Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوریس جانسون امروز (چهارشنبه) از ارائه طرح‌هایش درخصوص بریگزیت به اتحادیه اروپا خبر داد و در عین حال، گفت در صورت عدم موافقت با برنامه‌های او، خروج انگلیس از این اتحادیه در شرایط "بدون توافق" اتفاق می‌افتد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس، طی سخنرانی خود در کنفرانس سالانه حزب محافظه‌کار، پایبندی خود به بریگزیت (خروج این کشور از اتحادیه اروپا) را خاطرنشان کرد و به ارائه جزئیاتی از آنچه که "مصالحه معقول و منصفانه" با اتحادیه اروپا می‌خواند، پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانسون درخصوص راهبردی که آینده بریگزیت، اتحادیه اروپا و عضویت این کشور در آن را تعیین خواهد کرد، مدعی گرفتن امتیازاتی از بروکسل است تا از این طریق، حامیان بریگزیت و پارلمان بریتانیا را راضی به تایید هرگونه توافق احتمالی سازد.

نخست‌وزیر بریتانیا خطاب به اعضای حزب خود گفته است: " هرچه می‌خواهد بشود، سی و یکم اکتبر از اتحادیه اروپا خارج می‌شویم؛ ما درخصوص طرح‌هایی معقول و سازنده که می‌تواند به سازشی برای هر دو طرف منتهی شود، به رایزنی‌ها ادامه می‌دهیم".

او تاکید کرد:‌ "جای شکی نیست که راه جایگزین، [خروج] بدون توافق است".

جانسون گفت تعویق خروج "ماهانه یک میلیارد پوند" برای مالیات دهندگان بریتانیایی هزینه دارد.

او همچنین از رای مثبت مادرش به خروج از اتحادیه اروپا خبر داد و گفت: بگذارید آس خود را رو کنم مادرم هم به بریگزیت رای مثبت داده است.

خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا که در باور جانسون، کمتر از یک ماه دیگر به وقوع می‌پیوندد، مهم‌ترین تغییر ژئوپلیتیکی این کشور پس از جنگ جهانی دوم به شمار می‌رود.

این موضوع باعث بروز کشمکش‌ها میان سیاست‌مداران انگلیس شده و شکاف عمیقی در جامعه این کشور بروز داده است؛ طی همه‌پرسی سال ۲۰۱۶، ۵۲ درصد از مردم به خروج از اتحادیه اروپا رای دادند و ۴۸ درصد دیگر، مخالف این اقدام بودند.

بوریس جانسون بدون ارائه جزئیات طرح‌های پیشنهادی خود در تعیین رویه خروج از اتحادیه اروپا، تاکید داشته که در مرز این کشور و ایرلند -که بخشی از اتحادیه اروپاست- هیچ‌گونه مانع و ایست بازرسی ایجاد نخواهد شد. به گفته او، لندن به توافق صلح سال ۱۹۹۸ که به درگیری‌های سی ساله در این منطقه پایان داده بود، احترام خواهد گذاشت.

این رهبر محافظه‌کار گفته است بریتانیا "تمام و کمال" از اتحادیه اروپا بیرون می‌آید و لندن، کنترل سیاست تجاری‌اش را از ابتدا در دست خواهد گرفت.

در همین حال، دیپلمات‌های اتحادیه اروپا در واکنش به محتویات طرح‌های جانسون، آن را "اساسا معیوب" خواندند و احتمال کمی برای تصویب شدن آن قائل شدند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بوریس جانسون برگزیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۲۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم

نخست‌وزیر یونان گفت آتن نمی‌تواند سیستم‌های دفاع هوایی مانند پاتریوت‌ یا اس-۳۰۰ را به اوکراین ارائه دهد.

به گزارش ایسنا، در پاسخ به فشار اتحادیه اروپا و ناتو برای افزایش کمک‌های نظامی به کی‌یف، کریاکوس میتسوتاکیس، نخست‌وزیر یونان اعلام کرد این کشور نمی‌تواند سیستم‌های دفاعی پاتریوت یا اس-۳۰۰ به اوکراین بدهد.

به نقل از بیزینس اینسایدر، با تشدید حملات هوایی روسیه به اوکراین، دولت‌های اتحادیه اروپا تحت‌فشار هستند تا سیستم‌های حفاظتی بیشتری برای کی‌یف فراهم کنند، به‌ویژه کشورهایی مانند یونان و اسپانیا که چنین سیستم‌هایی را در اختیار دارند.

میتسوتاکیس در مصاحبه‌ای عنوان کرد: یونان اس-۳۰۰ یا پاتریوت را به اوکراین نخواهد فرستاد. این سؤال از ما پرسیده شد و ما توضیح دادیم که چرا نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.

وزرای اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کردند در حال بررسی فوری راه‌هایی برای ارائه دفاع هوایی بیشتر به اوکراین هستند، اما قول مشخصی درباره سامانه‌های پاتریوت ندادند.

باتوجه‌به تنش‌ها با ترکیه، دفاع یک موضوع بسیار حساس برای آتن است. یونان درگذشته هزاران راکت، مواد انفجاری قوی، مهمات و راکت‌های ضدتانک به اوکراین ارسال کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است
  • کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • احتمال خروج توتال از پروژه ال‌ان‌جی روسیه
  • عضو پارلمان اروپا: این نهاد ننگ بشریت است
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • حفظ گزینه خروج روسیه از یوفا
  • پشیمانی بازیگر مطرح از رفتن به خارج از کشور | خودم به همه چیز پشت پا زدم