Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور فرانسه در سخنانی در استراسبورگ حضور مجدد روسیه در مجمع پارلمانی شورای اروپایی را تمجید کرد. ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، "امانوئل ماکرون"، رئیس جمهور فرانسه در سخنانی از حضور مجدد روسیه در مجمع پارلمانی شورای اروپایی کاملا حمایت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که روز گذشته در مجمع پارلمانی شورای اروپایی در شهر استراسبورگ فرانسه سخن می گفت اظهار داشت که به این ترتیب شهروندان روسیه اجازه دارند در دادگاه حقوق بشر اروپا از حقوق خود در مقابل دولتشان دفاع کنند. وی همچنین تاکید کرد که روسیه حالا باید به تعهدات خود نسبت به شورای اروپای پایبند باشد.

روسیه اخیرا مجددا همه حقوق خود به عنوان عضو مجمع پارلمانی شورای اروپایی که به واسطه الحاق کریمه به این کشور از آن سلب شده بود را دوباره دریافت کرده است. نمایندگان اوکراین در اعتراض به بازگشت روسیه به شورای اروپایی در نشست پاییزی این مجمع شرکت نکردند.

موضع سختگیرانه ماکرون در قبال مهاجران خارجی

ماکرون با اولگ سنتسوف، کارگردان اوکراینی محبوس در روسیه که پس از پنج سال، ماه پیش در جریان تبادل زندانیان میان اوکراین و روسیه آزاد شده بود نیز دیدار کرده است.

شورای اروپایی که مقر آن در استراسبورگ فرانسه است در سال 1949 تاسیس شده است. وظیفه آن نظارت بر حقوق بشر و حاکمیت قانون در 47 کشور عضو این نهاد از جمله کشورهایی مانند ترکیه، روسیه و اوکراین است.

روسیه از سال 2014 و به دنبال تحریم های هیات این کشور در مجمع پارلمانی در نشست های این مجمع شرکت نکرده و حق رای از نمایندگان روس در مجمع پارلمانی شورای اروپایی سلب شده بود.

از ژوئن سال 2017 مسکو همچنین پرداخت هزینه های عضویت به شورای اروپایی را متوقف کرده بود. بر اساس قوانین شورای اروپایی کشوری اگر به مدت دو سال حق عضویت خود را به این نهاد پرداخت نکند در معرض تهدید اخراج قرار خواهد گرفت.

بر اساس این قوانین جدید 18 عضو روسیه در مجمع پارلمانی شورای اروپایی دوباره حق رای خود را به دست آوردند و این تصمیم در آستانه انتخاب یک دبیر کل جدید برای این تشکل در اوایل تابستان سال جاری میلادی گرفته شد.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "روسیه" اتحادیه اروپا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه اتحادیه اروپا اخبار روسیه اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۸۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فهرست کاندیداهای مورد حمایت جامعه اسلامی مهندسین اعلام شد

جامعه اسلامی مهندسین با انتشار بیانیه‌ای فهرست کاندیداهای مورد حمایت خود در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، در این بیانیه آمده است: «خدای متعال را شاکریم که علیرغم تمامی جوسازی ها در مایوس کردن ملت ایران از حضور در پای صندوق های رای، مردم بصیر و هوشیار ایران عزیز، چشم طمع دشمنان را کور کردند و دیگر بار حضور خود را در صحنه انتخابات به نمایشی تحسین برانگیز مبدل ساختند. جامعه اسلامی مهندسین پس از بررسی نفرات راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، و به دنبال مباحث عمیق در شورای مرکزی و هیات اجرایی این تشکل، و ضمن احترام به همه کاندیداهای منتخب برای دور دوم، فهرست زیر را به مردم عزیز حوزه انتخابیه تهران معرفی می نماید.

امید است با حضور پرشور واجدان شرایط در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی و لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی و تجدید بیعت با آرمانهای امام راحل عظیم الشان و شهدای گلگون کفن، شاهد انتخاباتی پرشور و دشمن شکن باشیم.

اسامی به ترتیب بالاترین آراء ماخوذه در دور اول عبارتند از: احمد نادری، سمیه رفیعی، حسین نجابت، عبدالحسین روح الامینی، ابوالقاسم جراره، زهره سادات لاجوردی، علیرضا سلیمی، صالح اسکندری، محمدحسین حسین زاده بحرینی، سمیه گلپور چمرکوهی، علی اصغر پورمحمدی، علی طهرانی مقدم، سیدنظام الدین موسوی، مجتبی رحماندوست، مهدی شریفیان، غلامحسین رضوانی.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تاکید مجدد ماکرون بر طرح اعزام نیرو به اوکراین
  • ماکرون دوباره از احتمال اعزام نیرو به اوکراین خبر داد!
  • ماکرون: اروپا در معرض خطر قریب‌الوقوع قرار دارد
  • ماکرون ۲ شرط را برای اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین ذکر کرد
  • نفرات جدید کمیسیون ورزشکاران دوومیدانی با برگزاری مجدد انتخابات مشخص شدند
  • برگزاری مجدد انتخابات کمیسیون ورزشکاران فدراسیون دوومیدانی
  • تفاهم‌نامه جامع فرهنگی تهران - باکو مجدد امضا شود
  • مخالفت روسیه با پیش‌نویس قطعنامه سازمان ملل درباره سربرنیتسا
  • فهرست کاندیدا‌های مورد حمایت جامعه اسلامی مهندسین اعلام شد
  • فهرست کاندیداهای مورد حمایت جامعه اسلامی مهندسین اعلام شد