Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@10:10:44 GMT

ده‌ها معترض مصری از زندان آزاد شدند

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۱۸۴۲۴

خبرگزاری آل افریکا روز چهارشنبه گزارش داد که در پی اعتراض عفو بین الملل نسبت به بازداشت گسترده معترضان در مصر، دولت این کشور ده‌ها تن از آن‌ها را آزاد کرد.

به گزارش «تابناک» این گزارش به نقل از کمیساریای حقوق بشر و آزادی مصر اعلام حاکیست: بعد از آنکه روز دوشنبه سازمان عفو بین الملل با انتشار بیانیه‌ای مصر را "زندان بزرگ مخالفان و منتقدان" خواند، سازمان امنیت این کشور دیروز ده‌ها تن از کسانی را که در جریان تظاهرات ۲۰ و ۲۷ سپتامبر بدون هیچ‌گونه اتهامی بازداشت شده بودند، آزاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سازمان عفو بین الملل در این بیانیه از دولت مصر خواسته بود تا از اقدامات سرکوبگرانه دست بردارد، به موج بازداشت‌ها و خشونت‌ها پایان داده و به حق آزادی بیان و اجتماعات معترضان احترام بگذارد.

کمیساریای حقوق بشر و آزادی مصر دیشب مطلع شد که بعد از این هشدار عفو بین الملل و برخی اعتراضات بین المللی به موج دستگیری‌ها در مصر، مقامات امنیتی این کشور مجبور شدند ده‌ها تن از تظاهرکنندگان بازداشت شده در استان‌های اسکندریه، الدقهلیه و غربیه را آزاد کنند.

یک نهاد حقوق بشری دیگر موسوم به "مرکز حقوق اقتصادی و اجتماعی مصر" نیز پیشتر از آزادی تعداد دیگری از بازداشت شدگان در استان‌های سوئز، بحیره، قاهره و الجیزه خبر داده بود که خود تائیدی بر تاثیر اعتراضات بین المللی علیه دولت مصر است.

مصر طی هفته‌های اخیر شاهد اعتراض‌های ضد دولتی است و معترضان با حضور در خیابان‌ها خواستار برکناری "عبدالفتاح السیسی" رئیس جمهوری این کشور عربی شمال آفریقا هستند.

کانون اعتراض‌ها در آغاز بندر "سوئز" بود، اما در ادامه معترضان در شهر‌های "قاهره" به ویژه میدان التحریر این شهر، "اسکندریه"، "حلوان"، "السویس"، "المحله"، "دامیتا" و "منصور"» نیز به خیابان‌ها آمدند.

با تشدید روند اعتراضات، چندین حزب و گروه سیاسی مصری از جمله گروه اخوان المسلمین، حزب سوسیال دموکرات مصر، حزب سوسیالیست‌های انقلابی و حزب الاستقلال مصر نیز به حرکت معترضان پیوسته اند.

پیش از این مراکز حقوق بشری مصر اعلام کرده بودند، به دنبال تظاهرات مصری‌ها با هدف مطالبه برای برکناری السیسی، نیرو‌های امنیتی حدود دو هزار تن از شهروندان معترض را بازداشت کردند.

دادستانی مصر نیز چند روز پیش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، تحقیقات از حدود یکهزار تن به اتهام تحریک برای برگزاری تظاهرات در این کشور ادامه دارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: هزینه سفر اربعین حسین فریدون جعفر کاشانی بیژن قاسم زاده گذرگاه البوکمال القائم مولانا تابناک مصر معترضان هزینه سفر اربعین حسین فریدون جعفر کاشانی بیژن قاسم زاده گذرگاه البوکمال القائم مولانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۸۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش انصارالله به سرکوب معترضان حامی غزه در آمریکا

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که سرکوب معترضان آمریکایی طرفدار فلسطین، نادرستی ادعای آن‌ها در آزادی بیان را نشان می‌دهد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز شهروندان آمریکایی طرفدار غزه در دانشگاه‌های این کشور توسط مقامات آمریکایی را محکوم کرد.

این جنبش قدرتمند مردمی یمن از مواضع اخلاقی معترضان آمریکایی که نشانگر افزایش آگاهی اجتماعی آن‌ها است، تشکر و قدردانی کرد.

دفتر سیاسی انصارالله یمن اعلام کرد که سرکوب بدون دلیل معترضان، دروغ بودن ادعاهای مقامات آمریکایی مبنی بر دفاع از آزادی، حمایت از حقوق بشر و گسترش دموکراسی را آشکار می کند.

شبکه سی ان ان امروز خبر داد که پلیس آمریکا حدود 100 دانشجو را در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و ده‌ها تن دیگر را در دانشگاه تگزاس در آستین بازداشت کرده است. در دانشگاه اموری در ایالت جورجیا نیز دو استاد دانشگاه بازداشت شدند.

 دانشگاه‌های آمریکا همچنان صحنه اعتراضات گسترده دانشجویی به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه است؛ صحنه‌هایی که یادآور جنبش دانشجویی در مخالفت با جنگ ویتنام در دهه هفتاد قرن بیستم است.

همزمان دانشجویان دانشگاه پنسیلوانیا در حمایت از مردم غزه در محیط دانشگاه اقدام به برپایی چادر و تحصن کردند. نشریه دانشجویی «دیلی پنسیلوانیا» نوشت که دانشجویان تحصن کننده خواستار خروج سرمایه‌گذاری‌های این دانشگاه از فلسطین اشغالی هستند.

در این میان دادستان ایالت جورجیا دانشجویان را همچون دیگر مقامات آمریکایی به «یهودستیزی» متهم کرد و مدعی شد: «هیچ کس از نظر قانونی حق تعطیلی دانشگاهها از طریق چادر زدن و تحصن و تهدیدات ضد یهودی را ندارد».

او با حمایت از سرکوب دانشجویان و بازداشت آن‌ها افزود: «با افتخار در کنار هر دانشگاهی که اقدامات لازم برای حفظ امنیت دانشجویان ایالت را انجام می‌دهد، خواهیم ایستاد».

بازداشت 100 دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدنی های امروز؛ توفان اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین از آمریکا تا اروپا
  • حضور نیروی نظامی در دانشگاه و سرکوب دانشجویان پذیرفتنی نیست | رفتار آمریکا با دانشجویان معترض شرم‌آور است
  • دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین کوتاه نمی‌آیند
  • موج حمایت از غزه در آمریکا به راه افتاد/ گسترش اعتراضات و بازداشت گسترده اساتید و دانشجویان
  • بازداشت 29 معترض به مرزبندی جدید ارمستان با جمهوری آذربایجان
  • واکنش انصارالله به سرکوب معترضان حامی غزه در آمریکا
  • بازداشت 29 معترض به مرزبندی جدید ایروان با جمهوری آذربایجان
  • ۶ مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان آزاد شدند
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه  
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد