Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@09:50:46 GMT

پیراهن هوشمندی که عملکرد ریه را ثبت می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۱۹۶۵۹

پیراهن هوشمندی که عملکرد ریه را ثبت می‌کند

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه دیلی میل، این تی شرت که می‌توان آن را زیر لباس‌های روزمره پوشید، میزان کشیدگی پارچه را زمانی که قفسه سینه کاربر منبسط و منقبض می‌شود، اندازه می‌گیرد.

تی شرت یاد شده که Hexoskin نام دارد، از این اندازه‌گیری‌ها برای مشخص کردن حجم هوایی که وارد ریه‌ها شده و از آن‌ها خارج می‌شود، استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این تی شرت همچنین ضربان قلب و حرکات کاربر را نیز ثبت می‌کند. به گفته محققان از این تی شرت می‌توان برای کنترل علائم اولیه بیماران مبتلا به انسداد مزمن ریه  (COPD) که وضعیت آن‌ها در حال وخیم‌تر شدن است، استفاده کرد. 

بیماری مزمن انسداد ریه، اصطلاحی برای مجموعه‌ای از شرایط است که باعث آسیب ریه می‌شوند مانند برونشیت مزمن و آمفیزم - که در آن کیسه‌های هوای کوچک یا آلوئول تنفسی در ریه‌ها آسیب می‌بینند. این وضعیت غیر قابل درمان است و افراد زیادی را در جهان که معمولا بالای ۳۵ سال سن دارند، مبتلا می‌کند. هر سال شمار زیادی در جهان بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می‌دهند. 

بیماری انسداد ریه همچنین با سیگار کشیدن ارتباط دارد اما این بیماری در افرادی که از کودکی آسم شدید دارند نیز می‌تواند بروز کند. 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سلامت پیراهن هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۹۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین گل گولر، ماشین مسی ترکیه روشن شد! (عکس)‏

به گزارش "ورزش سه"، نیمه اول دیدار رئال مادرید مقابل رئال ‏سوسیداد که به میزبانی سوسیداد در ورزشگاه رئال‌ آره‌نا برگزار می‌شد ‏با گلی که آردا گولر به ثمر رساند با برتری یک گله شاگردان آنچلوتی به ‏پایان رسید.‏

مودریچ در سمت چپ میدان و درحالیکه چسبیده به خط طولی ‌‏حرکت می‌کرد صاحب توپ شد. او توپ را کمی عقب‌تر به شوامنی ‌‏داد. ستاره فرانسوی رئال با یک پاس قطری دقیق و تماشایی آغازگر ‌‏حرکت منجر به گل رئال شد. ‏

توپ او سمت راست محوطه جریمه سوسیداد به کارواخال رسید که ‌‏جلو کشیده بود. دنی کارواخال با دقت و اعتماد به نفسی مثال‌زدنی ‌‏پاس بلند شوامنی را با بغل پا و به صورت تک‌ضرب در عرض محوطه ‌‏جریمه سوسیداد فرستاد. توپ از مقابل دو مدافع سوسیداد گذشت ‌‏و به آردا گولر رسید تا او با یک بغل پای فنی و دقیق دروازه حریف را ‌‏باز کرده و دومین گلش با پیراهن رئال را به ثمر برساند. 

ویدئو: 331146

گولر امشب درحالی دومین گل خود را به ثمر رساند که اولین گل خود ‏با پیراهن رئال را روز 10 مارس مقابل سلتاویگو زده بود. او از زمان ‏رئالی شدن با پیراهن این تیم مقابل اتلتیکو مادرید، لاس پالماس، ‏خیرونا، رایو وایه‌کانو، سلتاویگو، اوساسونا و سوسیداد به میدان رفته ‏است. ‏

دیگر خبرها

  • آشنایی با علائم آبریزش دائمی بینی در بهار
  • آخرین گل ژاوی با پیراهن بارسلونا (لالیگا - 28 آوریل، 2015) / فیلم
  • این دو عامل احتمال پارکینسون را افزایش می دهد
  • روز فوق‌العاده شروین بزرگ بعد از یک سال و 8 ماه
  • دلیل آبریزش دائمی بینی احتمالا «التهاب سینوسی مزمن» است
  • ژنتیک و قرارگیری در معرض آفت کش ها خطر پارکینسون را افزایش می دهد
  • پنج راه برای تکمیل «چرخه استرس» و جلوگیری از فرسودگی یا افسردگی
  • دلیل آبریزش دائمی بینی چیست؟
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • دومین گل گولر، ماشین مسی ترکیه روشن شد! (عکس)‏