Web Analytics Made Easy - Statcounter

شجاع با اشاره به افزایش ۲۱ درصدی وقوع سرقت در خراسان جنوبی، گفت: از ابتدای امسال ۲۱ فقره پرونده جرایم اقتصادی به ارزش ۱۳۰ میلیارد ریال در استان تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سردار «مجید شجاع» امروز (10 مهر) در نشست خبری به مناسبت هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 237 هزار تماس با مرکز فوریت های پلیسی 110 در استان برقرار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به افزایش پنج درصدی تماس‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: از مجموع تماس های برقرار شده 81 هزار تماس منجر به انجام عملیات پلیسی شده که 8 درصد رشد را نشان می‌دهد.
 


وی با بیان اینکه 48 هزار تماس درخواست راهنمایی و ارشاد بوده است که 51 درصد افزایش یافته است، عنوان کرد: از ابتدای امسال تا کنون بیش از 22 تن انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شده است.
 


فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از افزایش 24 درصدی کشفیات مواد مخدر در استان خبر داد و افزود: همچنین 34 باند قاچاق موادمخدر منهدم شده و 2 هزار و 578 فقره پرونده جرائم مرتبط با موادمخدر تشکیل شده است.
 


به گفته وی در این مدت 62 درصد کشف مواد مخدر صنعتی افزایش یافته و در حوزه کشفیات تجهیزات ماهواره ای 15 درصد افزایش داشته ایم.

 

سردار شجاع با بیان اینکه از ابتدای امسال 800 هزار لیتر سوخت قاچاق در استان کشف شده که افزایش 100 درصدی را نشان می دهد، گفت: همچنین در شش ماهه سال جاری 69 دستگاه سرقتی کشف شده که 30 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دارد.

 

وی از افزایش 21 درصدی وقوع سرقت در استان خبر داد و ادامه داد: در این مدت 16 درصد برخورد با رانندگان متخلف و 74 درصد تعداد خودروهای توقیفی استان افزایش دارد که 400 دستگاه خودرو خلافی بیش از 10 میلیون ریال دارند که جزو رانندگان پرخطر هستند که اسامی این افراد استخراج شده و برای آنان برنامه های در دستور کار است.
 

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال 21 فقره پرونده جرایم اقتصادی به ارزش 130 میلیارد ریال در استان تشکیل شده، ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون 8 هزار تصادف در استان به وقوع پیوسته که نسبت به مدت مشابه سال قبل 13 درصد افزایش دارد.
 


وی با اشاره به افزایش 25 درصدی متوفیان تصادفات در استان، بیان کرد: متاسفانه از ابتدای امسال تا کنون 175 نفر در تصادفات استان جان خود را از دست داده‌اند که 52 درصد بومی و 48 درصد غیربومی هستند.



فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات حوزه سایبری، افزود: در مدت یاد شده 73 درصد پرونده‌های تشکیل شده در حوزه جرایم فضای مجازی در استان افزایش یافته که ارزش این پرونده های 15 میلیارد ریال است.

 

سردار شجاع  با بیان اینکه 80 درصد جرائم فضای مجازی استان کشف شده است، گفت: بیشترین جرایم حوزه فضای مجازی مربوط به برداشت های غیر مجاز از حساب های بانکی با 62 درصد و کلاهبرداری رایانه ای با 22 درصد بوده است.

 


وی با اشاره به فعالیت‌های مشاوره ای پلیس به مردم بیان کرد: از ابتدای امسال تا کنون 4 هزار و 105 نفر به  واحدهای مددکاری کلانتری ها و مرکز مشاوره آرامش این سازمان در استان مراجعه کردند و 82 درصد پرونده های تشکیل شده در این زمینه به مصالحه منجر شده است.

 


فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سامانه 197 پل ارتباطی بین مردم و پلیس است، گفت: مجموع تماس های برقرار شده با این سامانه در سال جاری 8 هزار و 361 مورد بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 8 درصد افزایش داشته است.

 

وی افزود: در حوزه انتقادات 11 درصد کاهش، تقدیر پنج درصد افزایش، راهنمایی و ارشاد 23 درصد افزایش و پیشنهادات 11 درصد کاهش داشته است.

 

سردار شجاع از برگزاری 120 عنوان برنامه به مناسبت هفته ناجا در سطح استان خبر داد و گفت: شعار امسال هفته ناجا « پلیس هوشمند، امین مردم» است که پنج شنبه  11 مهرماه  روز «بصیرت، ولایت مداری، ایثار و شهادت»، جمعه 12 مهر روز «خانواده، آرامش و پلیس»، شنبه 13 مهر روز « فضای مجازی پاک، احساس امنیت»، یک شنبه 14 مهر روز «امنیت اقتصادی و رونق تولید»، دوشنبه 15 مهر روز «پیشگیری اجتماعی، توسعه نظم و امنیت عمومی» سه شنبه 16 مهر روز « قانون مداری، ارتقاء فرهنگ ترافیک» و چهارشنبه 17 مهر روز « مرزبانی، اقتدار مرزی، امنیت پایدار» نامگذاری شده است.  

 

وی در پایان تجدید میثاق و غباروبی مزار شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، نشست هم اندیشی با علمای اهل سنت، افتتاح پروژه ها عمرانی، برگزاری آزمون استخدامی درجه داری ناجا، برگزاری یادواره شهدا، کوهپیمایی و تجلیل از کارکنان و فرزندان مدال آور، صبحگاه مشترک و برگزای همایش طلایه داران ترافیک را از جمله برنامه های اجرایی به مناسبت هفته ناجا در استان خراسان جنوبی اعلام کرد.

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی مسجد اربعین پیاده روی اربعین کانون های مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد هفته دفاع مقدس زائران اربعین حسینی خبرگزاری شبستان موکب برنامه های هفته ناجا افزایش سرقت جرائم اقتصادی فرمانده انتظامی خراسان جنوبی کشف مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۸۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ها در ایران

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا بر اساس داده‌های سازمان هواشناسی طی هفت روز گذشته منتهی به ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۱.۹ میلیمتر بارش در این بازه زمانی دریافت شده که این میزان در بلندمدت ۶.۲ میلیمتر است بنابراین ۸۹.۹ درصد بارش بیشتر در این بازه زمانی دریافت شده است.

از ابتدای ماه جاری منتهی به ۸ اردیبهشت‌ماه  در کشور به‌طور میانگین ۱۲.۱ میلیمتر بارش ثبت شده، در حالی که میزان آن در بلندمدت ۶.۹ میلیمتر است. در نتیجه ۷۴.۲ درصد با افزایش بارش نسبت به بلند مدت روبرو بوده‌ایم.

از ابتدای سال جاری تا ۸ اردیبهشت‌ماه به‌طور میانگین ۱۷۸.۸ میلیمتر بارش در کشور ثبت شده که نسبت به میانگین بلند مدت(۲۰۵.۱ میلیمتر) با کاهش ۱۲.۸ درصدی بارش روبرو هستیم.

جدول اطلاعات پهنه‌ای بارش‌ استان‌ها از ابتدای سال آبی جاری (اول مهرماه سال گذشته) نشان می‌دهد تنها استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، گلستان، همدان و یزد نسبت به دوره بلندمدت بارش بیشتری دریافت کرده‌اند که این میزان برای خراسان جنوبی ۱۴.۷ درصد، یسیتان و بلوچستان ۵۴.۹ درصد، کرمانشاه ۱.۹ درصد، گلستان ۳.۶ درصد، همدان ۱.۶ درصد و یزد  ۳۵.۹ درصد است.

بارندگی در سایر استان‌ها  کمتر از حد نرمال بوده است و در این زمینه  قزوین بدترین وضعیت را تجربه می‌کند چراکه ۴۱.۳ درصد کمتر از حد نرمال طی سال آبی جاری بارش دریافت کرده است.

استان تهران نیز از جمله استان‌هایی است که با کم‌بارشی روبرو بوده است. در حالی که میانگین بارش تهران در بلند مدت ۲۲۸.۹ میلیمتر است ولی در سال آبی جاری تنها به‌طور میانگین ۱۴۰.۷ میلیمتر بارش دریافت کرده است که نشاندهنده کاهش ۳۸.۵ درصدی بارش در این استان است.

به گزارش ایسنا شروع سال آبی در ایران از ابتدای پائیز است. به این ترتیب یک سال آبی در ایران از ۱ مهرماه شروع می‌شود و تا ۳۱ شهریور سال بعد ادامه می یابد.

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ ها در ایران
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ها در ایران
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • یخبندان و سرما در راه خراسان جنوبی/ صدور هشدار سطح زرد
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال
  • برگزاری 120 برنامه در هفته عقیدتی _ سیاسی در خراسان جنوبی
  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران
  • اجرای ۱۲۰ برنامه هفته عقیدتی سیاسی در خراسان جنوبی
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی