Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-01@08:01:27 GMT

پمپئو از سوی کنگره متهم شد

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۱۹۱۲۲

پمپئو از سوی کنگره متهم شد

خبرگزاری رویترز امروز (چهارشنبه) از مبدا واشنگتن با انتشار این خبر نوشت: «مایک پمپئو» روز گذشته(سه شنبه) به تلاش های کمیته های مجلس نمایندگان که در اختیار دموکرات ها قرار دارد، جهت گرفتن استشهاد از پنج مقام کنونی و سابق وزارت خارجه این کشور در مورد تماس تلفنی ترامپ با رئیس جمهوری اوکراین برای انجام تحقیقاتی علیه رقیب سیاسی خود «جو بایدن» به شدت اعتراض کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، «الیوت انگل»، «آدام شیف» و «الیجاه کامینگز» رؤسای کمیته‌های امور خارجی، اطلاعات و نظارت مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه ای در ارتباط با گفته های اخیر پمپئو اظهار نظر کردند.

این سه رئیس کمیته مجلس نمایندگان آمریکا در این بیانیه اعلام کردند: چنانچه برخی گزارش ها مبنی بر اینکه  مایک پمپئو  فردی بوده که در تماس ماه جولای گذاشته دونالد ترامپ با "ولودیمیر زیلنسکی" (Volodymyr Zelensky) رئیس جمهوری اوکراین حضور داشته، "شاهد زنده" تحقیقات روند استیضاح خواهد بود.

در این بیانیه آمده است: هرگونه تلاشی برای ارعاب و یا ممانعت از شاهدان جهت همکاری با کنگره، از جمله ارعاب و ممانعت از کارکنان وزارتخارجه آمریکا، (اقدامی) غیر قانونی تلقی شده و سندی موثق از ایجاد مانع در روند تحقیقات استیضاح به شمار خواهد رفت.

این بیانیه می افزاید، هرگونه ممانعت، کنگره اینگونه استنتاج خواهد کرد که تصدیقی بر شکایت مقام اطلاعاتی از رئیس جمهوری آمریکا در ارتباط با این تماس تلفنی است و می تواند کمکی در روند تحقیقات استیضاح باشد.

این بیانیه در ادامه می افزاید: کمیته ای کنگره موظف و متعهد به محافظت از شهود از هرگونه ارعاب، آذار و اذیت بوده و (در قبال) انتظار شکایت کامل از شهود و (کارکنان) وزاتخارجه را دارد.

افشاگری‌های انجام شده درباره خواسته ترامپ از رئیس جمهوری اوکراین علیه "جو بایدن" رقیب سرسخت انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، پای پمپئو را به ماجرا کشانده و مجلس نمایندگان خواستار ادای شهادت پنج دیپلمات عالیرتبه در این زمینه شده است.

پس از آنکه مجلس نمایندگان خواستار حضور پنچ دیپلمات برجسته آمریکا برای ادای شهادت شد، مایک پمپئو وزیر خارجه ترامپ که تا کنون بله قربان گوی خوبی برای رئیس خود بوده است، روز گذشته در نامه‌ای نوشت که به این خواسته نمایندگان تمکین نمی کند و آنها را زورگو خطاب کرد.

پمپئو در نامه‌ای که به رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان نوشت، آورده است: تنها راه برای من این است که این احضاریه‌ها را تلاشی برای ارعاب، تهدید و قلدری علیه کارشناسان برجسته وزارت خارجه ارزیابی کنم.

وزیر خارجه ترامپ ادامه داد: اجازه دهید رک بگویم. من چنین تاکتیک‌هایی را تحمل نخواهم کرد و با تمام قوا جلوی چنین اقداماتی را علیه کارمندان زحمت‌کش و کوشای وزارتخانه می‌گیرم؛ کسانی که من افتخار همکاری با آنها دارم.

پمپئو اضافه کرد: در روند و محتوای احضاریه‌ها کاستی‌های قانونی جدی وجود دارد و اینکه پنج مقام فعلی و سابق این وزارتخانه از فردا، چهارشنبه، در کنگره حضور یابند نه تنها مقدور نیست بلکه مشخص نیست در روزهای مجزا هم بتوانند در کنگره حضور پیدا کنند.

برخی منابع خبری روز گذشته افشا کردند مایک پمپئو در جریان گفت‌ وگوی ترامپ با رئیس جمهوری اوکراین بوده است و حتی بر روی خط حضور داشته است.

رسانه های آمریکایی روز چهارشنبه گذشته سوم مهر ماه خبر از انتشار متن کامل مکالمه دونالد ترامپ با ولودیمیر زیلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دادند که این متن در پنج صفحه و مربوط به مکالمه ۲۵ جولای (سوم امرداد ماه) بود.

ترامپ بنابر متن این مکالمه از زیلنسکی خواسته تا تحقیقاتی درباره "هانتر بایدن" پسر جو بایدن رقیب انتخاباتی دمکرات خود که زمانی عضو هیات مدیره شرکت گاز "بوریسما" در اوکراین بود، به عمل آورد.

ترامپ پیش از این مانع پرداخت ۴۰۰ میلیون دلار کمک نظامی به اوکراین شده بود.

با افشای محتوای این مکالمه تلفنی، «نانسی پلوسی» رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا نیز که تاکنون در مقابل درخواست‌ها برای آغاز فرآیند استیضاح مقاومت کرده بود، رسماً خواستار شروع تحقیقات مربوط به استیضاح ترامپ شد.

همچنین نمایندگان با صدور احضاریه هایی مایک پمپئو را در رابطه با تحقیقات مربوط به استیضاح رئیس جمهوری و مشخصاً ارائه  اسنادی در ارتباط با دولت اوکراین به کنگره فرا خواندند.

310 310

کد خبر 1306205

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مایک پمپئو ایالات متحده آمریکا کنگره آمریکا اوکراین گیت باشگاه پرسپولیس حسن روحانی باشگاه استقلال استان البرز اربعین ایالات متحده آمریکا قاسم سلیمانی خودرو پیاده روی اربعین سینمای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۹۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا که اکنون نامزد اصلی جمهوری خواهان برای رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال ۲۰۲۴ به شمار می‌رود، درباره کمک آمریکا به اوکراین در صورت بازگشت به کاخ سفید گفت: «در بازگشت به کاخ سفید به کی‌یف کمک خواهم کرد اما به این شرط که اتحادیه اروپا نیز باید هزینه را پرداخت کند.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت که اروپا نیز باید سهم خود را در کمک به اوکراین بپردازد.

ادعای ترامپ در حالی صورت گرفته است که گفتگوی هیأت های آمریکا و اوکراین پیرامون توافقنامه امنیتی بلندمدت میان دو کشور از روز سه شنبه بار دیگر آغاز شده است.

بر اساس اعلام رسانه‌ها، وزارت امور خارجه آمریکا در این ارتباط خبر داد که هیأت های ایالات متحده و اوکراین در مورد ادامه مذاکرات بر سر توافقنامه امنیتی بلندمدت بین واشنگتن و کی یف گفتگو کردند.

این سومین دور از گفتگوهای امنیتی دو طرف به شمار می آید.

بر این اساس، مقامات اوکراینی و آمریکایی دور سوم گفتگوها را برای دست یابی به یک توافقنامه امنیتی دوجانبه نهایی بین دو کشور برگزار کردند.

در بیانیه صادره از سوی دفتر ریاست جمهوری اوکراین آمده است که طرفین در مورد متن پیش نویس توافقنامه امنیتی گفتگو کردند و به پیشرفت قابل توجهی نیز در تدوین مفاد اصلی سند دست یافتند.

گفتنی است که کی‌ یف چند توافقنامه امنیتی ۱۰ ساله با شماری از کشورهای عضو ناتو امضا کرده است. این توافقنامه‌ ها شامل حمایت بلندمدت از اوکراین در مقابل روسیه است.

کشورهای غربی از آغاز درگیری ها میان روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، صدها میلیارد دلار کمک به کی‌یف کمک کرده اند.

به تازگی نیز، «میخائیل اونوفر» معاون فرمانده گردان تیپ ۵ تهاجمی نیروهای مسلح اوکراین در مصاحبه با روزنامه اوکراینسکایا پراودا گفته است که اوکراین به شدت با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی مواجه است.
به گفته وی، پس از اینکه تجهیزاتی صدمه می بیند از قطعات آن برای تعمیر انواع دیگر استفاده می شود.

روز سه‌شنبه نیز «داگلاس مک‌گرگور» مشاور سابق وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس اعلم کرد که این نگرانی وجود دارد که حتی پیش از حمله بزرگ روسیه، ارتش اوکراین از نظر نیروی نظامی دچار کمبود شدید شود.

وی دراین‌باره نوشت: ارتش اوکراین هم‌اکنون با کمبود سرباز و نیروی نظامی روبروست وحمله روسیه هنوز آغاز نشده است.

مک‌گرگور با اشاره به اینکه ارتش اوکراین روزانه صدها نیروی نظامی را از دست می‌دهد افزود که اوکراین به فروپاشی کامل نزدیک شده است.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

کد خبر 6093682

دیگر خبرها

  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • رئیس جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • کنگره آمريکا دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرد
  • کدام نمایندگان جلسه عصر مجلس را تعطیل کردند؟
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • روایت پالتیکو از اعمال نفوذ زلنسکی بر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا