Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر- گروه بین الملل: آخرین دور از دفاعیات وکلای «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی از وی در خصوص سه پرونده فساد مالی، امروز چهارشنبه برگزار می شود. به نوشته هاآرتص، ۱۲ وکیل مدافع وظیفه دفاع از نتانیاهو را در خصوص اتهاماتی چون فساد مالی، دریافت رشوه و سوء استفاده از قدرت را در برابر ۲۰ نماینده قضایی برعهده دارند و ممکن است آخرین جلسه دفاع چند روز طول بکشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

روزنامه النشره نیز در این رابطه گزارش داده که نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه باید برای رسیدگی به پرونده‌های فسادش در دادگاه حاضر شود.

بر اساس این گزارش، قرار اَست طی این جلسه دادگاه، پرونده فساد ۴۰۰۰ بررسی شود. این پرونده متعلق به اعطای تسهیلاتی از سوی نتانیاهو به مالک شرکت بزک در مقابل دریافت پوشش خبری مناسب در پایگاه خبری صهیونیستی زبان والا می‌باشد.

همچنین قرار است اوایل هفته آینده یعنی طی روزهای یکشنبه و دوشنبه جلسات رسیدگی به پرونده‌های فساد نتانیاهو ازسرگرفته شود و طی آن به دو پرونده فساد ۱۰۰۰ (هدایایی که نتانیاهو و خانواده‌اش از افراد ثروتمند دریافت کرده‌اند) و ۲۰۰۰ (مذاکرات نتانیاهو و مالک روزنامه یدیعوت آحارونت) رسیدگی خواهد شد.

نتانیاهو در چهار پرونده فساد شامل ۱۰۰۰، ۲۰۰۰، ۳۰۰۰، ۴۰۰۰ متهم به دریافت رشوه، سوء استفاده از قدرت و خیانت است.

جلسه دادگاه در حالی برگزار می شود که پس از شکست اخیر نتانیاهو در انتخابات، شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل فاش کرد که  نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در صدد است به شرط تبرئه شدن از اتهامات، از صحنه سیاسی کناره گیری کند. 

پیش از این نیز «آویخای مندلیلبت» دادستان کل اسرائیل گفته بود نتانیاهو در سه زمینه متهم به قانون‌شکنی است.
بر اساس این گزارش، نتانیاهو ماهها است که در صدد است از رووین ریولین رئیس اسرائیل بخواهد که وی را از اتهامات تبرئه کند و در مقابل او هم از صحنه سیاسی کناره گیری کند.

به گزارش شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل، نتانیاهو دستکم در این خصوص با یک نفر صحبت کرده اما وی نسبت به جلب نظر ریولین در این مورد خوش بین نیست، به ویژه آن که آویخای مندلیلبت دادستان کل اسرائیل قاطعانه با آن مخالفت خواهد کرد، چرا که این اقدام را نقض قانون می داند.

شاید اسحاق هرتزوگ رهبر معارضان کابینه کنونی، حلقه ارتباط نتانیاهو و ریولین باشد که به نظر می رسد، رهبر معارضان، این موضوع را نپذیرد.

نتانیاهو سخت نگران است که ناکامی اش در تشکیل کابینه موجب شود در تصویب قانونی شکست بخورد که مانع محاکمه اش در ارتباط با پرونده های فساد شود.

در بیست و دومین انتخابات کنیست که سه شنبه ۱۷ سپتامبر(۲۶ شهریور) برگزار شد، ائتلاف آبی و سفید به رهبری بنی گانتز رئیس ستاد پیشین مشترک ارتش رژیم صهیونیستی، ۳۳ کرسی را کسب کرد و حزب لیکود به رهبری نتانیاهو نتوانست بیشتر از ۳۲ کرسی به دست آورد، همین امر موجب شد، هیچ حزبی نتواند اکثریت قاطع کنیست را به دست آورد و تشکیل کابینه دهد.

تشکیل کابینه در سرزمین های اشغالی نیازمند به دست آوردن دستکم ۶۱ کرسی از مجموع ۱۲۰ کرسی کنیست؛ یعنی نصف به اضافه یک است و چنانچه این تعداد کرسی به دست نیاید، کابینه ائتلافی تشکیل نمی‌شود.

کد خبر 4734954 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: نتانیاهو رژیم صهیونیستی فساد مالی زندان ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ عربستان سعودی ایران سوریه عراق رژیم صهیونیستی فلسطین ترکیه روسیه افغانستان شرکت نفت آرامکو عربستان اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۸۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل پرونده قضایی برای حادثه آتش سوزی امامزاده ابراهیم شفت

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر چگینی پیش از ظهر جمعه در گفت و گو با رسانه‌ها اظهار کرد: پرونده قضائی در راستای حریق شب گذشته بازارچه امامزاده ابراهیم شفت تشکیل شد.

وی پس از بازدید میدانی از بازارچه امامزاده ابراهیم ادامه داد: این آتش سوزی از ساعت ۱۲ شب گذشته آغاز شد و ده‌ها واحد مسکونی و تجاری به طور کامل در آتش سوختند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شفت گفت: ضمن تشکیل پرونده قضائی، دستور تحقیقات در راستای کشف علت حریق صادر شده و علت حریق پس اعلام نظر کارشناسان متخصص امر مشخص خواهد شد.

کد خبر 6095546

دیگر خبرها

  • درخواست مقام سابق امنیتی اسرائیل برای انحلال کنست
  • تشکیل سالانه ۶۰ هزار پرونده قضایی در وزارت نیرو
  • تشکیل پرونده قضایی برای آتش سوزی بازارچه امامزاده ابراهیم شفت
  • دادستان شفت: برای آتش‌سوزی روستای امامزاده ابراهیم پرونده قضایی تشکیل می‌شود
  • تشکیل پرونده قضایی برای حادثه دیروز در امامزاده ابراهیم
  • پرونده قضایی برای حریق بازارچه امامزاده ابراهیم شفت گیلان تشکیل شد
  • پرونده قضایی برای آتش‌سوزی روستای امامزاده ابراهیم تشکیل می‌شود
  • تشکیل پرونده قضایی برای حادثه آتش سوزی امامزاده ابراهیم شفت
  • انتقاد «یائیر لاپید» از دخالت تندروهای صهیونیستی در ارتش
  • دادسرا رکن اصلی تشکیل پرونده است