Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین-محمدمیلادعبداللهی؛ شاخص کل بورس تهران معاملات امروز را بافت نزدیک به سه هزار واحد آغاز کرد. تعدادی از تحلیل‌گران مالی این اتفاق را پس از رشد قابل توجه چند روز اخیر نماگر، طبیعی دانسته و از آن به عنوان اصلاح مقطعی و در عین حال کم جان یاد کردند.

در همین راستا ولید هلالات کارشناس بازار سرمایه نسبت به آخرین روند جریان دادوستدهای بازار سهام در گفتگو با خبرنگار اقتصادآنلاین اظهار داشت: در چند روز گذشته شاهد انتشار گزارش‌های ماهانه عملکرد شرکت‌ها بودیم؛ این گزارش‌ها حاکی از آن است، تمام شرکت‌های گروه فلزی تقریبا شرایط خوبی داشتند و از سوی دیگر  معدنی‌های فعال در حوزه سنگ آهن هم فصل تابستان را عمدتا با کارکرد بهتری به پایان بردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هلالات افزود: بر اساس گزارش‌های منتشر شده، بخش مهمی از شرکت‌های پتروشیمی در مقایسه با فصل بهار عملکرد به مراتب ضعیف‌تری را نمایش دادند. با این اوصاف اگر بخواهیم به شرکت‌های کامودیتی محور امتیاز دهیم، می‌توان فولادی‌ها (آلومینیوم، مس و سنگ  آهن) را حائز عملکرد بهتری در فصل قبل دانست.لازم به ذکر است هزینه‌ها در این شرکت‌ها آنچنان بالا نرفته و حاشیه سود بهتری را در کارکرهای مالی آن‌ها می‌توان دید.

این کارشناس بازار سرمایه به جمع بندی موارد مطرح شده پرداخت و اظهار داشت: تابستان امسال به سبب افزایش نرخ  شاهد سودآوری مناسبی در کارکرد شرکت‌ها و نهادهای مالی بودیم.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی در خصوص ادامه دادوستدهای بازار سهام در شرایط کنونی دشوار است، تصریح کرد:  جریان معاملات این روزهای بازار سهام بیشتر متاثر از مسائلی چون فورش دارایی و تجدید ارزیابی است، به علاوه، ورود پرقدرت پول سبب شده تا ارزش معاملات اغلب از سه هزار میلیارد تومان فراتر ‌رود و پیش‌بینی در خصوص ادامه روند بازار غیر منطقی  است اما به نظر فضای فعلی حاکم در بازار سرمایه، بیشتر تحت تاثیر اقبال عمومی جامعه قرارگرفته است. این درحالی است که  سال گذشته نیز رفتار توده‌ای اینچنینی را در سایر بازارها همچون سکه شاهد بودیم. باید گفت این امر را می‌توان عاملی برای رشد P/E بازار در نظر گرفت.

هلالات با اشاره به اینکه بهترین حالت برای سرمایه‌گذاری در این فضا، خرید سهم‌هایی با P/Eپایین است، ادامه داد: اگر بخواهیم همگام بازار حرکت کنیم و ریسک پذیر باشیم، باید به سمت سهم‌هایی رفت که بحث فروش دارایی و تجدید ارزیابی آن‌ها مطرح است. به عبارتی دیگر هر معامله‌گری باید بر اساس سلیقه خود و سطح ریسک پذیری باید نوع سرمایه‌گذاری خود را انتخاب کند.

هلالات در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا می‌توان انتظار اصلاح سنگین شاخص طی هفته‌های آتی را داشت یا خیر، گفت: بازار فعلی به دلیل آنکه با ورودی‌های پول بالا همراه شده و عامل حرکت بازار توده مردم هستند شرایط کمی متفاوت‌تر از قبل خواهد بود. به عبارتی دقیق‌تر خیلی نمی‌توان تحلیل دقیقی را در این خصوص بیان کرد. اما نکته قابل ذکر آن است که اگر این حجم ورودی پول از بازار خارج نشود و اتفاق ناخوشایندی همچون(تصویب قانون‌های جدید یا اتفاق‌های سیاسی) رخ ندهد، می‌توان انتظار داشت P/E بازار همچنان بالا بماند.

در حال حاضر مهم‌ترین مسئله برای فعالان قدیمی‌تر عدم ریزش بازار پس از تعادل خواهد بود، به نظر اگر همه چیز حالت نرمال خودرا پیگیری کند، به طبع شاهد خروج نقدینگی نخواهیم بود و روند رو به رشد فعلی ادامه‌دار خواهد بود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سرمایه گذاری نقدینگی بازار سرمایه شاخص کل خرید سهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۷۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: پیشنهاد فعلی مصر بهترین پیشنهاد داده‌شده به ما در ماه‌های اخیر است

به گزارش خبرآنلاین، یکی از مسؤولان جنبش حماس امروز سه‌شنبه پیشنهاد فعلی مصر را بهترین پیشنهاد ارائه شده به این جنبش طی ماه‌های گذشته دانست و ضمن اشاره به وجود اختلاف‌نظری درباره تعداد اسرایی که قرار است آزاد شوند، اظهار کرد: پیشنهاد مصر درباره قرارداد تبادل اسرا با اسرائیل و آتش‌بس در غزه مورد قبول دو طرف است.

به گزارش شبکه خبری «روسیا الیوم»، این منبع در حماس گفت: امکان دستیابی به توافقی طی روزهای آتی وجود دارد.

از سوی دیگر، رسانه‌های عبری در شبکه‌های اجتماعی نوشتند: «به نظر می‌رسد السنوار برای تایید چراغ سبز داده است.»

به گزارش ایسنا، امروز «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم نشستی داشت.

همچنین قرار است کابینه جنگ رژیم صهیونیستی عصر امروز نشستی برای بررسی قرارداد تبادل اسرا و موضوع عملیات احتمالی رفح داشته باشد.

یک منبع آگاه از روند مذاکرات میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی به خبرگزاری «AWP» گفت: قرارداد میان دو طرف قریب‌الوقوع است و اگر برخی مشکلاتی که مانع از اجرای قرارداد شده، سریعا برطرف شوند، امکان امضای ان ظرف چند روز آینده وجود دارد.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901409

دیگر خبرها

  • روند کاهشی نرخ ارز ادامه دارد؟
  • خرید محصول، بهترین کمک به دانش‌بنیان‌ها است
  • بازار سرمایه یکی از مصادیق دقیق مشارکت مردم در اقتصاد است
  • تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس
  • معاون رئیسی: از مجلس فعلی راضی هستیم اما... /در بودجه اختلافاتی بین دو قوه وجود داشت
  • حماس: پیشنهاد فعلی مصر بهترین پیشنهاد داده‌شده به ما در ماه‌های اخیر است
  • خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز منفی شاخص‌های بازار سرمایه
  • ۳۰ درصد بازار سرمایه در اختیار صنعت پتروشیمی/ فاز ۱۴ پارس جنوبی تماماً ایرانی است
  • ورود پتروشیمی ها به بالادست نفت بازی برد_برد است
  • کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد