Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه امریکایی "پالیتیکو" از قول منابعی در فرانسه مدعی شد: دونالد ترامپ و حسن روحانی بر سر یک سند چهار بندی به‌عنوان مبنایی برای دیدار با یکدیگر در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد و آغاز مجدد مذاکره میان ایران و آمریکا توافق کرده‌ بودند؛ اما اصرار طرف ایرانی بر اینکه ابتدا باید رفع تحریم‌ها اعلام شود، موجب لغو دیدار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار سیاسی- پالیتیکو نوشته است: مطابق این سند که ما آن را رؤیت کرده‌ایم، طرف ایرانی با موارد زیر موافقت کرده بود:

➖ هرگز به‌دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نخواهیم بود و مذاکره بر سر چارچوبی طولانی‌مدت‌تر درباره فعالیت‌های هسته‌ای خود را می‌پذیریم!
➖ از هرگونه ستیزه‌جویی خودداری خواهیم کرد و از طریق مذاکره به‌دنبال صلح و احترام واقعی در منطقه خواهیم بود!

این منبع افزوده است: با آنکه در متن سند صریحاً به برنامه موشک‌های بالستیک ایران اشاره نشده، برداشت همه طرف‌ها از لحن مربوط به نقش منطقه‌ای تهران این بود که مسائل موشکی الزاما بخشی از مذاکرات است.

پالیتیکو در پایان خاطرنشان می‌سازد: رسانه‌های آمریکایی مانند نیویورک‌تایمز و نیویورکر در روزهای گذشته جزئیاتی از تلاش‌های دیپلماتیک برای آوردن تهران و واشنگتن بر سر میز مذاکره را گزارش دادند، اما هیچ رسانه‌ای تا به حال متن این طرح که توسط «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه پیشنهاد شده است را منتشر نکرده بود.

مراجع رسمی دیپلماتیک در ایران، چنین ادعایی را تأیید نکرده‌اند و با توجه به رویکرد خصمانه دولت امریکا، بعید هم به نظر می‌رسد که نمایندگان کشورمان -ولو در سطح پیش‌فرض گفتگو- تن به چنین بندهای خسارت‌آفرینی داده باشند؛ چرا که در واقع همان برجام2 و 3 است که درباره خیانت‌بار بودن آن بارها هشدار داده شده است.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ترامپ روحانی سازمان ملل ایران ایران و آمریکا سازمان ملل واشنگتن روحانی ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۹۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کره شمالی به تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران

کره‌شمالی به شدت به اعمال تازه‌ترین دور تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه تهران انتقاد و اعلام کرد که رفتار بی‌پروای واشنگتن یک اقدام غیرقانونی و غیرانسانی است.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رسمی کره شمالی از تحریم‌های اخیر ایالات متحده علیه صنعت پهپادی ایران انتقاد کرد درحالیکه علت اعمال تحریم‌ها پاسخ تهران به جنایات و تجاوزات رژیم صهیونیستی بوده است.

به‌تازگی واشنگتن اشخاص و نهادهایی که مدعی است با برنامه پهپادی ایران مرتبط هستند را تحریم کرده است.

خبرگزاری کره شمالی نوشت که اقدام نظامی ایران ناشی از حملات بی‌پروای اسرائیل است درحالیکه آمریکا حقایق را به گونه‌ای منحرف می‌کند که ایران را مسئول وخامت اوضاع منطقه نشان دهد.

این رسانه رسمی پیونگ یانگ تاکید کرد: رفتار بی‌ملاحظه ایالات متحده یک اقدام خشونت‌آمیز، غیرقانونی و غیرانسانی است که حاکمیت ایران را نقض می‌کند. هیچ چیز نمی‌تواند نیروهای مسلح ایران و اراده مردم برای حفظ حاکمیت و عزت کشور را در هم بشکند.

هفته گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری (OFAC) بیش از ۱۲ نهاد، شخص و کشتی را در فهرست تحریم‌های تازه قرار داد درحالیکه مدعی است آنها نقش اصلی در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپادهای وزارت دفاع ایران ایفا می‌کنند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • ویدیوی ادعایی درباره هک تلویزیون و پاسخ صداوسیما
  • استراتژی جدید: نقشه بایرن برای مربیان معروف!
  • اعتراف تازه رسانه اسرائیلی درباره شکست در رهگیری موشک های ایران
  • بایرن مونیخ به این دو دلیل سراغ زین الدین زیدان نمی‌رود
  • مردان سلبریتی که فیلر تزریق کرده‌اند
  • مذاکره هیئت‌های تجاری کشورهای مختلف با فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • واکنش وزیر کشور به گزارش ادعایی درباره مرگ «نیکا شاکرمی»
  • باشگاه آلومینیوم: مذاکره با بازیکنان خلاف اصول حرفه ای است
  • واکنش کره شمالی به تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران
  • فرار نافرجام قاتلان فراری در خراسان جنوبی