Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار سیدمحمود میرفیضی روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته نیروی انتظامی در ساری افزود: همچنین در این مدت یکهزار و ۴۵۹ پرونده جرایم سایبری در استان منجر به کشف حقیقت شد که نتیجه آن دستگیری ۲۵۹ نفر بوده است.

وی با اعلام اینکه هشت درصد جرائم سایبری در مازندران مربوط به نشر اکاذیب بوده است، گفت: از آنجایی که جرائم در فضای مجازی موقعیت مکانی و جغرافیایی نامحدودی دارد، دستگیری افراد نیاز به همکاری و مشارکت جدی تر همکاران ناجا و مردم دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نگرانی از افزایش تصادفات رانندگی 

میرفیضی همچنین در این نشست آمار کشته شدگان و مصدومان ناشی از تصادفات در جاده های درون و برون شهری مازندران طی نیمه اول امسال را نگران کننده توصیف کرد و توضیح داد: ۳۳۱ نفر در این دوره زمانی بر اثر تصادفات در جاده های استان کشته و پنج هزار و ۶۹۶ نفر هم مصدوم شدند که یک درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

وی افزایش ۶ درصدی تردد خودرویی در این دوره را یکی از عوامل افزایش تصادفات منجر به مرگ و جرح دانست ولی تاکید کرد که سیاست نیروی انتظامی افزایش میزان ایمنی شهروندان در رانندگی و کاهش آمار مرگ و مصدومیت ناشی از تصادفات است و هرگونه افزایش به هر دلیلی باعث نگرانی است.

فرمانده انتظامی مازندران آمار تردد خودروی در جاده های استان را ۳۳۱ میلیون تا پایان شهریور ماه اعلام کرد.

مازندران حدود ۱۱ هزار کیلومتر جاده اصلی و فرعی دارد و چهار محور هراز ، کندوان، سوادکوه  و کیاسر مهم ترین جاده های  منتهی به پایتخت کشور و پرتردد محسوب می شوند.

قاچاق و اختلاس 

فرمانده انتظامی مازندران از کشف اختلاس چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی در دستگاههای اجرایی استان در قالب سه پرونده خبر داد و گفت که این پرونده ها در دستگاه قضایی در حال پیگیری است.

وی همچنین به شکل گیری ۶ فقره پرونده قاچاق کالا با رقم بیشتر از ۵۰۰ میلیون تومان در نیمه اول ساری جاری اشاره کرد و افزود: طبق برآورد کارشناسان  ارزش کالاهای قاچاق کشف شده در سال جاری در استان ۳۸ میلیارد تومان است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۲ درصد بیشتر است.

سردار میر فیضی با بیان اینکه امسال ۷۲۰ تن چوب قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان کشف شده است و گفت که یک هزار و ۲۵ نفر بابت قاچاق کالا در استان مازندران دستگیر شدند .

وی به کشف ۲ هزار و ۲۰۰ کیلو گرمی انواع مواد مخدر در نیمه شش ماهه امسال اشاره کرد و گفت : ۳۷ باند قاچاق موادمخدر نیز متلاشی شدند.

 برگزاری ۱۰۰ برنامه در هفته نیروی انتظامی 

فرمانده انتظامی مازندران پلیس هوشمند ، امین مردم را شعار امسال هفته نیروی انتظامی اعلام کرد و گفت که بیش از ۱۰۰ برنامه با هدف گسترش آموزش همگانی همسو با تقویت پلیس هوشمند برگزار می شود.

میر فیضی با بیان اینکه ناجا در طول سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ۱۲هزار شهید تقدیم نظام کرده است، افزود: غبار روبی مزارشهدا، دیداربا خانواده شهدا و جانبازان، برگزایر صبحگاه مشترک، بر پائی چادر امدادی و ارائه خدمات سرپائی  پزشکی و درمایی سرپائی ، رزمایش شهری موتور سیکلت سواران قانونمند ، همایش همیاران پلیس و فرهنگ یاران ترافیم ، تجلیل از نمونه های ترافیکی و شهروندان قانونمند ، و آموزش مقررات راهور به همیاران پلیس در شهرک ترافیک از مهمترین برنامه های هفته ناجا در استان است.

  ۶۹۹/۱۶۵۴۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جرم جرایم سایبری مازندران پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۹۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان/ سارق روی دکل برق دستگیر شد

به گزارش خبرنگار مهر، سردار جلیل موقوفه‌ای شامگاه دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران به میزبانی فرماندهی انتظامی استان سمنان از انجام چهار ماموریت ویژه پلیسی طی روز دوشنبه در استان خبر داد و ابراز داشت: کشف محموله تاغ و سوخت، دستگیری سارق و بازگشت پول به حساب شاکی از مهمترین این رویدادها است.

وی ضمن بیان اینکه با اشراف اطلاعاتی پلیس بخش بسطام سارق سیم و کابل برق حین سرقت روی دکل دستگیر شد، افزود: این سارق سابقه‌دار غیر بومی به انجام ۲۰ فقره سرقت سیم و کابل با انگیزه تهیه مواد مخدر اعتراف کرده است.

فرمانده انتظامی استان سمنان ضمن بیان اینکه بیش از دو هزار لیتر گازوئیل قاچاق توسط مأموران انتظامی مهدیشهر شناسایی شد، ابراز داشت: این محموله از استان های شمالی بارگیری و به مقصد سیستان بلوچستان در حرکت بود که خروجی حوزه استحفاظی این شهرستان توقیف و راننده دستگیر شد.

موقوفه ای ضمن بیان اینکه ۵۰۰ کیلوگرم چوب تاغ قاچاق از خودرو سمند در حوزه شهرستان سمنان کشف شد، تصریح کرد: پس از تعقیب و گریز خودرو متوقف و راننده دستگیر شد.

وی از عودت وجه ۳۰۰ میلیون ریالی به حساب شهروندی که نرم افزار جعلی همراه بانک نصب کرده بود خبر داد و افزود: قرار بود این مبلغ به کارت فرد دیگری واریز و از کارت دوم وجه های مسروقه به رمز ارز تبدیل و سپس به حساب صرافی های خارجی منتقل شود که با هوشمندی و اقدام به موقع مهندسان سایبری، با دستور قضایی حساب صرافی مسدود و کمتر از ۴۸ ساعت وجه بازگشت.

کد خبر 6092520

دیگر خبرها

  • کشف ۲۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در جاسک
  • شناسایی متهم برداشت غیرمجاز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی در تربت حیدریه
  • جای خالی آقای حرف حساب
  • جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی​ اعلام شد
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان/ سارق روی دکل برق دستگیر شد
  • کشف ۵ هزار و ۶۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق در داراب
  • کشف سیگار‌های قاچاق در بهاباد
  • کشف ۸۲ هزار و ۸۴۵ لیتر سوخت قاچاق در مرز پرویزخان
  • توقیف ۳۲ محموله قاچاق در هندیجان
  • کشف محموله میلیاردی پوشاک قاچاق در بستک