Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@03:44:11 GMT

جانشین قرارگاه تفحص شهدا در کردستان عراق، شهید شد

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۲۳۴۱۶

جانشین قرارگاه تفحص شهدا در کردستان عراق، شهید شد

محمود توکلی جانشین قرارگاه تفحص شهدا در کردستان عراق، در جریان عملیات کاوش پیکرهای مطهر شهدای دوران دفاع مقدس در منطقه عملیاتی پنجوین عراق به درجه رفیع شهادت نائل شد. ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵ فرهنگی فرهنگ حماسه و مقاومت نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، امروز؛ چهارشنبه 10 مهرماه 98 و در آستانه اربعین حسینی و شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها، یکی از فرماندهان کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح و گروه تفحص شهدا به شهادت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ پاسدار محمود توکلی جانشین قرارگاه تفحص شهدا در کردستان عراق، در جریان عملیات کاوش پیکرهای مطهر شهدای دوران دفاع مقدس در منطقه عملیاتی پنجوین عراق به درجه رفیع شهادت نائل شد.

شهید محمود توکلی اهل شهرستان فلاورجان از استان اصفهان بود که از سال‌های ابتدایی شروع عملیات تفحص شهدا یعنی از سال 72 در عملیات های کاوش شهدا شرکت داشته است. ابتدا مسئول تفحص لشکر 14 امام حسین(ع) بود . او پیش از این در هشت سال دفاع مقدس نیز نقش اثرگذاری داشته و در جبهه های جنگ تحمیلی به درجه جانبازی نائل شده بود. جانشین قرارگاه تفحص شهدا در کردستان عراق امروز در حالیکه پشت بیل مکانیکی برای کاوش شهدا نشسته بود. با برخورد ÷اکت بیل به یکی از مین ]ای به جا مانده از جنگ تحمیلی و اصابت ترکش به سینه اش به شهادت رسید.

تفحص پیکر مطهر شهدا در پنجوین عراق+فیلمجزئیاتی از 26 شهید تازه تفحص شده/تفحص پیکر 619 شهید در محور سومار-نفت شهرتفحص پیکر مطهر شهدا در منطقه برون‌مرزی میمک+فیلم

گروه‌های تفحص شهدا از اوایل شهریور ماه سال 98 خبر کاوش پیکرهای مطهر شهدای دفاع مقدس در منطقه برون مرزی پنجوین واقع در کردستان عراق را اعلام کردند. شهدای این منطقه عموما متعلق به عملیات والفجر4 هستند. پنجوین شهر کوچکی است در استان سلیمانیه در کردستان عراق. پنجوین در 105 کیلومتری شمال خاوری شهر سلیمانیه، 74 کیلومتری حلبچه و 15 کیلومتر از مرز ایران قرار گرفته‌ است.  عملیات والفجر 4 در منطقه پنجوین و با هدف متصل کردن ارتفاعات سورن به سور کوه انجام شد. در صورت تحقق این هدف، خط دفاعی جبهه خودی در این منطقه(دشت شیلر) کوتاه شد و در به کارگیری نیرو صرفه جویی می‌شد. پنجوین در طول جنگ به منطقه‌ای نظامی تبدیل و خالی از سکنه شد. دشمن با آگاهی از قصد رزمندگان برای حمله به این شهر، بخش عمده‌ای از آن را منهدم کرد.

انتهای پیام/

R1013186/P/S4,38/CT1 واژه های کاربردی مرتبط شهدای گمنام شهدای دفاع مقدس دفاع مقدس کمیته جستجوی مفقودین

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهدای گمنام شهدای دفاع مقدس دفاع مقدس کمیته جستجوی مفقودین شهدای گمنام شهدای دفاع مقدس دفاع مقدس کمیته جستجوی مفقودین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۳۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش شهدا و تقریب برگزار می شود/ شهدای تقریب از افتخارات ما هستند

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌ها خبرگزاری تقریب،  حجت‌ الاسلام و المسلمین علی فرج الله در دیدار با نمایندگان مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در جلسه تقریب اظهار داشت: ما در جلسه ای که در دانشگاه آزاد اسلامی کردستان برگزار شد به شخصیت شهید ماموستا شیخ الاسلام در آن جلسه اشاره کردیم و اگر موافقت شود همایشی با عنوان شهدا و تقریب در همین راستا و با همکاری اساتید حوزه و دانشگاه و تقریب برگزار می شود.

وی گفت: در همایش شهدا و تقریب هم ایرانی و هم غیر ایرانی و هم اهل سنت و هم اهل تشیع در آن همایش باید حضور و مشارکت داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین فرج الله تصریح کرد: شهید ماموستا محمد شیخ الاسلام و شهید محمد عبدالرحمان ریگی و شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید دکتر محمد رمضان البیوتی و شهید باقر حکیم و شهید عارف حسینی در پاکستان چه ایرانی و چه غیر ایرانی و چه اهل سنت و چه اهل تشیع همه اين‌ها افتخارات ما هستند چرا که اینها عمرشان را برای تقریب گذاشتند و در این راه هم به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده فردا در اصفهان
  • همایش شهدا و تقریب برگزار می شود/ شهدای تقریب از افتخارات ما هستند
  • اعلام جزئیات تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده در اصفهان
  • جزئیات تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده اصفهانی
  • استقبال از پیکر مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس
  • جانشین فرمانده‌کل‌سپاه پاسداران سخنران اجلاسیه شهدای شهرستان باشت
  • گناوه میزبان شهید دوران دفاع مقدس خواهد بود
  • تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس
  • تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس در عراق
  • ورود پیکر ۲ شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس به اهواز