Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- شکایت وینفرد شفر از استقلال در فیفا نهایی شده و مدیران آبی‌های پایتخت باید در آینده‌ای نزدیک راه‌حلی برایش پیدا کنند.
به گزارش آریا، وینفرد شفر، سرمربی پیشین استقلال که اواخر لیگ هجدهم از سمتش برکنار شد، حدود سه ماه پیش مدارک مقدماتی لازم برای شکایت از آبی‌های پایتخت را به فیفا ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته تکمیل شدن مراحل انجام این شکایت کمی طولانی شد که دلیلش چند بخش بودن موارد شکایت شفر بوده است. شکایت سرمربی آلمانی پیشین استقلال تنها به مسائل مالی محدود نمی‌شود و او به خاطر رفتار امیرحسین فتحی، مدیرعامل و علی خطیر، معاون پیشین استقلال که پس از برکناریش با او داشتند هم به فیفا طرح شکایت کرده و تمام اسناد و مدارک مربوط به شکایتش را در اختیارشان قرار داده است.
در حال حاضر فیفا انجام و ثبت نهایی این شکایت را در نامه‌ای رسمی به شفر اعلام کرده است. این خبر توسط ساشا شفر تایید شده است. امیرحسین فتحی، مدیرعامل استقلال پس از برکناری شفر به هواداران اطمینان داد که قرارداد این مربی با حداقل هزینه فسخ می‌شود اما تا کنون خبری از توافق و فسخ نیست. از طرفی شفر هم به نظر نمی‌رسد که به خاطر اتهامات مختلفی که در این مدت از سوی معاون ورزشی مستعفی باشگاه استقلال درباره‌اش مطرح شد به سادگی راضی به توافق و یا گذشتن از شکایتش شود. در هر صورت به نظر می‌رسد باشگاه استقلال باید در آینده‌ای نزدیک راه‌حلی برای این پرونده پیدا کند و گرنه با تبعات سنگین احتمالی آن مواجه خواهد شد.
اما یکی از انتقادهایی که به استقلال می شود، ضعف در درون دروازه است. استقلال فصل گذشته توانست در گل‌های خورده رکوردشکنی کند و با 13 گل خورده در طول یک فصل آماری فوق العاده از خود به جای گذاشت. آنها این فصل اما در آمار دفاعی شباهتی به فصل گذشته نداشتند و با این روند گویا قرار است رکوردی متفاوت را به نام خود ثبت کنند. استقلال تا هفته پنجم لیگ برتر به اندازه نصف فصل گذشته گل خورده و حسین حسینی 6 گل دریافت کرده است. خیلی‌ها دلیل این آمار دفاعی را نداشتن رقیب برای حسینی می‌دانند و اعتقاد دارند اگر حسینی رقیب قدرتمندی روی نیمکت داشت کمتر از این گل می‌خورد. این دلیل اگرچه می‌تواند تا حدودی درست باشد اما قطعا تمام دلیل گل‌‌های خورده استقلال را نمی‌توان روی نیمکت جست و جو کرد. آن هم در شرایطی که در فوتبال روز دنیا کمتر دیده می‌شود که تیمی دو دروازه‌بان بزرگ و آماده داشته باشد و نداشتن دو دروازه‌بان هم سطح یک قانون نانوشته است.
نگاهی به آمار استقلال در فصول گذشته نشان می‌دهد که در این باشگاه اما این قانون بیشتر مواقع نقص شده و این تیم با حضور دو دروازه‌بان آمار بهتری داشته است. استقلال در 12 فصل از هجده فصل برگزار شده آمار میانگین یک یا کمتر از یک گل خورده در هر بازی را دارد. در این 12 فصل در 10 فصل، آبی‌ها یک دروازه‌بان آماده درون دروازه و یک ذخیره مطمئن روی نیمکت داشته‌اند. این نشان می‌دهد که آبی‌های پایتخت در این شرایط توانستند آمار گل خورده بهتری داشته باشند. آماری که اگرچه نمی‌تواند یک اتفاق غلط را تایید کند اما به هر حال نشان می‌دهد که انگیزه کافی برای دروازه‌بان‌های استقلال، نقش زیادی در تعداد گل‌های خورده آنها دارد. مرور آمار گل‌های خورده استقلال نکات جالبی را هم نشان می‌دهد. استقلال در لیگ‌های اول، پنجم، دوازدهم، هفدهم و هجدهم کمترین گل‌های خورده را داشت و رکوردهایی را به نام خود ثبت کرد. وجه اشتراک سه فصل از این رکوردها این است که مهدی رحمتی درون دروازه استقلال قرار داشت. او لیگ پنجم به صورت مشترک با طالب‌لو درون دروازه ایستاد. لیگ دوازدهم به تنهایی شماره یک آبی‌ها بود و در دو لیگ بعدی رقیبی به نام حسینی داشت.
در لیگ‌های چهارم، هفتم و سوم هم بدترین آمار استقلال در فاز دفاعی به ثبت رسید. این سه فصل هم چهره ثابتی به نام طالب‌لو داشت. در لیگ سوم، طالب‌لو دروازه‌بان جوانی بود که در کنار پرویز برومند و مسعود قاسمی چند بازی درون دروازه قرار گرفت. او در میان این سه دروازه‌بان تنها فردی بود که آمار بیش از یک گل خورده را برجای گذاشت و آمار استقلال را هم به میانگین 1.19 گل خورده در هر بازی رساند. در لیگ چهارم طالب‌لو به همراه توپالوویچ گلرهای آبی‌ها بودند. در این فصل هر دو دروازه‌بان آمار بیش از یک گل خورده در هر بازی را ثبت کردند. در لیگ هفتم هم که طالب‌لو دروازه‌بان اول بود و در چند بازی هم اشکان نامداری جای او را گرفت بدترین رکورد استقلال یعنی حدود 1.5 گل خورده در هر بازی به ثبت رسید. حسینی اولین فصلی که شماره یک آبی‌هاست در 5 بازی، 6 گل دریافت کرده است. ادامه این روند شاید فصل بد دیگری را به سال‌هایی که استقلال با یک دروازه‌بان، بیش از یک گل در هر بازی خورد اضافه کند. اگرچه در هیچ کدام از این آمار نمی‌توان به تنهایی از نقش دروازه‌بان گفت و قطعا مدافعان و حتی بقیه بازیکنان تیم، حضور پررنگی چه در ثبت رکوردها و چه در بالا رفتن گل‌های خورده داشته‌اند.
خبر خداحافظی محسن کریمی از دنیای فوتبال توسط کادر پزشکی استقلال تکذیب شد. از پیش از ظهر امروز شایعه خداحافظی محسن کریمی از فوتبال به خاطر توصیه پزشکان استقلال مطرح شده است. با پزشکان تیم استقلال در این زمینه تماس گرفت که آنها ضمن رد این موضوع اعلام کردند هیچ توصیه‌ای به بازیکن استقلال انجام نداده و این موضوع فقط شایعه فضای مجازی است. محسن کریمی در دیدار با ذوب‌آهن دچار مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شفر استقلال محسن کریمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۲۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رد شکایت سپاهان و نساجی از صنعت نفت آبادان

شکایت باشگاه سپاهان بابت مهاجم خارجی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در کمیته انضباطی رد شد.

طرفداری | تیم‌های صنعت نفت آبادان و سپاهان در روز بیستم فروردین ماه سال جاری در چارچوب دیداری از هفته بیست و دوم لیگ برتر به مصاف هم رفتند. در این بازی نماینده آبادان با نتیجه 2 بر یک پیروز شد اما باشگاه سپاهان بابت استفاده رقیب از مهاجم غیرمجاز شکایت کرد. کمیته انضباطی رای خود را در این پرونده به شرح زیر اعلام کرد:

«در خصوص شکایت باشگاه سپاهان علیه باشگاه صنعت نفت آبادان مبنی بر استفاده از بازیکن غیر مجاز به نام آقای ابوباکار تراولی در بازی مورخ 1303/1/20 دو تیم از سری مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور با این توضیح که بر اساس بند 2-2-2 دستورالعمل جذب مربیان و بازیکنان خارجی در صورت تمایل تیم‌های داخلی در به کارگیری بازیکنان خارجی آفریقایی غیر مطرح در بند 2-2 لازم است بازیکنی که در دو سال قبل از انعقاد قرارداد با تیم ایرانی سابقه حداقل 4 بازی رسمی و دوستانه ملی در کارنامه خود دارد برگزیده شود و بازیکن مذکور نیز با توجه به اینکه گامبیایی می‌باشد مشمول این مقررات بوده در حالی که فاقد چنین سابقه‌ای می‌باشد و تعداد بازی ملی او طی دو سال اخیر تنها دو عدد بوده است.

با توجه به مجموع اوراق و محتویات پرونده و با عنایت به دفاعیات باشگاه صنعت نفت آبادان و نیز پاسخ استعلام به عمل آمده از سازمان لیگ فوتبال و همچنین پاسخ استعلام صورت گرفته از طریق دپارتمان بین الملل فدراسیون فوتبال از فدراسیون فوتبال کشور سوئد و اصله به این کمیته طی نامه شماره 140311431 مورخ 1403/1/28 که بیانگر وجود سابقه 9 بازی در سال 2022 و 2 بازی در سال 2023 برای بازیکن مورد شکایت در لیگ فوتبال کشور سوئد می‌باشد و نیز ITC مورخ 5 مارچ 2024 صادره از کشور سوئد در خصوص این بازیکن و با لحاظ اینکه طبق بند -2-5-2 از دستور العمل جذب بازیکنان و مربیان خارجی مصوب 1400/5/17 هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال که حاکم بر موضوع می‌باشد آن دسته از بازیکنانی که در دو فصل گذشته مسابقات برخی کشورهای اروپایی از جمله سوئد در صورتی که حداقل در هشت مسابقه از مسابقات رسمی باشگاه سابق در بالاترین لیگ سراسری و جام حذفی آن کشور بازی کرده باشند می‌توانند با باشگاه‌های لیگ برتر کشور قرارداد منعقد نمایند در نتیجه بازیکن ابوبا کار تراولی نیز مشمول این بند از دستورالعمل بوده و قرارداد منعقده با ایشان نیز منطبق با مقررات ابلاغی تشخیص و در نتیجه به لحاظ عدم احراز تخلف موضوع ماده 61 مقررات انضباطی مسند به ماده 95 این مقررات حکم بر برائت صادر می‌گردد.

در خصوص شکایت باشگاه نساجی مازندران علیه باشگاه صنعت نفت و بازیکن آقای ابوباکار تراولی با طرح ادعای مشابه فوق نیز با توجه به اینکه بازی دو تیم در تاریخ 1402/12/17 برگزار و شکایت باشگاه نساجی بر اساس استعلام به عمل آمده از سازمان لیگ در تاریخ 1403/1/15 مطرح شده است در نتیجه صرف نظر از صحت و سقم موضوع به لحاظ طرح شکایت خارج از مهلت مقرر 24 ساعت مستند به مواد 25  و 90 مقررات انضباطی قرار توقف رسیدگی صادر می‌گردد. رای صادره ظرف مدت هفت روز قابل تجدید نظر خواهد بود.»

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • هشدار ستاره انگلیسی: حرف از خداحافظی نزنید
  • اشتغال فارغ التحصیلان، افزایش بهره‌وری و جهش تولید
  • هشدار درباره وضعیت پرسپولیس و استقلال
  • شکایت سپاهان و نساجی رد شد
  • رد شکایت سپاهان و نساجی از صنعت نفت آبادان
  • چه زود زنگ خطر برای استقلال و پرسپولیس به صدا درآمد؟/ رفتارهای خریداران این دوتیم ،غیرحرفه ای است
  • تکذیب یک شایعه عجیب درباره نام استقلال
  • استقلال در جست‌وجوی یک آمار ویژه با دروازه‌بان دوم
  • بوکایو ساکا: کریستیانو رونالدو الگوی من و بسیاری از بازیکنان دنیای فوتبال است
  • با خداحافظی باجو، 19 سال است که یکشنبه نداریم!