Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- بزرگ‌ترین سفره نذری حضرت رقیه (س)، پنجشنبه ۱۱ مهر مصادف با ۴ صفر در میدان آیینی امام حسین (ع) گسترده می‌شود. تاریخ انتشار: 14:34 - 10 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۵۰۳۶

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، مصطفی بیات مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۲ و رییس فرهنگ‌سرای عترت از برپایی بزرگ‌ترین سفره حضرت رقیه (س) با حضور جمع کثیری از مردم پایتخت خبر داد و گفت: این مراسم به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با همکاری مجمع جهانی خادمان حضرت رقیه بنت الحسین (ع) با حضور گسترده مردم شهر تهران و دختران ۳ تا ۱۰ سال، روز پنجشنبه ۱۱ مهر مصادف با ۴ صفر ۱۴۴۱ در میدان آیینی امام حسین (ع)  گسترده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره جزئیات برگزاری این برنامه گفت: این برنامه با اجرای مجید یراق‌بافان، مدیحه‌سرایی کربلایی حمید علیمی، شعرخوانی وحید قاسمی و شاعر خردسال مهدیار خراسانی و اجرای نمایش آیینی شهادت حضرت رقیه (س) برگزار خواهد شد.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۲ و رییس فرهنگ‌سرای عترت ضمن اشاره به اینکه اجرای این مراسم از سال ۹۲ از شهر مقدس قم آغاز و در سال‌های بعد نیز در ۳۰ نقطه از شهر‌ها و کشور‌های دیگر برگزار شده است، گفت: امسال نیز این ویژه‌برنامه با گستراندن سفره به طول ۷ هزار متر به صورت هم‌زمان در ۲۵۰ نقطه در سراسر جهان و کشورمان با نیت تعجیل در فرج حجت بن الحسن (عج) برگزار می‌شود. از جمله مراکز برگزاری این آیین می‌توان به حرم مطهر امام رضا (ع)، حرم مطهر حضرت معصومه (س)، حرم مطهر حضرت زینب (س) بین‌الحرمین کربلای معلا و مراکز اسلامی کشور‌های اروپایی اشاره کرد.

مصطفی بیات در پایان گفت: در این مراسم به همه دختران ۳ تا ۱۰ سال حاضر در مراسم بسته‌های فرهنگی اهدا می‌شود و از حاضرین نیز به سبک موکب‌های اربعین پذیرایی می‌شود.

علاقه‌مندان برای حضور در این مراسم می‌توانند روز پنجشنبه ۱۱ مهر بعد از نماز مغرب و عشا به میدان آیینی امام حسین (ع) مراجعه کنند.

***اجتماع عزاداران و هیئات مذهبی افغانستانی مقیم ایران در میدان آیینی امام حسین (ع)

اجتماع عزاداران حسینی افغانستانی روز جمعه ۱۲ مهر مصادف با ۵ صفر با حضور هیئات مذهبی افغانستانی‌های مقیم ایران برگزار می‌شود.


این اجتماع با محوریت بزرگداشت شهدای مدافع حرم (لشگر فاطمیون) به همت مجمع جهانی هیئات مذهبی افغانستانی‌های خارج از کشور و هیئت چهارده معصوم (ع) همراه با سخنرانی، ذکر مصیبت، اجرای تواشیح، نوحه‌خوانی و سینه زنی برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان برای شرکت در این مراسم می‌توانند روز جمعه ۱۲ مهر مصادف با ۵ صفر ساعت ۱۵ به میدان آیینی امام حسین (ع) مراجعه کنند و برای اطلاعات بیشتر با تلفن ۳۳۲۵۶۸۶۰ تماس بگیرند.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حضرت رقیه شهادت حضرت رقیه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۱۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ /خاطرات عروس بزرگ امام از فوت دو فرزندش و علت آن

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، خانم معصومه حائری یزدی همسر آیت‌الله سید مصطفی خمینی و دختر آیت‌الله شیخ مرتضی حایری یزدی صبح روز ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ خورشیدی در تهران درگذشت.

آن طور که عصر ایران روایت کرده است؛ وی مادر سید حسین و مریم خمینی بود. حجت‌الاسلام سید حسین خمینی از اوایل دهه ۶۰ عملا از عرصه های رسمی و رسانه‌ای کنار است و خواهر او (نوه امام خمینی) هم در خارج از کشور زندگی می‌کند و به طبابت و کارهای علمی اشتغال دارد و خانواده برای دفن مادر منتظر بازگشت اوست. (دو فرزند دیگر در کودکی درگذشته بودند).

از نکات شگفت‌آور زندگی خانم حایری این که به رغم آن که عروس ارشد امام خمینی و منتسب به یک خاندان بزرگ و مشهور روحانی دیگر هم بود زندگی بسیار عادی و گاه توام با سختی و رنج داشته است.

او شیفته سید مصطفی خمینی بود و خاطرات هجران او را با اشک بیان می‌کرد و همچون اعضای خانواده امام که آقا مصطفی را «داداش» خطاب می‌کردند او هم عادت کرده بود همسرش را این گونه خطاب و حتی بعد از فقدان چنین یاد کند.

با این که عروس ارشد امام اهل مصاحبه با رسانه‌ها نبود اما برای اولین بار اول آبان ۱۴۰۰ و به مناسبت چهل‌وچهارمین سالگرد درگذشت مشکوک سید مصطفی خمینی گفت‌وگویی با او منتشر شد که بسیار مورد توجه قرار گرفت خصوصا جاهایی که حکایت از نگاه امروزین آقا مصطفی خمینی داشت و تصویر متفاوتی از فرزند فقید امام ترسیم می‌کرد.

درباره فرزندان چنین گفته بود: «خدا چهار فرزند به من داد که دو تا از آن‌ها از دنیا رفتند و الان تنها حسین و مریم برای من باقی مانده‌اند. هر دو دختر بودند و یکی در ایران و یکی در نجف از دنیا رفت. اولی چند روز بعد از به دنیا آمدن از دنیا رفت و علتش هم این که اوضاع ما در آن ایام به خاطر مسائل انقلاب خیلی ناجور و نامناسب و دگرگون بود و در همان ایامی که تازه این دختر به دنیا آمده بود، نیروهای دولتی وارد منزل ما ‌شدند و هول و هراس ایجاد ‌کردند و حال خود من خیلی بد و خراب بود و شاید این بچه بر اثر همان مسائل مُرد و از دنیا رفت.

دومی هم بلافاصله بعد از تولد و بر اثر یک بیماری کشنده از دست رفت؛ البته برخی به من می‌گفتند که این فرزندم، پسر بوده ...»

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899748

دیگر خبرها

  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در استان فارس اعلام شد
  • ۱۰۰۰ برنامه در فارس طی دهه کرامت اجرا می‌شود
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • آزادی ۶ زندانی جرایم غیرعمد توسط هیئات کاشان
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • عکس پدر زاکانی با پسر جهان پهلوان تختی!
  • اجتماع بزرگ صادقیون برگزار می‌شود
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ /خاطرات عروس بزرگ امام از فوت دو فرزندش و علت آن