Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-29@14:34:21 GMT

حداکثر قیمت مجاز برای بلیت پرواز به عتبات

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۱۷۸۸۹

به گزارش صدای ایران از ایسنا، در مورد قیمت بلیت پروازهای اربعین، مجوز ایرلاین‌ها، چگونگی فروش، برخورد با گرانفروشی و تخلف و... صحبت‌ها و اظهارنظرهای متفاوتی اعلام شده و بارها این نظرات تغییر کرده است.
به عنوان مثال در ابتدا قرار بود اجازه فروش اینترنتی بلیت پروازهای اربعین به سایت‌ها داده نشود و ایرلاین‌ها این کار را با دفاتر رسمی خود انجام دهند و همینگونه هم شد و فروش اینترنتی ممنوع شد اما این تصمیم تغییر کرد و به گفته دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی مقرر شده در صورت پذیرش مسئولیت سایت‌های فروش اینترنتی بلیت هواپیما از سوی ایرلاین‌ها، این اتفاق بیافتد و آن‌ها هم مانند سنوات گذشته بتوانند بلیت پروازهای اربعین را بفروشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مقصود اسعدی سامانی در این باره به ایسنا گفت: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته مقرر شد، سایت‌هایی که مجوز فعالیت از سازمان هواپیمایی داشته باشند و از ایرلاین‌ها مسئولیت آن‌ها را برای فروش اینترنتی بلیت هواپیما بپذیرند، بتوانند به فروش اینترنتی پروازهای اربعین بپردازند.

یکی دیگر از تفاوت‌های دیگری که در این زمینه وجود دارد، این است که در روزهای گذشته در نشست شورای حمل و نقل و لجستیک با حضور وزیر راه و شهرسازی، اعلام شد که اگر یکی از مسیرهای رفت یا برگشت بلیت‌های دوطرفه اربعین خارج از بازه زمانی ۱۰ روزه باشد، ایرلاین‌ها موظفند نرخ‌های اعلامی ویژه اربعین را اعمال کنند؛ اما دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی این مسئله را تایید نکرد و گفت که نرخ ثابت برای همان بازه زمانی ملاک عمل است.

وی با بیان اینکه تا کنون هشت ایرلاین مجوزهای پرواز اربعین خود را از سازمان هواپیمایی درخواست کرده‌اند و چند ایرلاین دیگر نیز در حال اخذ مجوز هستند، گفت: نرخ‌های ثابت در نظر گرفته شده برای بلیت پروازهای اربعین، فقط طی روزهای ۲۰ تا ۳۰ مهر ماه قابل اعمال خواهد بود و اگر پروازی خارج از این نرخ‌ها باشد تابع قیمت‌های اعلامی نبوده و بازار آزاد و عرضه و تقاضا نرخ‌ آن را مشخص می‌کند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در رابطه با اینکه برخی از ایرلاین‌ها از هم اکنون دیگر پروازی برای اربعین ندارند و ظرفیت‌ آن‌ها تکمیل شده است، گفت: اینگونه نیست؛ چرا که همین شرکت‌های هواپیمایی مجددا درخواست مجوز فوق‌العاده برای پروازهای اربعین دارند و در صورت امکان به آن‌ها مجوز بیشتر داده می‌شود و در این میان برخی دیگر از ایرلاین‌ها هنوز مجوزهای خود را دریافت نکرده‌اند.
اسعدی سامانی تصریح کرد: باید به این نکته توجه کرد که ظرفیت ناوگان هوایی برای پروازهای اربعین نامحدود نیست. به عنوان مثال در سال گذشته حدود ۱۰۸ هزار مسافر توانستند از حمل و نقل هوایی استفاده کنند و به نظر می‌رسد امسال نیز همین تعداد زائر اربعین بتوانند از هواپیما برای رفتن به عراق و نجف استفاده کنند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: عتبات صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۷۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا

ریاست ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان همدان با اشاره به فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا، گفت: کمیته اربعین با حضور روسای دستگاه‌ها تشکیل می‌شود. - اخبار استانها -

سید رضا موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درهمدان، با اشاره به اینکه هم اکنون 29 موکب داریم که در خارج کشور باید فعال باشند، اظهار داشت: این موکب‌ها در ایام محرم، عید غدیر، فاطمیه و شب‌های قدر نیز مراسم برگزار می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر مشکلات موکب‌ها و آسیب‌شناسی اربعین سال گذشته انجام شد، بیان کرد: 25 موکب استان در شهر کربلا، یک موکب در مرز، یک موکب در شهر نجف و دو موکب نیز در مسیر نجف تا کربلا به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.

ریاست ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان همدان با اشاره به اینکه بازرسی‌ها از موکب‌ها را آغاز کردیم، گفت: امسال از طریق استانداری و اداره جهاد پیگیری می‌کنیم تا موکب‌ها اقلام خود را زودتر تحویل گرفته و خدمت‌رسانی را به موقع شروع کنند.

وی عنوان کرد: صلاحیت این موکب‌ها در کمیته تأیید صلاحیت مورد بررسی قرار می‌گیرد و موکب‌ها باید دارای استاندارهای لازم از جمله تعذیه و اسکان هزار زائر در هر شب، ارائه خدمات درمانی، دارویی و امنت داری باشند و اگر موکبی استاندارد لازم برای خدمت‌رسانی را نداشته باشد و توافق وجود داشته بشد با سایر موکب‌ها تجمیع می‌شود.

موسوی با اشاره به اینکه فعالیت ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین نیز جداگانه و در داخل کشور انجام می‌شودف گفت: برای جلوگیری از بروز مشکلات موکب‌ها، کمیته اربعین با حضور رؤسای دستگاه‌ها تشکیل می‌شود تا ادارات و دستگاه‌های مرتبط با تأمین و توزیع اقلام پای کار بیایند.

وی با بیان اینکه در حوزه توسعه و بازسازی نیز اقدامات در حال انجام بوده و نذورات جمع‌آوری شده و یا در حال جمع‌آوری است تاکید کرد: ستاد بازسازی عتبات در سطح کشور ستادی مردم‌نهاد است که فعالان این ستاد همگی خادمان امام حسین (ع) هستند.

به گزارش تسنیم، ریاست ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان همدان در سال جدید به "سید رضا موسوی" سپرده شده و "وحید یونسی" نیز به عنوان معاون اربعین ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان معرفی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همه کارهایی که باید قبل از پرواز انجام داد
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • بلیط سینما بی‌سروصدا گران شد
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • فروش نمایش «گالیله» از مرز ۷۰۰ میلیون گذشت
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • آمار فروش و تماشاگران نمایش های در حال اجرا
  • فروش «گالیله» از مرز ۷۰۰ میلیون گذشت
  • اعلام آمار فروش تماشاخانه‌های دولتی