Web Analytics Made Easy - Statcounter

ئوزیر نیرو با اشاره به عضویت ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا و اجرای موافقت‌نامه اعمال تعرفه ترجیحی 840 قلم کالا در این چارچوب گفت: مبادله و تجارت با پول ملی و دور زدن سویفت را با این اتحادیه دنبال می‌کنیم

قدس آنلاین: رضا اردکانیان در پایان نشست هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اتحادیه اقتصادی اوراسیا به میزبانی نخست وزیر ارمنستان صورت گرفت، اظهار داشت: برای اولین بار جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضوی که به این مجموعه ملحق شده است، در این جلسه شرکت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نیرو ادامه داد: از ۵ آبان ماه موافقت نامه‌ای عملیاتی خواهد شد که به موجب آن حدود ۸۴۰ قلم کالا مشمول تعرفه ترجیحی خواهد شد. به این معنا که تعرفه‌ها تخفیف پیدا می‌کند و تعرفه تعدادی از کالاها هم صفر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰۰ قلم از این کالاها به این گونه است که ما می‌توانیم از ایران و با تعرفه‌های مخفف یا صفر صادرات داشته باشیم، گفت: بیش از ۳۰۰ قلم کالا هم مربوط به سایر کشورها است.

وزیر نیرو با بیان اینکه این فرصت بسیار بزرگی است اما باید الزامات آن را به خوبی رعایت کنیم،گفت:در وهله اول آمادگی بخش خصوصی ما اهمیت دارد و تولیدکنندگان و تجار باید در این فرصتی که ما تا پنجم آبان ماه داریم از طریق تشکل‌های صنفی، اتاق‌های بازرگانی و سازمان‌های دولتی مسئول در جریان جزئیات امر قرار گیرند.

وی  با اشاره به اینکه در شرایط تحریم ها این مسئله می تواند منجر به افزایش اشتغال در کشور شود و نقش تعیین کننده ای را در این زمینه ایفا خواهد کرد، تأکید کرد: ما از دبیر کل اتحادیه اقتصادی اوراسیا و وزرای مسئول در دبیرخانه دعوت کرده ایم که در این فرصت زمانی به ایران بیایند تا جلساتی را داشته باشیم.

اردکانیان افزود: سازمان های مهمی چون گمرک جمهوری اسلامی ایران، سیستم بانکی از طریق بانک مرکزی، سیستم حمل و نقل شامل حمل و نقل جاده ای و دریایی در خزر، سازمان استاندارد و سازمان توسعه و تجارت خارجی جز دستگاه هایی هستند که نیازمند فراهم کردن مقدمات برای عملیاتی شدن این الحاق هستند. ما از ۵ آبان ماه، فرصت حداقل سه ساله ای را داریم که این الحاق موقت را دائمی کنیم و همچنین همه کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا و جمهوری اسلامی ایران می توانند به صورت یک منطقه آزاد تجاری عمل کنند.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: در این سفر دیدارهای دو جانبه ای صورت گرفت و با توجه به اینکه وزارت نیرو مسئولیت کمیسیون مشترک، همکاری های اقتصادی با ارمنستان را هم دارد، در جلسات با مسئولان و به ویژه جلسه رئیس جمهور با نخست وزیر ارمنستان، تسریع در احداث خط سوم انتقال برق بین ایران و ارمنستان مورد تأکید قرار گرفت تا زمستان سال آینده به بهره برداری برسد و هزار مگاوات دیگر به ظرفیت انتقال انرژی اضافه شود.

وی گفت: موضوع تهاتر گاز با برق و تمدید قرارداد فعلی تا ۲۰ سال آینده و توسعه تهاتر گاز، برق و کالا هم در این دیدارها مورد تأکید قرار گرفت.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار قدس انلاین درمورد اینکه دور زدن سویفت و مبادله کالا با پول ملی میان کشورهای این اتحادیه اقتصادی نیز از سوی دولت دنبال می‌شود؟ اظهار داشت: بله این در دستور کار دولت است و استفاده از پول ملی مورد تأکید است که کمک بزرگی خواهد کرد که روان‌تر شدن مبادلات تجاری در محدوده اتحادیه اقتصادی اوراسیا.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: رضا اردکانیان وزیر نیرو اتحادیه اقتصادی اوراسیا مبادله با پول ملی تعرفه ترجیحی تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۱۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است

رئیس سازمان غذا و دارو در در دیدار با معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه گفت: به دنبال کمک به تامین تجهیزات پزشکی و دارو و انتقال دانش فنی داروها به سوریه هستیم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید حیدر محمدی در دیدار با معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه با اشاره به وضعیت بازار دارویی و تجهیزات پزشکی در ایران اظهار کرد: یکی از دلایل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی در ایران طی سال‌های اخیر عدم همکاری برخی از کشورها و القای تحریم‌های ظالمانه بوده است.

وی با بیان اینکه امروز ایران به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در منطقه شناخته می‌‌شود، گفت: یکی از مؤلفه‌‌های مؤثر برای رقابت در بازارهای صادراتی توجه ویژه به کیفیت است. در کنار تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در کشور سعی کردیم کیفیت این فرآورده‌ها را ارتقا داده و صادرات را به بازار منطقه تقویت کنیم.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت مطلوب روابط سیاسی و اقتصادی ایران و سوریه، خاطرنشان کرد: قطعاً به دنبال کمک به تأمین تجهیزات و دارو و حتی انتقال دانش در این زمینه به کشور سوریه هستیم و امیدواریم این کشور نیز در آینده نزدیک بتواند ساختار سلامت خود را بازآرایی کند.

همچنین معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه ضمن تقدیر از همکاری‌های ایران در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی با کشور سوریه گفت: به دنبال توافق صورت گرفته در دو سال گذشته موفقیت ‌های خوبی در زمینه‌های مختلف این همکاری ذکر شده ایجاد شد.

وی افزود: ایران نقش مهمی در خصوص تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در بازار سوریه دارد و تقاضا داریم جمهوری اسلامی ایران در تأمین برخی از واکسن‌ های موردنیاز، ما را یاری کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی
  • لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی اعلام شد
  • (ویدیو) امکان تماس تصویری بدون نیاز به اینترنت در ایران!
  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای تأمین مالی تأیید شد
  • وزیر امور اقتصادی و دارایی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد
  • پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد
  • خاندوزی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای تأمین مالی با نرخ ترجیحی تأیید شد
  • خبر مهم وزیر اقتصاد در حاشیه نشست بانک توسعه اسلامی