Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه وکلا باید طرحی داشته باشند که در جامعه برای ایجاد صلح و احقاق حق، ابطال باطل، دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالم کارآمد باشد گفت: نگاه به شغل وکیل نباید از نوع کارهای اقتصادی تجاری باشد. ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با رئیس مرکز وکلای خراسان جنوبی گفت: توفیق در مسائل حقوقی، قضایی و وکالتی وقتی حاصل می‌شود که حقی به صاحب حق برسد و یا دست ظالمی از مظلوم کوتاه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نگاه به شغل وکیل نباید از نوع کارهای اقتصادی، تجارتی و آمار و ارقام درآمد باشد، وکیل باید همیشه وکلات مظلوم را بگیرد و از او دفاع کند تا علاوه بر انجام کار از جهت دینی، عدالت خواهی و شرعی، پیش وجدان خود نیز شرمنده نباشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در این نوع مشاغل باید تلاش کرد که دفاع از ظلم صورت نگیرد و بر اساس قانون عمل شود و اگر در حین انجام کار، وکیل متوجه شد که فرد ظالم است او را رها کند.

پاسخ به ابهامات درباره رای اخیر دیوان عدالت و صدور "پروانه وکالت"کانون وکلا دیگر نمی‌تواند پروانه وکالت بدهدگام جدید در شفافیت حرفه وکالت/تاکید بر بارگذاری اطلاعات مربوط به پروانه وکالت با حکم دیوان عدالت اداری

عبادی با بیان اینکه وکالت باید بر اساس خیرخواهی باشد نه کسب درآمد، همچنین در راستای کمک به مظلوم و در چارچوب قانون باشد افزود: وکلا باید طرحی داشته باشند که در جامعه برای ایجاد صلح، احقاق حق، ابطال باطل، دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالم کارآمد باشد.

وی بیان کرد: اگر این شرایط رعایت شود از بهترین مشاغل، شغل وکلات است چرا که همواره از مظلوم دفاع می‌کند اما اگر وکیل خلاف این موارد حرکت کند نتیجه معکوس به خود می‌گیرد و برای یک وجدان انسانی و دینی قابل قبول نیست.

100 نفر وکیل زیرمجموعه قوه قضائیه در خراسان جنوبی فعالیت دارند

رئیس مرکز وکلای خراسان جنوبی نیز در این دیدار از فعالیت 100 نفر وکیل زیرمجموعه قوه قضائیه در استان خبر داد و گفت: این تعداد هر روز در دو نوبت مشاوره رایگان در دادگستری و شورای حل اختلاف دارند.

سیدمحسن موسوی صبح با انتقاد از اینکه در حال حاضر وظیفه اصلی وکیل در جامعه نهادینه نشده است بیان کرد: این امر توقعاتی در جامعه ایجاد کرده که برای وکلا مشکل ایجاد شده است.

وی گفت: طبق قانون وکیل، تعهد وسیله است و نه نتیجه اما مردم وکیل را صرفا به عنوان پیروزی می‌گیرند و همین امر سبب مشکلات زیادی برای وکلا شده است.

انتهای پیام/ش

R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۹۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۵۲۰ مبلغ به مناطق مختلف خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان در گفتگو با خبرنگار صدا وسیمای استان گفت: در ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) ۵۲۰ مبلغ  با حضور در شهر‌ها، بخش‌ها وروستا‌ها  بصورت گروهی و انفرادی به فعالیت تبلیغی می‌پردازند. 

حجت الاسلام محمد قناعت افزود: برگزاری نمازجماعت، وعظ و خطابه، بیان احکام، تبیین فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) و  مقام معظم رهبری درخصوص جهادتبیین، برگزاری مراسم سوگواری امام صادق (ع) ، سخنرانی پیرامون سیره و روش اهل بیت عصمت وطهارت ، تبیین جایگاه ولایت و نقش ولی فقیه درجامعه، امیدآفرینی، حجاب و عفاف و حمایت از طرح نور، فرهنگ ایثار و شهادت، احیای امر به معروف و نهی از منکر، بصیرت بخشی وآگاهی به جامعه، تاکید بر لزوم جایگاه مادری و افزایش جمعیت، اقتصاد مقاومتی، تحکیم خانواده و کاهش مصرف انرژی از جمله برنامه های مبلغان در ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) است. 

دیگر خبرها

  • اعزام ۵۲۰ مبلغ به مناطق مختلف خراسان جنوبی
  • آغاز تبلیغات انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز شد
  • نظارت ۹۹۰ ناظر بر دور دوم انتخابات بیرجند، درمیان و خوسف
  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند
  • رتبه نخست سطح زیر کشت طلای معطر به سربیشه رسید
  • نظارت ۹۹۰ نفر از شبکه مردمی ناظران شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس
  • توزیع 180 بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی
  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی