Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور هنرهای نمایشی توجه به کیفیت و کمیت آثار را از اولویت‌های بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان دانست.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، شهرام کرمی در جلسه ستاد برگزاری جشنواره در همدان، اظهار کرد: در دوره‌های گذشته جشنواره همدان به خوبی ثابت کرد که میزبان شایسته‌ای برای بزرگترین رویداد هنری حوزه کودک و نوجوان در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ظرفیت و پتانسیل استان چه در هنرمندان و چه نیروی انسانی ظرفیت یگانه‌ای است، خاطرنشان کرد: در این جشنواره بخش عمده کارها بر عهده استان بوده و مرکز هم تلاش می‌کند با نظارت و حمایت، جشنواره به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

کرمی افزود: جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان به مطالبه عمومی تبدیل شده اما من نگرانی درباره برگزاری این رویداد ندارم چرا که معتقدم در طول بیست و پنج دوره برگزاری جشنواره تجربیات ارزنده‌ای کسب شده که می‌تواند برای دوره‌های آینده تأثیرگذار باشد.

وی خاطرنشان کرد: اراده ما این است که این جشنواره به مطلوب ترین شکل ممکن برگزار شود و در این راستا تلاش کردیم در بخش‌های مختلف، به ویژه حوزه بین الملل از نظر کمی و کیفی آثار مناسبی انتخاب کنیم.

دبیر بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان هم در این جلسه از برگزاری جلسات متعدد با هنرمندان و اهالی رسانه خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم با هم‍فکری و یاری کارشناسان و صاحب‌نظران این حوزه، جشنواره خوبی در این دوره برگزار کنیم.

مجید قناد با تأکید بر اینکه توجه به نیاز مخاطب کودک و نوجوان اولویت اصلی برگزاری جشنواره است، افزود: توجه به مضامین آموزشی و تربیتی کودکان و نوجوانان از دیگر موارد حائز اهمیت بوده و در انتخاب آثار هم به این نکته توجه می‌شود.

وی عنوان کرد: جشنواره بیست و ششم با شعار «کودک، طبیعت و تئاتر» برگزار خواهد شد، در واقع هدف از انتخاب این شعار برقراری پیوندی عمیق بین نسل آینده‌ساز کشور با محیط زیست و طبیعت است و در بخش‌های مختلف جشنواره هم به صورت ویژه به این موضوع پرداخته خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان هم در ادامه گزارشی از فعالیت‌های دبیرخانه جشنواره در همدان ارائه کرد و با بیان اینکه بیش از 300 اثر از هنرمندان 29 استان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، گفت: تعداد آثار ارسالی به جشنواره نسبت به دوره‌های گذشته رشد قابل توجهی دارد.

احمدرضا احسانی افزود: در بخش کودک 82 اثر، بخش نوجوان 50 اثر، بخش خیابانی 66 اثر، بخش خردسال 48 اثر و در بخش نمایشنامه نویسی 57 اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده که این آمار نسبت به دوره بیست و پنجم حدود 20 درصد افزایش یافته است.

وی استقبال هنرمندان از جشنواره بین المللی کودک و نوجوان همدان را قابل توجه دانست و گفت: تلاش می‌کنیم این دوره از جشنواره به بهترین شکل ممکن برگزار شده و رضایت هنرمندان شرکت کننده و مخاطبان کودک و نوجوان را همراه داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۹۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «بیرون پشت در» به نویسندگی محمد رحمانیان‌ثابت و کارگردانی پرهام خاکزاد با تهیه‌کنندگی سجاد افشاریان، روز‌های پایانی اردیبهشت ۱۴۰۳ در مجموعه تئاتر شهر روی صحنه خواهد رفت.

این نمایش در بخش دانشجویی چهل‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور داشت و جایزه ویژه هئیت داوران و تندیس بازیگری مرد را دریافت کرد.

«بیرون پشت در» در اولین جشنواره تئاتر «هم‌آغاز» به‌عنوان بهترین اثر از نگاه مردم و مخاطبان معرفی شد.

خاکزاد پیش از این در نمایش‌های «بک تو بلک»، «تن‌هایی و تنهایی وطن‌هایی»، «هرکسی یا روز میمیرد یا شب، من شبانه روز»، «خواب کشی»، «مختلفیم» و… نیز حضور داشته است.

اطلاعات بیشتر و بلیت‌فروشی نمایش «بیرون پشت در» به‌زودی اعلام می‌شود.

عکس: امیرحسین میرزائی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • این صدا برای بچه‌های ایران است/ جزییات یک کنسرت باتربیت!
  • کلاس آموزش بازیگری کودک بارانا
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ هیچ چیز جز گوشی موبایل لازم نیست
  • کمرنگ‌شدن نشریات تخصصی نوجوانان از عوامل افت شعر نوجوانان است
  • چرا شعر نوجوان مورد توجه نیست؟