Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،غفور راستین مدیر فوریت‌های پزشکی و اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان با اشاره به نزدیک شدن به اربعین حسینی و اقدامات دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای زائران، اظهار داشت: کمیته بهداشت اربعین به ریاست دانشگاه علوم پزشکی همزمان با ابلاغ برنامه‌های اربعین در دانشگاه آغاز به کار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: دانشگاه علوم پزشکی در ۳ حوزه اورژانس پیش بیمارستانی، درمان و بهداشت برنامه ریزی‌هایی برای خدمت‌رسانی به زائران حسینی انجام داده است.

مدیر فوریت‌های پزشکی و اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان با بیان اینکه در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی از هفدهم مهرماه ۱۰ دستگاه آمبولانس و ۲۰ نیرو به منطقه خوزستان اعزام خواهد شد، گفت: یک دستگاه اتوبوس آمبولانس با ۴ نیرو، یک دستگاه خودرو تعمیرگاه سیار با ۲ نیرو و یک خودرو ارتباطات با ۲ نیرو نیز در اعزام می‌شوند.

او تصریح کرد: در حوزه درمان بر حسب اعلام نیاز وزارت بهداشت و درمان، اعزام نیرو‌ها در رشته‌های طب اورژانس، پزشک عمومی، متخصص جراحی، متخصص زنان، متخصص ارتوپدی، پرستار، بهیار، متخصص قلب و متخصص عفونی برنامه‌ریزی شده که به محض اعلام نیاز، این تیم‌ها به مناطق مرزی استان‌های کرمانشاه، ایلام و خوزستان اعزام می‌شوند.

راستین ادامه داد: در حوزه بهداشت، معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان کارشناسان خود را آماده کرده و برنامه‌های آموزشی را برای موکب‌داران به منظور پیشگیری از ابتلا و انتقال بیماری‌ها در نظر گرفته است.

او با اشاره به طراحی بسته‌های آموزشی، اظهار داشت: بسته‌هایی در اختیار دستگاه‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط از جمله صدا و سیما، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و شرکت‌های خصوصی متقاضی گذاشته شده است.

مدیر فوریت‌های پزشکی و اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان خاطرنشان کرد: نیرو‌های پزشکی از امروز آموزش‌های لازم را به داوطلبان سازمان‌های مردم نهاد ارائه خواهند کرد.

او افزود: کمیته‌های متعددی در حوزه ما تشکیل و کار‌ها نیز تقسیم شده است، بنابراین حول محور فعالیت‌های کمیته بهداشت، دارو و درمان که متولی آن دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است، مشکلی نخواهیم داشت.

راستین با بیان اینکه همه پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی در سطح استان آماده‌باش هستند، گفت: مراکز بهداشتی و بیمارستان‌ها برای ارائه خدمات به زائرانی که از استان اصفهان به سمت استان‌های غربی می‌روند از این خدمات استفاده خواهند کرد.

انتهای پیام/م

  خدمت رسانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به زائران اربعین

منبع:تسنیم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اورژانس اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۹۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین فرشیدی گفت: در راستای دستور وزیر بهداشت و با توجه به ماموریت مهم و جدید جوانی جمعیت (دستیابی به نرخ باروری ۲.۵) تقویت ساختار تشکیلاتی متناظر مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور امری ضروری بود که پس از بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته توسط معاونت‌های توسعه و بهداشت به جمع بندی نهایی رسید و ابلاغ شد.

وی بیان داشت: از جمله مواردی که در ساختار جدید به آن توجه ویژه شده است موضوع بازنگری گروه‌های سنی بود که با توجه به این اقدام و تقویت ساختاری صورت گرفته انتظار می‌رود شاهد رشد و شکوفایی اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور باشیم.

مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت پیش از این با عنوان دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس در معاونت بهداشت وزارت بهداشت فعالیت داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • واژگونی مینی بوس در جاده کاشمر ۹ مصدوم بر جا گذاشت
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • انجام بیش از ۲۴ هزار عملیات امدادرسانی فوریت‌های پزشکی در استان اصفهان
  • پایگاه اتوبوس آمبولانس در بویراحمد کلنگ‌زنی شد
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس ۱۱۵ در دهستان شلیل
  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • پراید چپ کرد (+ عکس)