Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی بر استفاده شهرداری ارومیه از بسترهای فناوری اطلاعات در هوشمند سازی مدیریت ترافیک تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، صبح امروز دومین نشست مدیران فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کلانشهر های کشور در ارومیه آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست چند ساعته در ابتدا صادق حسین دوستی معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار ارومیه در نشست مدیران فن آوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کلانشهر های کشور گفت: دومین نشست مدیران فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کلانشهر های کشور فرصتی مناسب برای تبادل تجربیات و نظرات در حوزه دانشIT در جهت بهره مندی شهرداری های کشور از آورده های این حوزه است.

صادق حسین دوستی افزود: ورود شهرداری ها به حوزه فناوری اطلاعات نیاز ضروری است و جزو لاینفک مدیریت شهری است و حمایت مدیران ارشد بستر توسعه ابزار های فناوری اطلاعات را فراهم می کند.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار ارومیه تصریح کرد: درخواست دارم از کارشناسان مربوطه که با اراده وسع ناپذیر زمینه پیشرفت شهرداری در حوزه IT را فراهم نمایند.

در ادامه این مراسم مطلبی مدیر کل امور شهری استانداری آذربایجان غربی گفت: هموراه در اجلاس مدیران کلانشهر ها درخواست داریم که توجه ویژه به شهرداری شهر های کوچک داشته باشند.

مطلبی تصریح کرد: شهرداری ها نهادی های قدرتمند مالی هستند اما به تناسب قدرت مالی نتوانسته اند به سمت شهر هوشمند حرکت کنند و این سیاسیت گذاری های خاص در این زمینه را می طلبد.

مدیر کل امور شهری استانداری آذربایجان غربی اظهار داشت: با تولید نرم افزارهای تخصصی در حوزه IT مدیریت شهری بصورت یکسان و نه جزیره ای شاهد کاهش هزینه و توسعه در حوزه IT باشیم.

وی تاکید داشت: باید به پرداخت های الکترونیک درحوزه مالی و شهر سازی مدیریت شهری نگاه ویژه شود.

مطلبی در ادامه گفت: کمیته راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری های شهرهای استان آذربایجان غربی با محوریت سازمان فن اوری و اطلاعات شهرداری ارومیه جهت ارائه پیشنهادات و تبادل تجربیات تشکیل یافته است.

وی در پایان افزود: امید است با تولید نرم افزار ها در حوزه IT گام موثری در ارتقای حوزه فن اوری اطلاعات در شهرها برداریم.

در ادامه رحیم حب نقی رئیس دانشگاه ارومیه اظهار داشت: با گسترش شهر ها استفاده از فن اوری اطلاعات جدید برای اداره کلانشهر ها امری اجتناب ناپذیر است و این نشست  فرصت مغتنمی جهت تبادل اطلاعات و تجربیات در حوزه IT کلانشهر ها است.

حب نقی تاکید داشت: اعلام می کنم که امکانات و تجهیزات و نیروی دانشگاه ارومیه در اختیار شهرداری است و به این ارتباط ما هم و هم مدیران شهری نیاز داریم و باید با مشارکت به سمت شهر هوشمند حرکت کرد.

رئیس دانشگاه ارومیه در پایان گفت: جهت ارتباط بیشتر دانشگاه ارومیه با شهرداری تفام نامه همکاری در حوزه IT انعقاد می شود که این تفاهم نامه سرآغاز سایر همکاری در سایر حوزه ها خواهد بود.

در پایان مراسم محمد حضرت پور شهردار کلانشهر ارومیه با اشاره به وجود فناوری های نوین در سیستم مدیریت شهری افزود:  یکی از ارکان اصلی فعالیت شهرداری ها است بطوریکه در یک زمانی اطلاعات را باروشی جدید به مردم منعکس کنیم.

محمد حضرت پور افزود: کمیته های تخصصی قرار است بازوی مشورتی شهرداری ها باشد ولی متاسفانه شناخت خوبی از وضع موجود نیست.

حضرت پور تصریح کرد: در حوزه های مالی و اداری کارهای خوبی انجام شده است ولی درحوزه فناوری نوین هیچ اقدامی نشده است اگر واقعا اقدامات خوبی انجام شود در زمینه های محیط زیست پاک، کاهش سفر و غیره میتوان فعالیت های بسزایی انجام داد تا شهر به یک آرامش و آسایشی مطلق برسد.

وی گفت: بیشترین امکانات در دست شهرداری ها است ولی هیچ استفاده خوبی از این امکانات نشد است بطوریکه زیرساخت های شهری را شهرداری ایجاد کرده است ولی سودش را دیگران میبرند، اینطور نیست که یک سری از کارها مثل تاکسی های اینترنتی با ابزار های شهرداری در شهر وجود داشته باشد ولی شهرداری هیچ سودی از این نبرد.

شهردار کلانشهر ارومیه تاکید داشت: در حال حاضر دولت محترم شهرداری ارومیه را بعنوان ۵ شهردار برتر کشور انتخاب کرده است این همگرایی که بتواند مارا به سمت جلو سوق دهد هنوز با دولت نرسیده ایم.

در پایان مراسم نیز تفاهم نامه همکاری مابین دانشگاه ارومیه و شهرداری ارومیه در زمینه فناوری اطلاعات منعقد شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۰۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین آماده بهره‌برداری

اسماعیل عرشیان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: شهرداری قزوین در سال‌های اخیر عملیات بهسازی و ساماندهی کمربندی نسیم شمال این شهر را در ۲ فاز به انجام رسانده بود و فاز سوم این طرح نیز با تخصیص اعتبارات لازم مورد بهسازی قرار گرفت.

وی ادامه داد: بهسازی کمربندی نسیم شمال، ۴۰ درصد ترافیک را در تقاطع‌های جنوب و جنوب غربی شهر قزوین را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد و هم اکنون عرض مسیر از ۱۰ متر به ۱۴ متر افزایش یافته و تعداد خطوط و وضعیت آن هم مناسب سازی شده است.

به گفته عرشیان، امیدواریم با احداث کمربندی‌های دفاع مقدس و بهسازی نسیم شمال، ۲ کمربندی شرقی و غربی به هم متصل شوند تا شرایط متفاوت تری را بتوانیم در حوزه ترافیک شهر قزوین ایجاد کنیم.

این مسئول افزود: با توجه به اینکه این مسیر اتصال دهنده مسیر‌های درون شهری و برون شهری است، بهره برداری از آن می‌تواند شرایط را علاوه بر کنترل ترافیک درون شهری، برای ساکنان برخی مناطق از جمله کوثر و مینودر و همچنین جاده تاکستان و رشت بهبود ببخشد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین بیان کرد: شهرداری در خصوص اجرای طرح بهسازی کمربندی نسیم شمال نگاه ویژه‌ای نیز به مناطق جنوبی شهر قزوین نیز داشته چرا که بسیاری از شهروندان از اجرای بیشتر طرح‌های عمرانی در نقاط شمالی شهر گله‌مند بودند که انجام این طرح توانست تا حدود بسیار زیادی رضایت شهروندان جنوب شهر را نیز به همراه داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • روانسازی ترافیک به عنوان یکی از ضروریات کلانشهر کرمانشاه
  • کارگران مهم‌ترین رکن مدیریت شهری هستند
  • لزوم ایجاد بسترهای مناسب برای کسب درآمد پایدار در کردستان
  • وضعیت دستگاه‌های اجرایی در هوشمندسازی بررسی شد
  • فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین آماده بهره‌برداری
  • به‌روزرسانی نقشه راه هوشمندسازی شهرداری اصفهان
  • برگزاری جلسه کمیسیون راهبردی شورای اجرایی فناوری اطلاعات
  • انتصابات جدید در مناطق یک و چهار همچنین سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه
  • ایرانداک نیروی امریه جذب می‌کند
  • هوشمندسازی ۴ پارکینگ هسته مرکزی شهر قم