Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@04:47:47 GMT

علت حذف برخی داروها از پوشش بیمه

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۱۹۸۷۶

علت حذف برخی داروها از پوشش بیمه

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره حذف برخی داروها از پوشش بیمه گفت: این تصمیم شورای عالی بیمه و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که داروهای خارجی که مشابه ایرانی دارند از لیست بیمه خارج شوند تا ضمن صرفه جویی از تولید داخلی حمایت شود. این موضوع مختص سازمان تامین اجتماعی نیست و همه صندوق‌های بیمه ای باید این مصوبه را اجرا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ششمین جلسه از نشست‌های گفت وشنود با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی (دیده بان رفاه و تامین اجتماعی)  با تبریک روز سالمند به تمامی پیشکسوتان و بازنشستگان کشور گفت: کارکرد این جلسات شنیدن مطالب شرکای اجتماعی و ذینفعان است که قطعاً این گفتگوها در تصمیم گیریها اثرگذار است.


وی با بیان اینکه با دریافت دیدگاه‌ها و نظرات ذینفعان به دنبال کسب رضایتمندی آنها هستیم، افزود: خلاصه این جلسات تنظیم و مدون و برای وزیر  تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال می شود.


سالاری با اشاره به نظرات مطرح شده از سوی روسا و نمایندگان بازنشستگان حاضر در جلسه اظهار داشت: همسان سازی حقوق بازنشستگان مطالبه به حق این قشر است. آقای شریعتمداری نیز تاکید دارند که منابع لازم برای اجرای این موضوع را تامین کنیم. در این خصوص مقدماتی آغاز شده است. مجلس نیز به همسان سازی حقوق بازنشستگان توجه دارد.


مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره حذف برخی داروها از پوشش بیمه که مورد سئوال حضار بود، نیز گفت: این تصمیم شورای عالی بیمه و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که داروهای خارجی که مشابه ایرانی دارند از لیست بیمه خارج شوند تا ضمن صرفه جویی از تولید داخلی حمایت شود. این موضوع مختص سازمان تامین اجتماعی نیست و همه صندوق های بیمه ای باید این مصوبه را اجرا کنند.


وی افزود: در خصوص بیمه تکمیلی و پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد برنامه‌های خوبی در حال اجراست و  تلاش می کنیم تاخیر به شرکت‌های بیمه نداشته باشیم. در مورد پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد نیز بر اساس تفاهم نامه با وزارت بهداشت حرکت می کنیم تا پرداخت ها به موقع انجام شود و تکریم و کیفیت خدمات برای بازنشستگان و بیمه شدگان نیز حفظ شود.

 سالاری با تاکید براینکه در نظر است مطالبات طرف قرارداد مراکز درمانی تامین‌اجتماعی سر ماه و به‌موقع پرداخت شود، افزود: ماه جاری نیز تعهدات خود را در قبال وزارت بهداشت ایفا کرده‌ایم و اجازه نمی‌دهیم کسری در این زمینه ایجاد شود و سعی می‌کنیم چنین رویه‌ای استمرار یابد.
وی اضافه کرد: نرخ امید به زندگی طی سالهای گذشته افزایش یافته است.


مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: سن بازنشستگی در ۳۰ سال گذشته کاهش پیدا کرده است و این مسئله در محاسبات بیمه ای صندوق های بیمه ای تاثیرگذار است. از دیگر عواملی که هزینه های این سازمان را افزایش داده است بیمه‌های حمایتی بوده است که البته توسط این دولت و این مجلس ایجاد نشده است.


به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، سالاری گفت: گسترش دامنه مشاغل سخت و زیان و آور و وضعیت اشتغال در کشور نیز در محاسبات بیمه‌ای ما تاثیرگذار بوده و نرخ پشتیبانی را کاهش داده است.


مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: خدماتی که این سازمان موظف به ارائه آن است با مدیریت بهینه ادامه پیدا می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دارو سازمان تامین اجتماعی مصطفی سالاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۹۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل بیمه کارگران ساختمانی حل شد؟

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، رئیس جمهور در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» را که ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، جهت اجرا به وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: قراردادهای موقت کارگران ۵ ساله می‌شود؟

قانون بیمه کارگران ساختمانی در خصوص تغییرات ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی مبنی بر تغییر وضعیت منابع درآمدی سازمان تامین اجتماعی به مجلس ارائه شد و مجلس فروردین ماه امسال با تصویب کلیات و جزییات طرح استفساریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی، سازوکاری برای پرداخت بیمه کارگران ساختمانی تعیین کرد.

کارگر ساختمانی جزو مشاغل سخت و زیان‌آور به شمار می‌رود و طبق آمارها بیشترین حوادث ناشی از کار مربوط به فعالیت در کارگاه‌های ساختمانی و بخش ساختمان است.

برابر آمارها ۵۰ درصد حوادث کشور مربوط به کارگران ساختمانی و ۵۰ درصد مابقی حوادث، مربوط به بیمه‌شدگان دیگر مشاغل است که این مساله اهمیت بیمه کارگران ساختمانی را بیش از پیش نشان می‌دهد.

روز گذشته در گردهمایی جشنواره امتنان که با حضور رئیس جمهور، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کارگران منتخب برگزار شد، حل مسأله بیمه کارگران ساختمانی و تامین مسکن کارگران مورد تاکید قرار گرفت.

علیرضا محجوب - دبیرکل خانه کارگر از رئیس جمهور خواست تا موضوع بیمه کارگران ساختمانی را رسیدگی کند و گفت: بیمه کارگران ساختمانی مدام به محاق می‌رود و کم اهمیت‌تر نزد مسئولین می‌شود. از شما خواهش می‌کنیم که به این موضوع رسیدگی کنید.

وی با بیان اینکه حل مشکل بیمه کارگران ساختمانی به بن بست رسیده است، توجه به بیمه کارگران ساختمانی و کمک به این قشر از کارگران را توجه به شریف‌ترین بخش کارگران کشور دانست.

بر اساس استفساریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی، مقرر شد که ۲۵ درصد از عوارض شهرداری به سازمان تامین اجتماعی به منظور بیمه کارگران ساختمانی اختصاص پیدا کند تا کارگر ساختمانی مورد حمایت قرار گیرد. همچنین از محل مواد ۹۹ و ۱۰۰ قانون شهرداری حق بیمه کارگران ساختمانی به جهت اینکه ساخت و ساز به واسطه آنها صورت می گیرد، پرداخت شود. با تعیین این ساز و کار دیگر مشکلی برای بیمه کارگران ساختمانی وجود ندارد چون هم منافع تامین اجتماعی از محل بیمه کارگران ساختمانی تامین شده و هم منابع بیمه کارگران مشخص شده است.

با ابلاغ قانون تفسیر ماده(۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی توسط رئیس جمهور، سازمان تامین اجتماعی موظف است به تعهد قطعی خود در خصوص بیمه کارگران ساختمانی عمل کند و به آرزوی دیرینه کارگران ساختمانی که سال‌ها در انتظار بهره مندی از مزایای بیمه اجتماعی لحظه شماری می کردند، جامه عمل بپوشاند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229104 برچسب‌ها کارگران

دیگر خبرها

  • ثبت دستمزد واقعی در لیست‌های بیمه‌ای حق کارگران است
  • پوشش بیمه‌ای تجهیزات دست و پای کربنی
  • نرخ بیکاری در کشور به ۸.۱ درصد کاهش یافت
  • شناسایی ۵۰۰ کارگاه‌‌ کوچک فاقد بیمه کارگران در مرکزی
  • اجرایی شدن پوشش بیمه‌ای دست و پای کربنی
  • ۷۵ هزار کارگر زیر پوشش تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد
  • نام‌نویسی افراد تحت تکفل بیمه‌شدگان تامین اجتماعی «غیرحضوری» شد
  • مشکل بیمه کارگران ساختمانی حل شد؟
  • ۷۵۰۰۰کارگرتحت پوشش تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد هستند
  • شاکری: تامین اجتماعی آمار بیمه کارگران ساختمانی را شفاف ارائه دهد + فیلم