Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر ضرورت برنامه‌ریزی برای احیای فریضه واجب الهی زکات در جامعه تاکید کرد. ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در جلسه شورای زکات استان، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت عظیم زکات واجب و مستحبی در سطح استان باید نقشه‌های راه برای شهرستان‌ها تهیه و تدوین و ترسیم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: باید ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه زکات را شناسایی کنیم تا شناسنامه زکات را در استان دست بیاوریم.

وصول زکات استان بوشهر به 120 میلیارد ریال افزایش می‌یابدگلستان| 400 میلیارد تومان زکات در کشور جمع‌آوری می‌شودنماینده ولی‌فقیه در گلستان: پرداخت زکات بخشی از نیازهای عمومی جامعه را برطرف می‌کند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تشکیل کارگروهی برای همفکری جهت جذب حداکثری زکات در استان را ضروری دانست و گفت : حمایت از برنامه‌های دینی و فرایض الهی و تشویق مردم برای ادای زکات و اولویت قرار دادن روستاهای نمونه در پرداخت زکات در ارائه خدمات ملی شهری و استانی ضرورت ویژه‌ای دارد.

امام جمعه تبریز افزود: جذب حداکثری زکات‌های واجب و مستحبی در استان بسیار ضرورت دارد چرا که بیش از 1600 روستا در استان ما مشمول این زکات هستند اما شاهد کاهش اعتبارات برای رسیدگی به امور محرومین هستیم.

در این جلسه دبیر شورای زکات استان هم گفت: در شش ماهه اول امسال درآمد دبیرخانه شورای زکات استان بیش بر 20 میلیارد تومان بوده است که نسبت به مدت مشابه پارسال 50 درصد رشد داشته است.

حجت‌الاسلام محمد‌زاده افزود: این مبلغ در عمران و آبادی روستاها و صرف 41 هزار خدمت برای محرومان نظیر بهسازی مسکن ، ساخت مساجد کوچک در مناطق محروم ، کمک هزینه خرید جهیزیه ، درمان ، تحصیل و معیشت نیازمندان شده است.

مرتضی صفری مدیرکل صدا و سیمای استان نیز با ارائه گزارشی از اقدامات کمیته تخصصی اطلاع رسانی و تبلیغات شورای زکات استان گفت: صداوسیما بر حسب وظیفه ذاتی خود در رابطه با مباحث اسلامی تلاش داشته در خصوص آثار و برکات زکات در زندگی افراد و نحوه هزینه کرد آن در استان شفاف‌سازی کند چراکه این حوزه به شدت در فضای مجازی توسط کانالهای معاند مورد هجمه دشمنان قرار می‌گیرد.

گفتنی است در این جلسه از 7 نفر از خیّران حوزه زکات استان تجلیل شد.

انتهای پیام/ش

R7887/P/S6,47/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۳۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجت الاسلام افتخاری مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان شد

به گزارش خبرنگار مهر، صبح پنجشنبه در مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در استان همدان و جمعی از مسئولان، با توجه به اتمام زمان مأموریت حجت الاسلام مطهری در دفتر نماینده ولی فقیه در استان، ضمن تقدیر از خدمات و تلاش‌های صورت گرفته، حجت‌الاسلام حمید افتخاری به عنوان مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان معرفی شد.

گفتنی است حجت‌الاسلام افتخاری از اساتید حوزه علمیه و امام جمعه صالح آباد است.

کد خبر 6095020

دیگر خبرها

  • لزوم روایت گری حماسه وعده صادق در جامعه
  • دیدار معلمان و فرهنگیان نمونه با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی
  • اصل شایسته سالاری باید در مراکز علمی حاکم باشد
  • حجت الاسلام افتخاری مسوول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان شد
  • حجت الاسلام افتخاری مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان شد
  • در زندگی قرآنی، گمراهی راه ندارد
  • نماینده ولی فقیه و استاندار سیستان و بلوچستان روز کار و کارگر را تبریک گفتند
  • رقابت ۱۲ نفر برای ۶ کرسی دیگر مجلس در آذربایجان شرقی
  • برنامه اقدام مشترک برای رونق باغ‌موزه دفاع مقدس تبریز تدوین شود
  • احیای واحدهای راکد در آذربایجان‌غربی