Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده انتظامی شهرستان فسا روز چهارشنبه در این باره به ایرنا گفت: با ارجاع یک فقره پرونده قضایی مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی توسط فردی ناشناس، رسیدگی به موضوع توسط کارشناسان سایبری پلیس فتا آغاز شد.
 وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد شاکی با مشاهده آگهی فروش دستگاه کنسول بازی در یکی از سایت‌های فضای مجازی، مبلغ  ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال بابت خرید آن به حساب اعلام شده از طریق پیام‌رسان واریز کرده و نه تنها کالای مورد نظر دربافت نکرده بلکه فروشنده شماره تلفن موجود نیز پاسخگو نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
 این مقام انتظامی با بیان اینکه کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند این کلاهبردار را شناسایی و دستگیر کنند، تصریح کرد: با استعلامات انجام شده مشخص شد متهم از سال ۱۳۹۷ تحت تعقیب بوده و با درج ۳۰۴ تبلیغ فروش در این سایت‌ها  اقدام به کلاهبرداری می کرده است.
رستمی اظهار داشت: در تحقیقات تکمیلی مشخص شد متهم تاکنون با افتتاح ۱۴ حساب بانکی و ۱۹ سیم کارت و درج تبلیغ در سایت‌های مختلف در ۱۰ استان کشور، افزون بر ۵۱ میلیون تومان از ۱۹ نفر شهروند کلاهبرداری کرده است.
فرمانده انتظامی فسا با بیان اینکه متهم با پرونده روانه دادسرا و با قرار مناسب تحویل زندان شد، به کاربران فضای مجازی هشدار داد: افرادی که قصد خرید اینترنتی از سایت‌های مختلف را دارند بایستی در ابتدا فروشنده کالا را احراز هویت و تا زمان تحویل کالا و رویت آن اقدام به واریز وجه نکنند.
شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است. 
۹۶۵۳/ ۲۰۲۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بازداشت کلاهبرداری اینترنتی پلیس فتا فسا پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۳۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو بازی ایرانی نامزد جایزه MENA Games Industry شدند

به گزارش خبرنگار مهر، با اعلام اسامی فینالیست‌های بخش‌های مختلف فستیوال MENA Games Industry Awards 2024، دو بازی «امپراتورهای قلابی» از استودیو «پرشالند» و «پسرخوانده» از استودیو «پاییزان» نامزد دریافت جایزه از این فستیوال شدند.

بازی پسرخوانده از تولیدات استودیو پاییزان در بخش «بومی‌سازی» نامزد دریافت جایزه شده است. نکته جالب و هیجان انگیز اینکه بازی پسرخوانده در این بخش باید با بازی مطرح Assassin's Creed Mirage از تولیدات یوبیسافت، برای کسب جایزه نخست این بخش رقابت کند.

در این بخش این جایزه به استودیوهایی اعطا می‌شود که سال گذشته بازی‌هایی را در زمینه‌های بومی‌سازی پشتیبانی کرده‌اند. همچنین تضمین می‌کنند که هم نسخه‌های جدید و هم به‌روزرسانی‌های جدید با کمترین مشکلات ممکن منتشر شوند و به‌طور مناسب برای بازارهای هدف MENA بومی‌سازی شوند.

اما دیگر بازی ایرانی کاندید دریافت جایزه از این فستیوال یعنی امپراتورهای قلابی ساخته مهرداد رضایی در استودیو پرشالند، در بخش مهم «بازی سال منا» نامزد دریافت جایزه شده است. رقابت در این بخش نیز با توجه به دیگر بازی‌های نامزد دریافت جایزه، بسیار سخت و تنگاتنگ خواهد بود.

جایزه این بخش بر اساس خلاقیت، مکانیک بازی، دستاوردهای فنی، هنری و شنیداری، نوآوری، درگیر شدن با مخاطب و موفقیت‌های انتقادی و تجاری به بازی برگزیده اعطا می‌شود.

اعلام اسم بازی امپراتورهای قلابی در فهرست نامزدهای بازی سال فستیوال منا در حالی اتفاق افتاده است که این بازی به تازگی جایزه بهترین بازی موبایل و تبلت از فستیوال «گیم کانکشن» آمریکا را کسب کرده است.

فهرست نهایی منتخبان این فستیوال توسط هیئت داوری متشکل از بیش از ۸۰ متخصص صنعت بازی در حال رأی‌گیری است و برگزیدگان پنج‌شنبه ۲ می (۱۳ اردیبهشت)، به عنوان بخشی از اجلاس گیم اکسپو دبی ۲۰۲۴ معرفی خواهند شد.

کد خبر 6089514 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال دستگیر شد
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی
  • دو بازی ایرانی نامزد جایزه MENA Games Industry شدند
  • وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟
  • دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی
  • کلاهبرداری یک بیلیون و ۹۰۰ میلیارد ریالی با وعده خرید خودرو
  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو/ ۶ نفر دستگیر شدند
  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو