Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@08:19:17 GMT

تخریب ۱۷۶ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در شیراز 

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۲۰۳۲۳

تخریب ۱۷۶ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در شیراز 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت: در یک اقدام بی‌سابقه ۱۷۶ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی مرغوب دهستان سیاخ دارنگون از توابع این شهرستان تخریب شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از جهادکشاورزی فارس ذبیح‌الله سیروسی گفت: عملیات تخریب ساخت و سازها در دهستان سیاخ در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی در باغ شهرهای جدیدالاحداث انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی ساخت و سازهای غیر مجاز شامل ساختمان، دیوار، محوطه، جاده، پی کنی و دپو مصالح  و در سطح  ۲۴۹ هزار متر مربع که بوسیله سه دستگاه لودر تخریب شد.

مدیر جهاد کشاورزی شیراز ادامه داد: به استناد قانون، جهادکشاورزی موظف به حفظ و حراست از اراضی زراعی و باغی است، لذا عملیات فوق با پیگیری دادستان در امور زمین و حمایت همه جانبه نیروی انتظامی انجام شد.

سیروسی خاطرنشان کرد: سامانه ۱۳۱ ارتباط مردمی مدیریت اموراراضی استان به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت، ثبت و پیگیری گزارش‌های مردمی در زمینه تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی و مشاوره در زمینه قوانین مرتبط با امور اراضی است.

او یادآور شد: در شهرستان شیراز، از ابتدای سال ۹۸ تاکنون بیش از ۴۵۰ مورد اخطار برای متخلفین ساخت وسازهای غیر مجاز صادر و نسبت به قلع و قمع ۲۷۰ مورد تبصره ۲ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری  و هشت مورد حکم قلع و قمع صادره از شعب احکام کیفری شهرستان اقدام و ۲۰۰ پرونده تغییر کاربری غیرمجاز به مراجع قضایی ارسال شده است.

به گفته مدیرجهاد کشاورزی شیراز، علاوه بر گشت‌های روزانه ده‌گردشی و سامانه ۱۳۱، تعداد ۶ مورد گشت هم‌پوشان دستگاه‌های متولی امور زمین انجام شده که به نظر می‌رسد، موارد فوق گام موثری در پیشگیری از تغییر کاربری غیر مجاز باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۰۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول

مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: حدود ۱۳ هزار تن سیر از ۵۳۵ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان برداشت شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دزفول، بهروز قمرزاده با اشاره به پایان برداشت سیر در این شهرستان بیان کرد: 535 هکتار از زمین های کشاورزی دزفول در سال زراعی 1403- 1402 به کشت سیر اختصاص یافت.

وی با اشاره به کیفیت بالای سیر تولیدی دزفول افزود: کیفیت بالای سیر تولیدی این شهرستان باعث شده تا علاوه بر مصرف این محصول در دزفول و خوزستان و سایر استان‏های کشور، در صورت فراهم بودن شرایط، به کشورهای حاشیه خلیج فارس و روسیه نیز صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: به منظور ارتقای سطح کیفی سیر تولیدی دزفول و کمک به بازاریابی فروش این محصول، علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزشی و ارایه توصیه‌های فنی برای تنظیم بازار فروش سیر تولیدی این شهرستان اقدام شده است.

به گزارش تسنیم، برداشت سیر در این شهرستان همه ساله از اوایل اسفند ماه آغاز و تا اوایل اردیبهشت به پایان می رسد.

سال گذشته زراعی 9 هزار تن سیر از 370 هکتار از مزارع دزفول برداشت شد که امسال این میزان چهارهزار تن افزایش یافت.سطح زیر کشت اراضی کشاورزی شهرستان دزفول 90 هزار هکتار است که 65 هزار هکتار از این مساحت مربوط به کشت آبی و 25 هزار هکتار کشت دیم است.

هم‌اکنون 126 محصول شامل 63 نوع محصول کشاورزی و 43 نوع گل و گیاه زینتی در دزفول تولید می‌شود که نشان دهنده ظرفیت بالای کشاورزی در این شهرستان است. سالانه بالغ بر 2.5 تا سه میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در دزفول تولید می‌شود 

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ