Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه، فرهاد دژپسند در حاشیه هیئت دولت از برنامه دو عرضه جدید خبر داد و گفت: بورس نشان داد که بستری کاملا مناسب برای جذب منابع است و در این راستا سهام دو شرکت با ارزش حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان در آینده نزدیک عرضه می‌شود. امیدوارم این عرضه‌ها همچنان از استقبال قابل توجه مردم برخوردار شده و به هدایت نقدینگی به امور مناسب و موثر کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره تغییر مدیر عامل هپکو توضیح داد: می‌توانم اعلام کنم که تمام مشکلات هپکو حل شده و امروز صبح از استاندار استان پیامکی دریافت کردم که از اقدامات سازمان خصوصی سازی در این زمینه تشکر می‌کرد.

وزیر اقتصاد همچنین درباره تغییرات خصوصی‌سازی تصریح کرد: هیات واگذاری با طرح پیشنهادی وزارت اقتصاد موافقت کرده، بنابراین در روش قیمت‌گذاری و همچنین روش واگذاری، تغییراتی در آستانه اجرا است.

دژپسند ادامه داد: طی دو هفته آینده ۶ پالایشگاه با روش جدید در بورس واگذار می شود که شرکت‌های بورسی هستند و شرایط مناسبی دارند. در این راستا سهام‌شان را به صورت واحد به واحد عرضه می‌کنیم تا آحاد مردم، حتی آن‌ها که پس اندازهای خرد دارند هم بتوانند در این واگذاری شرکت کرده و سهام بخرند.

وی معتقد است با این روش هم دولت کوچک می‌شود و هم توده مردم را برای خرید بسیح می‌کند که نوعی تحقق اقتصاد مردمی به حساب می‌رود.

این مقام مسئول همچنین درباره ادغام شعب بانکی تصریح کرد: پدیده ادغام در بانک‌های دولتی بسیار جدی بوده و امسال در مجامع تمام بانک‌های دولتی به عنوان یک بند از هیات مدیره بانک‌ها، گزارش گیری شده است.

دژپسند با بیان اینکه تا انتهای امسال همه بانک‌ها از این منظر مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: اولویت ادغام با بانک‌هایی است که چند شعبه دارند تا ارائه خدمات بانکی به مردم دچار مشکل نشود. یعنی هم ارائه خدمت مانند گذشته انجام می‌شود و هم شعب کاهش یافته و بهره‌وری بانک‌ها کاهش نمی‌یابد.

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا دژپسند وزارت اقتصاد ادغام بانکها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۹۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سودآوری ۴۸ هزار میلیاردی ایمیدرو در یک سال

بررسی سودآوری برخی شرکتهای بزرگ دولتی نشان می‌دهد در حالی که در سال ۱۴۰۱ بانک مرکزی بیش از ۲۰ همت درآمد داشته سودآوری شرکت ایمیدرو به حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ فهرست سودآورترین شرکتهای دولتی در عملکرد سال 1401 نشان میدهد ایمیدرو نزدیک 50 هزار میلیارد تومان در یک سال سود کسب کرده است.

بانک مرکزی نیز در سال مذکور حدود 23 همت سود کسب کرده است. ملی پتروشیمی کمتر از 20 همت سودآوری داشته است. تهیه و تولید مواد معدنی و ملی نفت نیز در رده های بعدی قرار گرفته اند.

لازم به ذکر است با تغییرات صورت گرفته در تغییر ساختار سازمان اموال تملیکی، این سازمان  نیز به جمع 10 شرکت سودآور دولتی اضافه شده است.

این شرکتهای دولتی در یک سال حدود 100 هزار میلیارد تومان سود کسب کرده اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واگذاری استقلال و پرسپولیس، ضرورت رقابت با حرفه ای‌ها
  • آمادگی استان جهت واگذاری زمین به کارگران دارای شرایط
  • واگذاری شازند کاملاً شفاف و در فرآیندی قانونی بوده است
  • اقدام بانک ملی ایران در واگذاری پتروشیمی شازند بسیار ارزشمند است
  • اولویت تامین انرژی با صنایعی دارای حداکثر بهره‌وری در روند مصرف است
  • سودآوری ۴۸ هزار میلیاردی ایمیدرو در یک سال
  • رحمانی فضلی: دولت ضعیف و قوی، هر کدام ۲۰ درصد کشور را عقب یا جلو می برند /بدون فضای باثبات نمی شود کاری کرد
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳