Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک رسانه رژیم صهیونیستی از تنش در روابط حزب لیکود و حزب‌ آبی سفید موسوم به ائتلاف ژنرال‌ها به ویژه پس از شکست در برگزاری نشست‌هایی خبر داده است که قرار بود میان تیم‌های مذاکره کننده لیکود و آبی سفید و نیز میان گانتس و نتانیاهو برگزار شود . ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه معاریو به تنش در روابط حزب لیکود و حزب‌ آبی سفید موسوم به ائتلاف ژنرال‌ها پس از شکست در برگزاری نشست‌هایی اشاره کرد که قرار بود میان تیم‌های مذاکره کننده لیکود و آبی سفید برگزار شود و همچنین پس از لغو دیدار برنامه‌ریزی شده میان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و بنی گانتس رئیس حزب آبی سفید که قرار بود امروز برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حزب آبی سفید، این دیدار را به سبب جلسه رسیدگی به اتهامات نتانیاهو درباره مسائل فساد لغو کرده است که قرار بود از چهارشنبه آغاز شود.

یک منبع در حزب آبی سفید به معاریو گفته است نتانیاهو فقط به دنبال برگزاری دیدار(با گانتس) است تا نگاه‌ها را از جلسه دادگاه خود منحرف کند. وی افزود حزب کاحول لاوان(آبی سفید) در بیانیه‌ای اعلام کرد که با پایان عید(سال عبری) روسای تیم‌های مذاکره کننده حزب لیکود و کاحول لاوان(آبی سفید) با یکدیگر صحبت کردند و به این نتیجه رسیدند که شرایط نهایی برای برگزاری نشست مفید دیگری برای تیم‌های مذاکره کننده فراهم نیست، به همین سبب چنین دیدار و نشستی برگزار نخواهد شد.

این منبع اضافه کرد بر اساس نیاز، چنین دیداری در هفته جاری یا هفته آینده انجام خواهد داد، ماهیت این شرایط بر ما تحمیل می‌کند که با برگزاری دیدار میان گانتس و نتانیاهو سران دو حزب موافقت نکنیم.

در برابر حزب لیکود در واکنش به تصمیم حزب آبی سفید اعلام کرد ما از تصمیم حزب کاحول لاوان(آبی سفید) مبنی بر لغو دیدار میان نتانیاهو و گانتس و نیز نشست میان تیم‌های مذاکره کننده دو حزب که قبلا مشخص شده بود، غافلگیر و بهت زده شدیم.

لیکود افزود حزب کاحول لاوان(آبی سفید) تصمیم به توقف مذاکرات تشکیل  دولت وحدت و رفتن به سمت انتخابات را گرفته است، زیرا «یائیر لاپید» نامزد دوم فراکسیون کاحول لاوان(آبی سفید) و رئیس حزب ییش عاتید برای تخریب روند تشکیل دولت وحدت تلاش می‌کند و آماده توافق بر سر نخست‌وزیری چرخشی میان نتانیاهو و گانتس نیست، بلکه فقط به دنبال این است که پست نخست‌وزیری به صورت چرخشی میان وی و گانتس باشد.

معاریو ابراز عقیده کرد لیکود مجبور به این تصمیمات خواهد شد اینکه یا از فرصت بیست و هشت روزی که روین ریولین رئیس اسرائیل برای تشکیل دولت  بهره‌برداری کند یا اینکه بار دیگر برای نخست وزیری از سوی ریولین ماموریت داده شود. این روزنامه نوشت منابع نزدیک به ریولین به مشخص نبودن مقاصد نخست وزیر(نتانیاهو) اشاره کرده‌‌اند.

آیا بن‌سلمان با نتانیاهو دیدار کرد؟/ اعلام آمادگی ولیعهد سعودی برای به رسمیت شناختن اسرائیل

حزب آبی سفید(کاحول لاوان) موسوم به ائتلاف ژنرال های سابق رژیم صهیونیستی شامگاه سه شنبه از لغو نشست مقرر میان بنی گانتس رئیس این حزب با بنیامین نتانیاهو رئیس حزب لیکود خبر داده بود. این ائتلاف اعلام کرد دیداری که قرار بود روز چهارشنبه(امروز) میان بنیامین نتانیاهو و بنی گانتس رئیس ائتلاف کاحول لاوان(آبی سفید) برگزار شود، لغو شده است.

این ائتلاف در بیانیه ای خاطر نشان کرده است که شرایط برای برگزاری این دیدار در سایه مواضع اعلام شده حزب لیکود در قبال دولت وحدت فراهم و مناسب نیست . در این بیانیه آمده است در صورتی که شرایط برای برگزاری این دیدار فراهم شود، اواخر هفته جاری یا هفته آینده برگزار خواهد شد.

حزب لیکود به ریاست نتانیاهو، چند روز پیش اعلام کرده بود که به زودی شکست تلاش های تشکیل دولت را در صورت لجبازی و سرسختی ائتلاف گانتس و چنگ زدن آن به شروطش برای ورود به دولت وحدت اعلام خواهد کرد. حزب آبی سفید پیوستن به دولت وحدت را مشروط به آن کرده ست که ریاست دولت آتی را بنی گانتس برعهده داشته باشد.

انتهای پیام/

R36361/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اسرائیل بنیامین نتانیاهو

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اسرائیل بنیامین نتانیاهو اسرائیل بنیامین نتانیاهو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۰۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌ها درباره پیشرفت در مذاکرات قاهره همزمان با طرح اسرائیل برای حمله به رفح

یک مقام آمریکایی می‌گوید ارتش رژیم صهیونیستی به دولت «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا و سازمان‌های امدادی فعال در داخل نوار غزه اطلاع داده است که آنها طرحی را برای انتقال مردم از رفح به منطقه «المواصی» در جنوب غربی غزه تعیین کرده‌اند.

مجله آمریکایی پالتیکو نوشت نیرو‌های اشغالگر نقشه منطقه المواصی را به گروه‌های امدادگر ارسال کردند تا برای حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح آماده شوند؛ اقدامی که حتی متحدان تل‌آویو درباره آن و خطر حمله به رفح برای بیش از یک میلیون آواره‌ای که در این منطقه حضور دارند، هشدار داده‌اند.

این در حالی است که کاخ سفید اعلام کرد طرح جامعی از سوی رژیم صهیونیستی درباره عملیات نظامی در شهر رفح دریافت نکرده و قبل از هر گونه حمله به رفح، خواهان ادامه مذاکرات با تل‌آویو است.

کاخ سفید مدعی شد از حمله ارتش رژیم صهیونیستی به رفح نگران است چرا که ۱.۵ میلیون آواره در رفح هستند که باید محافظت شوند و واشنگتن در حال کار روی توافق آتش‌بس و بازگشت گروگان‌هاست.

در همین راستا، رسانه‌های صهیونیستی گزارش کردند میان «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و دیگر مقامات این رژیم از جمله مقامات امنیتی داخل کابینه جنگ در مورد زمان و شکل عملیات در رفح اختلاف‌نظر وجود دارد، زیرا آنها از رویارویی با آمریکا در صورت انجام این حمله نگران هستند.

وبگاه خبری آکسیوس هم به نقل از مقامات آمریکایی نوشت بایدن شخصا در تلاش‌های فشرده برای دستیابی به توافق آتش بس و آزادی اسرا شرکت دارد.

این وبگاه خبری نوشت بایدن دستیابی به چنین توافقی را عنصری حیاتی در چارچوب استراتژی گسترده‌تر در داخل و خارج می‌داند.

از سوی دیگر «حسام بدران» یکی از رهبران حماس گفت: در حال انجام رایزنی‌های داخلی قبل از بازگشت هیأت مذاکره کننده به قاهره هستیم.

رسانه‌های مصری هم گزارش کردند هیأت مذاکره کننده حماس برای بررسی توافق آتش‌بس موقت فردا (شنبه) وارد قاهره می‌شود.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز گزارش کرد حماس تا این لحظه به پیشنهاد آتش‌بس که اخیرا در قاهره ارائه شد، پاسخی نداده است و فردا رسما توسط هیأتی از این جنبش که به قاهره خواهد رفت، پاسخ خواهد داد.

یک مقام آمریکایی هم به رویترز گفته ایالات متحده معتقد است در گفتگو‌های قاهره بر سر آتش‌بس و تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی پیشرفت‌هایی حاصل شده، اما «منتظر خبر‌های بیشتری هستند».

بایدن نیز مدیر سیا را روانه مصر کرده تا در مذاکرات آتش‌بس شرکت کند.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • خبر‌ها درباره پیشرفت در مذاکرات قاهره همزمان با طرح اسرائیل برای حمله به رفح
  • پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل
  • اولین اظهارات اردوغان پس از قطع روابط تجاری با اسرائیل/ نتانیاهو بی‌رحم است
  • تعلیق مبادلات تجاری با اسرائیل ضروری بود/ نتانیاهو بی‌رحم است
  • اعتراضات صهیونیست‌ها در مقابل منزل گانتس
  • احتمال توافق ریاض-واشنگتن بدون عادی‌سازی روابط با اسرائیل
  • دیدار رهبر مخالفان نتانیاهو با وزیز خارجه امارات
  • نتانیاهو با همه درگیر است؛ از سران تل‌آویو گرفته تا مقامات آمریکا
  • قطع روابط کلمبیا و رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ غزه
  • رکوردی که نتانیاهو ثبت کرد