Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی خبر داد: با توجه به استقبال رئیس قوه قضاییه از بازدید نمایندگان از زندان‎ها، طرحی را مبنی بر تشکیل شورایی مرکب از نمایندگان مجلس، اعضای قوه قضاییه و دولت برای نظارت مستمر بر زندان‎ها آماده کرده‎ام که به زودی مطرح خواهم کرد.

محمود صادقی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‎وگو با ایرناپلاس، بیان کرد: ما در این سه سال نمایندگی، مسائل زندانیان را پیگیری کردیم و به‎طور محدود برخی از نمایندگان، توانستند اجازه بازدید داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صادقی در ادامه خبر داد: اخیرا اعضای فراکسیون زنان مجلس با آقای رئیسی، رئیس قوه قضاییه دیدار داشتند و ایشان در این جلسه صریحا از بازدید نمایندگان مجلس از زندان‎ها استقبال کرده و حتی گفته‌اند که این بازدیدها به ما کمک می‎کند. سایت میزان هم این خبر را منتشر کرد و من با اعضای فراکسیون زنان، صحبت کردم و آنان نیز این موضوع را تأیید کردند. بر این مبنا انتظار داریم با توجه به اینکه بازدید و نظارت از زندان‎ها حق قانونی نمایندگان است، به آنان اجازه بازدید را بدهند. به‎عبارتی نمایندگان با این بازدیدها نقش تعاملی هم خواهند داشت. یعنی وقتی از زندان‎ها بازدید می‎کنند، در جریان مشکلات سازمان زندان‎ها اعم از مالی و تدارکاتی هم قرار خواهند گرفت. 

نماینده مردم تهران در ادامه از طرح خود برای نظارت و بازدید مستمر زندان‎ها خبر داد و گفت: بنده مدتی است طرحی را  آماده‎کرده‌ام تا مکانیزمی برای نظارت مستمر روی زندان ها ایجاد کنیم. البته آقای رئیسی در دیدار با اعضای فراکسیون زنان، اشاره کرده بودند که ما باید دیدارهای مستمر و منظمی داشته باشیم. با توجه به این اظهارات و وضعیت زندانیان، در این طرح پیشنهاد می‎شود هیأت یا شورایی مرکب از سه عضو مجلس شورای اسلامی که منتخب نمایندگان باشند، سه نفر از طرف قوه قضاییه و سه نفر از دولت که می‎توانند از وزارت دادگستری و وزارت کشور باشند، تشکیل شود. همچنین در  این هیأت هم هماهنگی‎های مالی، اداری و پشتیبانی انجام شود و هم بر نحوه اداره زندان‎ها و رفتار با زندانیان، نظارت شود.

او همچنین تصریح کرد: تبصره طرح هم این است که از هر سه نفر، یک نفر زن وارد این شورا شود تا مسائل مربوط به زنان زندانی را پیگیری کنند. براساس این طرح، شورای پیشنهادی موظف است هر سه ماه یک بار، برنامه ریزی کند و از زندان‎ها، بازداشتگاه‎ها و ندامتگاه‎ها بازدید کنند و گزارش بازدید را به سران سه قوه ارائه دهند و اگر با مواردی از تخلف برخورد کردند، آن را به مرجع قضایی ارائه دهند و مرجع قضایی هم موظف است خارج از نوبت به این موضوع رسیدگی کند.

صادقی در ادامه افزود: پیش نویس این طرح آماده است، اما تصمیم دارم ابتدا متن را با معاونت حقوقی قوه قضاییه، در میان بگذارم تا با همفکری و هم نظری آنان، این طرح ارائه شود.

گفتنی است دیدار اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با رئیس قوه قضاییه هفتم مهرماه برگزار شد.

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۲۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال فرمانده قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع از مدل اقتصاد تعاونی پیشگامان یزد

ظهوری مدیرعامل بندر خشک پیشگامان یزد در بازدید  نجار فرمانده قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع از غرفه بندر خشک پیشگامان در شمشین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو)، خدمات و فعالیت‌های بندر خشک پیشگامان را تشریح کرد.

ظهوری اظهار داشت: در این بازدید مدل اقتصاد تعاونی پیشگامان ارائه شد که مورد استقبال دکتر نجار قرار گرفت و ایشان تمایل خود را برای اجرای اقتصاد تعاونی در شرکت‌های زیرمجموعه ابراز داشتند.

در پایان مقرر گردید تیمی از سوی قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع برای بازدید و بررسی موقعیت و ظرفیت‌های بندر خشک پیشگامان به یزد سفر کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • گزارش تصویری | بازدید تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از معاونت سیما
  • بازدید نمایندگان مجلس دوازدهم از صدا و سیما
  • حکم اعدام بابک زنجانی با موافقت رهبری تبدیل به ۲۰ سال زندان شد
  • ببینید | درخواست معاون حقوقی رئیسی از نمایندگان مجلس آینده برای رفع مسائل اقتصادی!
  • استقبال فرمانده‌ی قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع از مدل اقتصاد تعاونی پیشگامان
  • استقبال فرمانده قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع از مدل اقتصاد تعاونی پیشگامان یزد
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال زندان شد
  • ببینید| نه قوه قضاییه لایحه عفاف و حجاب را گردن می گیرد نه دولت رئیسی!
  • ابهامات مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • ابهامات بر سر مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه