسب بخار تولید کند و حداکثر گشتاور آن به ۲۴۰ نیوتن متر می‌رسد. شتاب صفر تا ۱۰۰ این خودرو ۸.۲ ثانیه است و بیشتری سرعت آن ۲۱۷ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

پژو ۲۰۰۸ به یک گیربکس ۶ دنده اتومات مجهز شده و یک خودروی دیفرانسیل جلو هست. این خودرو در سیکل ترکیبی در هر ۱۰۰ کیلومتر ۶.۷ لیتر بنزین می‌سوزاند.

امکانات پژو ۲۰۰۸

پژو ۲۰۰۸ با توجه به کلاس کاری و قیمت خود آپشن و امکانات قابل قبول و جذابی دارد. این خودرو از رینگ آلومینیومی ۱۶ اینچ، یدکی فولادی ۱۵ اینچ، سنسور کمک پارک، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، ۶ بلندگو، بلوتوث، پورت USB، دوربین دید عقب، سنسور کاهش باد لاستیک، سیستم هشدار پارامتریک و پیرامونی، شیشه‌های جلو و عقب برقی، قفل برقی ایمنی کودک، آینه‌های جانبی تاشوی برقی، چراغ LED روشنایی روز، چراغ مه‌شکن جلو و عقب، تهویه اتوماتیک دو منطقه‌ای عقب و جلو و کروز کنترل بهره می‌برد.

معایب پژو ۲۰۰۸

هر کالایی همان‌قدر که مزایا دارد می‌تواند معایبی داشته باشد که طبیعتا خودرو نیز از این قاعده مستثنی نیست. پژو ۲۰۰۸ نیز مشکلات و معایبی دارد که ممکن است باعث شود در خرید آن تجدید نظر کنید. در ادامه به مهمترین معایب این خودرو نیز اشاره می‌کنیم.

۱- کیفیت کم مونتاژ

برخی از خودروهای خارجی به صورت وارداتی وارد بازار ایران می‌شوند که طبیعتا کیفیت قابل قبولی دارند. اما مدل‌هایی که در ایران مونتاژ می‌شوند معمولا کیفیت پایین‌تری در مونتاژ دارند. متاسفانه این موضوع گریبان‌گیر پژو ۲۰۰۸ نیز شده و به گفته خریداران مشکلاتی در سیستم دزدگیر، سیستم صوتی، عملکرد سیستم ناوبری در ایران، درز کاپوت و در صندوق عقب به چشم می‌خورد.

۲- قیمت بالا

پژو ۲۰۰۸ نیز اسیر وضعیت بازار کشور شده است و با قیمت بسیار بالایی نسبت به قیمت واقعی خود به فروش می‌رسد. به همین دلیل فروش آن افت چشمگیری داشته است.

از سوی دیگر بیشتر پژو ۲۰۰۸هایی که در خیابان‌ها دیده می‌شود سفید رنگ است و به نظر می‌رسد ایران خودرو برای تحویل این خودرو در رنگ‌بندی مختلف دچار مشکل شده است. از این رو نداشتن تنوع رنگی برای خودرویی با قیمت بیش از ۳۰۰ میلیون تومان اصلا منطقی نیست.

انتهای رپرتاژ آگهی 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پژو 405 قیمت پژو 2008 پژو 2008

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۷۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف وحشتناک در هند؛ پرت شدن تریلی به سمت دره (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: واژگونی سه خودرو شوتی در جاده یاسوج (فیلم) تصادف زنجیره‌ای ۹ خودرو در ارومیه ۱۱ مصدوم داشت (فیلم) خسارت‌های ناشی از سیل در جاده‌های استان یزد (فیلم)

دیگر خبرها

  • تصاویری باورنکردنی از بکسل کردن خودرو توسط شیر‌ها (فیلم)
  • گوشی های محبوب میان رده سامسونگ در بازار ایران
  • ببینید | ادعای عجیب وزیر صمت درباره تولید خودرو در ایران
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی تولید شد
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی طراحی شد
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن؛ محصول هوشمند چینی چه زمانی به ایران می‌رسد؟
  • تصادف وحشتناک در هند؛ پرت شدن تریلی به سمت دره (فیلم)
  • جعبه آماده ۵۰ عددی از کجا بخریم
  • چاپ جعبه مقوایی اختصاصی در تیراژ بالا از کجا بخریم
  • گاک آیون وی ؛ الگو طراحی این خودرو چینی یک دایناسور بوده است! (+تصاویر)