Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل پژوهش وزارت نفت گفت: اساتید برای ارتباط با صنعت و انجام طرح‌های پژوهشی تا سقف ۳۲ ملیون تومان حمایت می‌‍شوند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، احمد خان بیگی، مدیر کل پژوهش وزارت نفت امروز در ششمین نشست مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه‌ها، پژوهش‌ها و مراکز آموزش عالی که هم اکنون در وزارت علوم در حال برگزاری است، گفت: ۲-۳ سال پیش هم کلامی و هم زبانی برای اجرای طرح‌های موفق با دانشگاه‌ها نداشتیم، اما امروز به یک تفاهم مشترک در ارتباط با طرح‌ها و پروژه‌ها رسیده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه با ابلاغ وزیر نفت تا یک ماه آینده درب این وزارتخانه به روی دانشجویان باز خواهد شد، افزود: دانشجویان می‌توانند به حوزه صنعت نفت وارد شده و با مشکلات و چالش‌های این حوزه آشنا شوند. ما علاوه بر برنامه بازدید، برنامه توجیهی و توسعه شایستگی‌های مورد نیاز افراد برای کارکردن در صنعت نفت را در دستور کار خود داریم.

مدیر کل پژوهش وزارت نفت ادامه داد: برنامه دیگر این وزارتخانه برای ارتباط بیشتر با دانشگاه‌ها در نظر گرفتن فرصت مطالعاتی و حضور اساتید در بدنه صنعت نفت است که در این رابطه ۳۰۰ عنوان طرح تدارک دیده شده که در دل هر کدام از این طرح‌ها، چندین پروژه گنجانده شده است.

خان بیگی با بیان این مطلب که اساتید از مهرماه می‌توانند در حوزه صنعت نفت حاضر شوند، اظهار کرد: فرصت مطالعاتی که برای این اساتید در نظر گرفته شده، سه ماه تا یک سال است و تا سقف ۳۲ میلیون تومان از طرح‌های پژوهشی آن‌ها حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه اعطای گرنت فناوری و پژوهانه از دیگر اقدامات این وزارتخانه به شمار می‌رود، تصریح کرد: اعطای این گرنت برای کار‌هایی است که دغدغه صنعت نبوده و ۵ تا ۱۰ سال آینده به آن خواهیم رسید. البته این اقدامات مرتبط با صنعت نفت بوده که تا یک ماه آینده ابلاغ و آغاز خواهد شد.

مدیر کل پژوهش وزارت نفت گفت: وزارت نفت ۹ قرارداد بالادستی با ۹ دانشگاه، ایجاد ۱۲ انستیتو حوزه پائین دستی با ۱۲ دانشگاه و ۵ طرح اکتشافی با ۵ دانشگاه را در دستور کار خود دارد که وزیر نفت از این طرح‌ها استقبال کرد و معتقد است که تعداد آن‌ها باید افزایش یابد. استقبال دانشگاه‌ها نیز از این طرح‌ها زیاد بوده است.

خان بیگی با اشاره به اینکه ما می‌خواهیم موتور حل مسئله صنعت در دانشگاه‌ها بسازیم، خاطرنشان کرد: باید اذعان کنم تحریم‌ها برای ما فرصت‌های بسیاری را ایجاد کرده و این موضوع کاملاً ملموس بوده و شعاری نیست.


منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزارت نفت آموزش عالی صنعت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۰۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت حمایت از تولیدکنندگان با توسعه ارتباطات مجموعه‌های علمی

حمیدرضا ایزدی در دیدار با مجید میکائیلی، رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر فارس با تأکید بر حمایت و پشتیبانی کامل و تقویت ارتباط اداره کل صمت با بسیج علمی گفت: بهره‌مندی از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بسیج و کمک به تسریع امور واحد‌های تولیدی، صنعتی، معدنی، تجاری، بازار و اصناف، نخبگان و فناوران بسیج علمی و همکاری‌های دوجانبه در اولویت کار اداره‌کل صمت قرار دارد.

او با اشاره به اقدامات و برنامه‌ریزی لازم در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت افزود: با توسعه فعالیت‌ها و ارتباطات با مجموعه‌های علمی و پژوهشی، حمایت از شرکت‌ها و طرح‌های دانش‌بنیان صنایع مادر و شرکت‌های تولیدی، صنعتی و تجاری با قوت و بیش از پیش انجام می‌گیرد.

مجید میکائیلی، رئیس بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر فارس نیز در این نشست اصول و چارچوب سپاه برای نقش‌آفرینی در اقتصاد دانش‌بنیان را برشمرد و گفت این اصول از جمله تقدم نقش تسهیلگری و تنظیم‌گری نسبت به تصدی‌گری، مردمی‌سازی، کمک‌سازی به دولت، الگوسازی، درآمدسازی، تمرکز بر عرصه‌های اولویت‌دار و گلوگاهی بر اساس زنجیره ارزش، حضور و نقش‌آفرینی و بهره‌گیری از ظرفیت‌هاست.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ادامه تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای حمایت از غزه
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه استعفا داد
  • حمایت قاطع بسیج اساتید حوزه علمیه استان همدان از طرح نور فراجا
  • تقویت حمایت از تولیدکنندگان با توسعه ارتباطات مجموعه‌های علمی
  • حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا
  • پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • جهش تولید را در حوزه های مختلف اقتصادی باید دنبال کرد
  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید