Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بخش پت سی تی البرز گفت: متاسفانه سیاست‌های پیشین وزارت بهداشت اجازه ورود تکنولوژی پت‌اسکن به کشور را نمی‌داد و حالا هم که این مشکلات برطرف شده درگیر تحریم‌ها، افزایش نرخ دلار و مشکلاتی برای واردات تجهیزات راه اندازی این مراکز هستیم و با این اوصاف بعید است بتوانیم تا سال‌های آینده مرکز پت اسکن جدیدی در کشور راه اندازی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسعود وفامنش در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص فعالیت مرکز پت اسکن البرز، اظهار کرد: این مرکز تنها مرکز پت خصوصی ایران است‌که ساخت آن از سال ۹۱ آغاز و در سال ۹۵ به پایان رسیده است.

وی ادامه داد: پس از تجهیز این مرکز، فرایند جذب بیمار را از سال ۹۶ شروع کردیم و طی این مدت حدود چهار هزار و ۵۰۰ بیمار به این مرکز مراجعه‌کرده است.

این مسئول با اشاره به اینکه به جز این مرکز خصوصی، سه مرکز دولتی پت اسکن هم در بیمارستان شریعتی، بیمارستان مسیح دانشوری و بیمارستان رضوی مشهد فعال است، ابراز کرد: متاسفانه تعداد مراکز پت اسکن فعال در کشور پاسخگوی نیاز موجود نیست.

وی  افزود: متاسفانه سیاست‌های پیشین وزارت بهداشت اجازه ورود این تکنولوژی به کشور را نمی‌داد و حالا هم که این مشکلات برطرف شده درگیر تحریم‌ها، افزایش نرخ دلار و مشکلاتی برای واردات تجهیزات راه اندازی این مراکز هستیم و با این اوصاف بعید است بتوانیم تا سال‌های آینده مرکز پت اسکن جدیدی در کشور راه اندازی کنیم.

وفامنش با اشاره به اعتبار هزینه شده برای راه اندازی این مرکز ابراز کرد: راه اندازی مرکزی بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه داشته است.

وی با اشاره به تعرفه استفاده از خدمات این مرکز اظهار داشت: تمام هزینه‌هایی که مراجعین این مرکز پرداخت می‌کنند، برابر با مصوبه وزارت بهداشت است و ما حتی یک ریال بیش از این نرخ نمی‌توانیم از بیماران دریافت‌کنیم.

 مسئول تنها مرکز خصوصی پت اسکن کشور تصریح کرد: از آنجایی‌که هیچ بیمه‌ای پرداخت هزینه‌های استفاده ازخدمات  این مرکز را متقبل نمی‌شود، حتی پرداخت نرخ مصوب وزارت بهداشت هم برای اغلب بیماران سنگین است و برای حل این مشکل بارها و بارها با شرکت‌های بیمه جلساتی برگزار کرده‌ایم ولی این شرکت‌ها زیربار پوشش این هزینه‌ها نمی روند.

این مسئول با اشاره به سازوکار دستگاه پت افزود: با توجه به اینکه سلول‌های سرطانی  برای رشد عمدتا از قند استفاده می‌کنند، با استفاده از دستگاه یکی از اتم‌های فرمول قند را تغییر می‌دهیم و آن را به صورت نشان دار تبدیل کرده و به بیمار تزریق می کنیم.

وی گفت: این دارو در محل تجمع سلول‌های سرطانی متمرکز شده  و از این طریق بافت‌سرطانی و میزان انتشار آن در بدن شناسایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این دستگاه صرفا برای افرادی که مبتلا به سرطان هستند مورد استفاده قرار می‌گیرد و نقش غربالگری ندارد، توضیح داد: استفاده از این دستگاه برای شناسایی سلول‌های سرطانی در افراد عادی تنها در ژاپن امکان پذیراست و در آمریکا نیز این امکان وجود ندارد. بر این اساس فرد برای استفاده از دستگاه پت سی تی باید مستنداتی در خصوص ابتلایش به سرطان ارائه دهد.

وفامنش با اشاره به هزینه بالای استفاده از این دستگاه در همه دنیا  توضیح داد: هزینه استفاده از این دستگاه در آمریکا از سه هزار و۶۰۰ دلار تا هفت هزار دلار است و در اروپا نیز بیماران باید حدود دو هزار و ۸۰۰ یورو پرداخت کنند.

وی اضافه کرد: در ایران سه تعرفه برای استفاده از این دستگاه تصویب شده که برای بخش دولتی دو میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، بخش نیمه دولتی مثل بیمارستان مسیح دانشوری حدود چهارمیلیون و ۵۰۰ و برای بخش خصوصی شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

مسئول بخش پت سی تی خصوصی البرز افزود: با توجه به عدم توان مالی اغلب بیماران ما در این مرکز هم تعرفه بخش نیمه دولتی را دریافت می‌کنیم.

وی با بیان تاثیر تحریم ها در واردات دستگاه‌ها و تجهیزات مصرفی این مرکز گفت: با توجه به اینکه ما قبل از تحریم‌ها مجوز خرید و خدمات پس از فروش تجهیزات را از وزارت خزانه داری آمریکا  دریافت کرده ایم، تا کنون مشکلی در این خصوص نداشته ایم.

وی گفت: با توجه به اینکه دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی به این مرکز اختصاص نمی دهد ناچاریم مواد اولیه ساخت دارو و تجهیزات مورد نیاز این مرکز را با ارز آزاد تهیه کنیم که این امر بسیار هزینه بر است.

وفامنش با اشاره به اینکه پیش از این اخباری مبنی بر فاقد مجوز بودن این مرکز منتشر شده بود که به هیچ وجه صحت ندارد، اضافه کرد: مجوز رسمی فعالیت این مرکز از سال ۹۵ صادر شده و هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

وی با اشاره به هزینه‌های سنگین این مرکز گفت: هزینه‌های این مرکز بسیار بالاست و روند به گونه ای پیش می رود که نه تنها سودآوری درکار نیست بلکه در بسیاری از موارد از جیب هم برای ادامه فعالیت این مرکز هزینه می‌کنیم ولی با توجه به این‌که فعالیت این مرکز برای کشور ضروری است، راه را ادامه می‌دهیم.

این مسئول گفت: تعرفه پزشکی استفاده از خدمات این مرکز با دلار هزار تومان تعریف شده ولی هزینه‌های ما با دلار آزاد است که این امر مشکل ساز شده است.

وفامنش ادامه داد: دوام آوردن در شرایط فعلی بسیار سخت است ولی با توجه به اینکه ما تنها مرکز خصوصی پت اسکن در کشور هستیم چاره ای جز ادامه راه نداریم.

وی با اشاره به تلاش برای جذب بیماران سایر کشورها توضیح داد: در حال حاضر بیش از ۳۰ درصد مراجعه کنندگان این مرکز خارجی هستند و ازکشورهایی مثل روسیه، ارمنستان، آذربایجان، عراق، افغانستان و ... به این مرکز مراجعه می‌کنند.

وی با اشاره به کیفیت ارائه خدمات به بیماران ادامه داد: به طور قطع این مرکز یکی از پیشرفته ترین مراکز پت اسکن در دنیا است و سعی ما بر این است هیچ بیماری ناراضی از این مرکز خارج نشود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه البرز دستگاه پت اسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۹۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۲۰۰ ماما در استان البرز فعالیت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، وی افزود: هفته ملی ماما با شعار هر ماما یک سفیر جوانی جمعیت از ۱۵ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و جامعه مامایی برای ارتقای شاخص‌های رشد جمعیت و زایمان طبیعی در استان تلاش‌ می کند.   صیادی خاطر نشان کرد: در سال گذشته بیش از ۱۱ هزار زایمان طبیعی در استان انجام شده است و زایمان طبیعی در مادران ایرانی فرزند اول با رشد ۲/۳ درصدی همراه بوده است.    رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: استان البرز در شاخص‌های بی دردی زایمان طبیعی رتبه ۲ کشوری را دارد و در سال گذشته این شاخص رشد داشته است.    وی با عنوان اینکه طبق استاندارد جهانی به ازای هر دو مادر باید یک ماما وجود داشته باشد گفت:  این شاخص در تمامی بیمارستان‌های استان که زایشگاه دارند رعایت شده است و فقط بیمارستان کمالی با این استاندارد کمی فاصله دارد و یکی از اولویت‌های دانشگاه در ارتقا جامعه مامایی افزایش تعداد ماما شاغل در بیمارستان کمالی است که به شاخص جهانی استاندارد برسیم.

دیگر خبرها

  • اندیشکده مواسات در البرز افتتاح می شود
  • برای آموزش و پرورشی که سرپا نیست
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده در مازندران
  • بیش از ۱۲۰۰ ماما در استان البرز فعالیت می‌کنند
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها 
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده 
  • ۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می کند
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه‌ها سهم دولت است
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه ها سهم دولت است؟
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه ها سهم دولت است