Web Analytics Made Easy - Statcounter

سه درخواست اعضای شورای شهر رشت با موضوع مشکلات اولویت دار این شهر از نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی مطرح و بررسی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، جلسه اعضای شورای شهر رشت با نمایندگان مردم این شهر در مجلس شورای اسلامی امروز(چهارشنبه، ۱۰ مهر) برگزار شد.

در این جلسه که «جبار کوچکی نژاد» و «غلامعلی جعفرزاده» در آن حضور یافتند، رییس شورای شهر رشت با بیان اینکه رشت در سطح کشور به حق و جایگاه واقعی خود از لحاظ توسعه و آبادانی نرسیده است اظهار کرد: حال وقت آن شده که با کمک همه از جمله نمایندگان مجلس رشت را به جایگاه اصلی خود در کشور برسانیم و برق شادمانی را در چشمان شهروندان رشتی شاهد باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*رسیدگی به وضعیت رودخانه‌ها و احیای آن نخستین معضل رشت
«اسماعیل حاجی پور» با ارائه سه درخواست اصلی، کمک و حمایت نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و همینطور سایر نمایندگان گیلان را خواستار شد.

 

وی اولین مشکل رشت را رسیدگی به وضعیت رودخانه‌ها و احیای آن عنوان کرد.

 

رییس شورا با اشاره به موافقت شورا با تبصره 3 که منجر به کمک به شرکت آب و فاضلاب شهری برای ساماندهی فاضلاب‌ها و مانع از ورود آن به رودخانه‌ها می‌شود گفت: موافقت شورا با اجرای تبصره 3 با شرط هزینه‌کرد درآمد حاصل از آن برای احیای رودخانه‌های شهر بوده و به همین منظور تاکنون از محل این درامد پروژه اجرای 6 کیلومتر لوله‌گذاری فاضلاب و هدایت ان به تصفیه‌خانه مسکن مهر مهیا و آماده است.

 

وی تصریح کرد: بحران آلودگی رودخانه‌های رشت با توجه به اینکه به تالاب انزلی و دریای خزر سرازیر می‌شوند، یک بحران ملی و حتی جهانی است و تامین اعتبار برای بازگرداندن زندگی به رودخانه‌های شهر به بیش از یک هزار و 500 میلیاردتومان اعتبار نیاز دارد.

 

حاجی پور افزود: در این راستا با وجود کمبود درآمد و بودجه شهرداری، انتظار داریم نمایندگان مجلس بتوانند در تامین و دریافت بودجه‌های ملی و منابع دیگر یاری‌رسان مدیریت شهری رشت باشند.


دومین درخواست رییس شورا به اتمام کمربندی رشت برای برون‌رفت از معضل ترافیک شهری اختصاص یافت.

 

وی در این باره با بیان اینکه سال‌هاست رشت از نبود یک کمربندی 90 متری در مشکل ترافیک غوطه‌ور است گفت: با اتمام این کمربندی که می‌تواند بخش عظیمی از معضل ترافیک مرکز استان را حل کند، اتصال شرق و غرب رشت امکان‌پذیر می‌شود لذا وزارت راه و شهرسازی موظف به اجرای آن است اما مطمئنا به پیگیری نمایندگان شهر در مجلس نیاز داریم.


سومین موضوع بیان شده در این جلسه که مورد درخواست شورا از نمایندگان مجلس بود، رد کردن و عدم تصویب لایحه مورد بحث در صحن مجلس درباره حذف اختیارات شوراها و شهرداری‌ها در خصوص عوارض شهری بود.

 

حاجی پور با بیان اینکه تصویب این لایحه موجب تعطیلی شهرداری‌های کشور می‌شود گفت: شهرداری‌ها هم‌اکنون با مشکلات جدی مواجه هستند.

 

رییس شورا افزود: مبلغ ارزش افزوده‌ای که به شهرداری اختصاص می‌یابد در بودجه شهرداری پیش‌بینی شده و حذف آن می‌تواند ضربه جبران‌ناپذیری به شهر و شهرداری بزند لذا انتظار داریم نمایندگان مردم رشت نسبت به تصویب این لایحه در صحن مجلس مقاومت کنند و مدافع منافع شهرداری‌ها باشند.

 

* کوتاهی مدیریت شهری رشت از ظرفیت‌های مالی
در ادامه این نشست، «غلامعلی جعفرزاده» با اشاره به کوتاهی مدیریت شهری رشت از ظرفیت‌های مالی که در بودجه سال‌های 97 و 98 کشور دیده شده بود گفت: متاسفانه مدیریت شهری رشت نتوانست از تبصره ی 18مربوط به بافت‌های فرسوده، تبصره 14 مربوط به اصلاح ناوگان خودرویی و همینطور تبصره 16 مربوط به توسعه نیروگاه‌های برق تولیدی از خورشید بهره ببرد.


نماینده مردم رشت در مجلس با ابراز گله‌مندی از اینکه مدیریت شهری رشت برنامه مشخصی از چشم‌انداز شهرداری برای شهر به نمایندگان مجلس ارائه نکرده است افزود: در حوزه رودخانه‌های شهر، دکتر نوبخت قول همکاری و اختصاص 200 میلیارد تومان را داده‌اند اما باید مشخص باشد که هر دستگاهی چه وظیفه‌ای در این حوزه دارد.

 

وی تصریح کرد: مدیریت شهری رشت از ظرفیت ما نمایندگان مجلس در ارتباط وزرا برای انجام پروژه‌هایی مانند احیای رودخانه‌ها و اجرای پروژه کمربندی می‌تواند استفاده کند و نمایندگان از هیچ تلاشی در این راستا کوتاهی نمی‌کنند اما نیاز است که یک تقویم کاری منظم برای تشکیل جلسات پیگیری با حضور دستگاه‌های مرتبط تدوین شود.

 

*انتقاد از عدم پیگیری پروژه قطار شهری رشت

«جبار کوچکی نژاد» نیز در این بخش با بیان اینکه مردم از شنیدن تکرار مشکلات خسته شده‌اند در حالیکه اقدام اجرایی مثبتی صورت نمی‌گیرد اظهار کرد: می‌توان مشکلات مطرح شده را حل کرد اما باید به دور از حواشی به اصل مشکلات شهر پرداخت.


کوچکی نژاد با انتقاد از عدم پیگیری پروژه قطار شهری رشت که ردیف بودجه برای آن طی ۲ سال مکرر در بودجه کشور تعریف شده گفت: شهرهای دیگر مانند کرمانشاه، شیراز، اصفهان و قم با پیگیری توانستند پروژه قطار شهری خود را تا حدودی اجرایی کنند.


وی ادامه داد: همه مدیران اعم از مدیران ارشد استان و همینطور نمایندگان شورا، مجلس و شهردار طی سال‌های اخیر متهم به کوتاهی در پیگیری این پروژه مهم شهر هستند.


نماینده مردم رشت با بیان اینکه برای احیای رودخانه‌های رشت، احداث سد عزیزکیان پیش‌بینی شده اما هنوز مورد پیگیری قرار نگرفته است گفت: برای اجرای تبصره 3 و جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه‌ها و تامین آب موردنیاز برای احیای آن توسط سد عزیزکیان پیگیری همه دستگاه‌ها نیاز است و از این پس با تشکیل جلسات منظم می‌توان نسبت به اجرای این مهم اقدام کرد.


کوچکی نژاد همچنین اجرای کمربندی از امامزاده هاشم برای رشت را از مجلس نهم یکی از موارد مورد پیگیری اعلام کرد و افزود: متاسفانه روند اجرای پروژه به کندی پیش رفته و نیاز دارد که با تمرکز بر آن، برای حل مشکل ترافیک رشت اقدام کرد.


وی تاکید کرد: با تشکیل جلسات منظم و دعوت از همه دستگاه های مرتبط می توانیم معضلات رشت را حل کنیم.


با این سخنان در پایان این جلسه تصویب شد که چهارشنبه دو هفته بعد، نخستین جلسه مشترک مدیریت شهری رشت( اعم از شورا و شهرداری)با نمایندگان مردم این شهر در مجلس و دستگاه‌های مرتبط با موضوع رودخانه‌های رشت تشکیل شود.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی مسجد پیاده روی اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد اربعین کانون های مساجد روزنامه زائران اربعین حسینی خبرگزاری شبستان هفته دفاع مقدس مشکلات شهر رشت قطار شهری رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۳۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه حل رفع مشکلات حضور آگاهانه در انتخابات است‌

امیرحسین فراهانی در گفتگو با خبرنگار مهر، رأی دادن برای هریک از افراد جامعه یک حق مسلم است، بنابراین باید از این حق دفاع کرد و اگر این حق مطالبه نشود در نهایت منجر خواهد شد انتخاب‌گری و تصمیم‌گیری برای افرادی که در انتخابات شرکت نمی‌کنند از بین برود.

وی افزود: راه حل رفع موانع و مشکلات، حضور آگاهانه در انتخابات است و باید تلاش کنیم و نامزدی را که به نظر ما گره گشای مشکلات است رأی بدهیم زیرا اگر من و شما رأی ندهیم، امور مملکت اداره نخواهد شد.

فراهانی ادامه داد: اگر مجلسی قوی‌تر داشته باشیم، بدون تردید دولتی قوی و مقتدر نیز خواهیم داشت و به عقیده من، ریشه عمده ضعف‌ها و مشکلاتی که در کشور داریم، به مجلس شورای اسلامی برمی‌گردد.

وی گفت: بهترین مشوق برای حضور مردم در پای صندوق رأی آگاهی مردم از اهمیت مشارکت آن‌هاست، انتخابات می‌تواند نقش بسیاری مهمی در تعیین سرنوشت مردم داشته باشد، قوانین مجلس توسط کسانی نوشته می‌شود که با رأی مردم به مجلس می‌روند؛ بنابراین نیاز است که مردم با دقت بیشتری نسبت به انتخاب افراد شایسته اقدام کنند.

فراهانی ادامه داد: انقلاب اسلامی در ۴ دهه اخیر همواره روند صعودی خود را حفظ کرده و تلاش شده با تقویت گفتمان مردم‌سالارانه دینی خود، نقش مردم را در صحنه سیاسی کشور حفظ کند

وی اضافه کرد: مردم ملایر همواره نسبت به گردهمایی و رویدادهای سیاسی در جمهوری اسلامی نگاه مثبت و ویژه‌ای داشتند که آخرین نمونه آن را می‌توان حضور در راهپیمایی روز قدس مشاهده کرد، مشکلات اقتصادی و تبلیغات منفی نیز نتوانسته بر حضور مردم تأثیر منفی بگذارد.

فراهانی تصریح کرد: مشکلات اقتصادی کشور در زمان جنگ به‌مراتب بیشتر از امروز بود؛ اما مردم به حاکمیت و تلاش مدیران دولتی برای حل مشکلات اعتقاد داشتند، این اعتماد امروزه نیازمند ترمیم دوباره است، برخی از مدیران با اقداماتی اشتباه به این اعتماد خدشه وارد کردند که در سایه دولت مردمی می‌توان نسبت به حل آن امیدوار بود.

وی گفت: مقام معظم رهبری گام دوم انقلاب را در راستای تحولات شگرف سیاسی و اقتصادی اعلام کرده بود و انتخابات این دوره نیز ادامه همان مسیر است. باتوجه به گذشت ۴ دهه از عمر انقلاب اسلامی شاهد تغییر نسل در مدیران هستیم؛ ازاین‌جهت نیز انتخابات این دوره حائز اهمیت است.

کد خبر 6097875

دیگر خبرها

  • برای حل مشکلات باید در انتخابات شرکت کرد
  • تقاضای سروری از مردم درخصوص دور دوم انتخابات
  • چرایی اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم 
  • راه حل رفع مشکلات حضور آگاهانه در انتخابات است‌
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • مردم با مشارکت حداکثری نمایندگان را پرقدرت راهی مجلس کنند
  • حضور پرشکوه مردم در آزمون بزرگ انتخابات
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • نشست هم‌اندیشی نمایندگان مجلس با هیات رییسه دانشگاه مازندران