Web Analytics Made Easy - Statcounter

با اوج گیری ظرفیت های بازدارندگی انقلاب اسلامی و کاهش اعتبار تهدید و قدرت آمریکا، رژیم صهیونیستی دیگر تهدید نیست و کوچکترین خطایش آخرین خطای اوست، زیرا هر جنگ جدیدی منجر به محو این رژیم از جغرافیای سیاسی عالم خواهد شد

فرمانده کل سپاه با اشاره به عمق راهبردی مقاومت و انقلاب اسلامی و دست یابی به سرپل های معنوی و اعتقادی در جهان اسلام تاکید کرد: با اوج گیری ظرفیت های بازدارندگی انقلاب اسلامی و کاهش اعتبار تهدید و قدرت آمریکا، رژیم صهیونیستی دیگر تهدید نیست و کوچکترین خطایش آخرین خطای اوست، زیرا هر جنگ جدیدی منجر به محو این رژیم از جغرافیای سیاسی عالم خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رژیم صهیونیستی دیگر تهدید نیست

به گزارش ایسنا به نقل از سپاه نیوز؛ سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دیدار فرماندهان عالی سپاه با فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) که در پایان بیست و سومین مجمع عالی فرماندهان سپاه صورت پذیرفت؛ طی سخنانی با اشاره به تلاش آحاد فرماندهان، مدیران و روحانیون شرکت کننده در این مجمع برای تبیین نقش سپاه و بسیج در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی و تکوین راهبرد غلبه ی عمل و منطق مقاومت و ایستادگی فعال در پیکره جامعه و سپاه، تصریح کرد:راهبرد ایستادگی و مقاومت فعال به عنوان قائمه ی مقاومت جهان اسلام و مستضعفان عالم، فشار دشمن در جنگ اقتصادی را مستهلک و میرا ساخته و با بی اعتبار سازی قدرت نظامی دشمن، قدرت بازدارندگی و دفاعی نظام جمهوری اسلامی ایران را در جهان بیش از پیش واضح، ملموس و معتبر ساخته است.

متن سخنان فرمانده کل  سپاه در این دیدار  به این شرح است:

"وَلَا تَرْکَنُوا إِلَی الَّذِینَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّکُمُ النَّارُ وَمَا لَکُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ مِنْ أَوْلِیَاءَ ثُمَّ لَا تُنْصَرُونَ"

تحیات الهی بر ذبیح الله الاعظم حضرت سیدالشهدا علیه السلام و قیام عاشورا، قیامی که حجت های جاودانه ای برای همه بشریت الی الابد ساخت. سلام بر سلاله پاک حضرت صدیقه کبری (سلام الله علیها)، ولی امر مسلمین جهان که بر ما منت نهاد و توفیق حضور در محضر مبارکشان را به سربازان خود عنایت فرمود، تا با بهره‌گیری از انوار ولایت الهی، مسیر خود را دریابند. جمع حاضر که شامل آحاد فرماندهان و مدیران و روحانیون رده‌های مختلف سپاه و بسیج می باشند، برای تبیین نقش سپاه و بسیج در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی و نیز تکوین غلبه عمل و منطق مقاومت و ایستادگی فعال در پیکره جامعه و سپاه؛ در بیست و سومین مجمع سراسری فرماندهان، فراخوان شدند و امروز در این مراسم با برکت شرف حضور دارند.

ثمره زیارت های گذشته، به چنین مناسبتی، ترسیم افق های بلندی بود که سپاه را در یک فضای جدید، تعالی بخش و سرنوشت‌ساز قرار می داد. ما احساس می‌کنیم برای پاسداری درست از این انقلاب عظیم الهی، همواره نیازمند فکری نو، برای رسیدن به راه جدید هستیم. به تجربه دریافته ایم که فرمول ها و روش‌های گذشته برای حل مسائل جدید کافی نیستند. ما آمده ایم تا در این مقطع زمانی از سرچشمه حکمت و ولایت رهیافت جدیدمان را دریافت کنیم. یقین آنچه نهال نوپای سپاه را همانند سایر ارکان انقلاب اسلامی و نظام به شجره ای تناور و با ریشه ای مستحکم برای پیشرفت کشور و بیداری اسلامی جهان اسلام و بشریت تبدیل کرد، حکمت های نورانی برخاسته از طهارت قلب و روح حضرتعالی بوده است.

امروز به حول و قوه الهی و در پرتو رهبری های حکیمانه حضرتعالی، سنگرهای کلیدی بزرگی را فتح کرده ایم. خطوط تماس انقلاب اسلامی، هزاران کیلومتر عمق پیدا کرده است. با نفوذ روح و تفکر انقلاب اسلامی از مرکزیت آن، سر پل های معنویت و اعتقادی عمیقی در جهان اسلام به دست آمده است. پیام‌های معنوی انقلاب که از حقایقی چون ظلم‌ستیزی، عدالت، آزادی، کرامت انسانی و استقرار معنویت، سرشار است، بر قلب ها و دل‌های جوانان آزاده آسیا، آفریقا، آمریکا و اروپا منتشر شده است. به حاشیه رانده شدن آمریکا در تحولات سیاسی و امنیتی منطقه، زوال شتاب دار نظام سلطه، واماندگی رژیم‌های عنکبوتی و در آستانه فروپاشی، حاکی از افول نظام ظالمانه استکبار جهانی به به محوریت آمریکا است.

امروز دوست و دشمن دریافته‌اند، ظرفیت‌های بازدارندگی انقلاب اسلامی به اوج خود نزدیک شده است. نه تنها اعتبار تهدید و قدرت آمریکا به شدت کاهش یافته بلکه دیگر هرگز رژیم صهیونیستی یک تهدید نیست، یعنی نه تنها اندازه های یک تهدید معتبر را ندارد، بلکه او می داند کوچکترین خطایش آخرین خطای اوست. زیرا هر جنگ جدیدی به محو این رژیم از جغرافیای سیاسی عالم منجر خواهد شد، رژیم های شرور منطقه هم می دانند در صورت محاسبه غلط از قدرت نظام و انقلاب و هرگونه اقدام نسنجیده به سرعت در مسیر بازگشت ناپذیر و غیر قابل مهار اضمحلال خود گرفتار خواهند شد. نقطه اتصال شکست‌های نظام سلطه و پیشروندگی انقلاب، سرمایه عظیمی است به نام مقاومت، که در موقعیت خطیر فعلی ابعادی جهانی یافته است.

امروز هم در سطح نظریه و هم در مقیاس عمل، مقاومت فعال، مرزهای جغرافیایی جای خود را به مرزهای اعتقادی و انقلابی داده است. این روند، سطح یکپارچه ای از قدرت را ایجاد کرده است که هیچ سیستم تهاجمی قادر به نفوذ در لایه های عمیق این واقعیت مستحکم و شکست‌ناپذیر نخواهد بود.

به فضل الهی راهبرد ایستادگی و مقاومت فعال که حضرتعالی به عنوان قائمه ی مقاومت جهان اسلام و مستضعفان عالم، آن را ترسیم فرموده اید، موفق شده است فضای مواجهه ما با دشمنان را به شکل قابل ملاحظه‌ای تحت تاثیر خود قرار دهد و نظام را در ارتفاع جدید و موقعیت ها و فرصت های مناسب نوینی قرار دهد. این راهبرد توانسته است:

1- فشار دشمن در جنگ اقتصادی را مستهلک و میرا ساخته و ضمن بالا بردن آستانه تحمل جامعه، تکیه گاه ها و منابع اقتصادی کشور را به سمت ظرفیت‌های درونی هدایت کند.

2-عملیات روانی و جنگ رسانه‌ای دشمن را برای مسموم ساختن باورهای جامعه از کارایی بیاندازد .

3-نشاط و سرافرازی ملت را فراهم ساخته و وحدت و عزت ملی را فراتر از مرزهای مذهبی قومی و سیاسی در درون کشور اوج دهد.

4- قدرت نظامی دشمن را از اعتبار ساقط کند.

5- قدرت بازدارنده و دفاعی نظام را در جهان بیش از همیشه واضح، ملموس و معتبر سازد.

سپاه در آستانه گام دوم در وضعیت جدید قرار گرفته است که تازه نفسی و نوسازی در اندیشه و تفکر برای تغییر آرایه های موجود قدرت در جهان و عبور از نقطه تمرکز همه ظرفیت‌های فعال شده جدید دشمنان و درهم شکستن راهبردهای آنان، یک ضرورت تلقی می‌شود. هم اکنون این نوسازی از طریق ارتقاء و ارتفاع بخشی به سطح تفکر مجموعه ی فرماندهان سپاه و بسیج، متناسب با مقتضیات صحنه ی تقابل و سرانجام تبدیل اندیشه‌های شکل یافته به چارچوب های عملیاتی معینی، در حال تکمیل می باشد. اهم اقداماتی که در این دوره ی جدید آغاز گردیده عبارتند از:

1- تعمیق معنویت و برادری به عنوان گوهر اصلی سپاه، این عبارت خورشید انتظار حضرتعالی از سپاه است. از شما آموخته ایم بدون معنویت، سپاه از سرشت اولیه خلقت خود خارج خواهد شد.

2-انتقال نظریه مقاومت و ایستادگی فعال به میدان عمل و اثبات موفقیت این نظریه برای انکسار مفروضات و محاسبات دشمن و نیز امیدوار ساختن جامعه به نتیجه بخش بودن مقاومت فعال برای سعادت بخشی به آن.

3-ارتقای ارکان قدرت بازدارنده نظام و معتبر سازی این قدرت در ذهن و فضای تصمیم دشمنان و گرفتار سازی آنان در میدان بحران راهکار. امروز دشمن در ابهام و سرگردانی راهبردی گرفتار است و ما به سمت نقشه جامع توسعه ی قدرت به ویژه در ابعاد موشکی، جنگال، جنگ های شناختی و سایبری، عمق بخشی به عملیات های دریایی و زمینی در حال حرکتیم.

4- خارج ساختن ابتکار عمل از دشمنان و جا به جا نمودن آن به سمت جبهه انقلاب اسلامی به نحوی که دشمن با انسداد در مسیرهای حرکت خود مواجه و متوقف گردیده است. ما توانسته ایم خطوط قرمز دشمن را با توسعه قلمرو نفوذ خود جابجا کنیم.

5-بلوغ رویکرد و عمل اجتماعی سپاه و بسیج در امور امداد و کمک به مردم و تبدیل همه شئون جامعه به میدان جهاد، اعم از سازندگی، اقتصاد مقاومتی، تغییر سبک زندگی، آگاهی‌بخشی سیاسی به منظور بالا بردن سطح مقاومت سیاسی مردم همراه با فرهنگ فراهم نمودن تمامی این عرصه ها برای حضور جوانان. جامعه جوان ما در پرتو اندیشه های تعالی بخش حضرتعالی، برای پذیرش نقش‌های بزرگ، تغییر آرمان‌ها و اهداف بلند، عبور از چالش‌ها و سختی‌ها و جوشش های انقلابی و جهادی گسترده برای ساختن کشور و شکست دادن دشمن آماده است. ما بسیج را در این امتداد رشد خواهیم داد.

6- کمک به صیانت از جامعه در مقابل تهاجمات گسترش یافته در فضای مجازی.

برای تعقیب و تحقق اهداف شش‌گانه مذکور، قرارگاه های قرآنی نور و تعمیق معنویت، گسترش قدرت سخت، تهاجم اطلاعاتی، جهاد سازندگی و محرومیت زدایی، رسانه‌ای و فضای مجازی و قرارگاه علم و فناوری از اردیبهشت ماه سال جاری در شکل جدیدی فعال و به طور مستمر و عموماً هفتگی در انطباق با بیانیه گام دوم فعال شده است.

در پایان ضمن اعلام این حقیقت که ما زیر پرچم حسینی که حضرتعالی برافراشته اید و تحت فرمان همیشه نورانی و مبارکتان تا انتهای راه که پیروزی اسلام و شکست استکبار است، ایستاده ایم.

از خداوند متعال می‌خواهیم ما را بیش از پیش قدردان نعمت ولایت و هدایت های حکیمانه امام و مقتدایمان قرار دهد و توفیق درک انتظارات مقام عظمای ولایت و عمل به آن را به همه ما عنایت فرماید. ان شاءالله

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۳۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرگ و میش توافق

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت ۱۴۰۳_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رسانه‌های آزاد، روزنامه‌ها و مطبوعات در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی به‌شمار می‌آید، بر این اساس خبرگزاری ایمنا، مرور عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «اسرائیل جرأت نشان دادن خسارت‌های عملیات ایران را نداشت» به گفت‌وگو با سردار غلامعلی رشید از فرماندهان عملیات «وعده صادق» پرداخت و به نقل از وی نوشت: مهم‌ترین برجستگی عملیات وعده صادق ظهور اراده و تصمیم رهبری ایران بود که همه دشمنان را غافلگیر کرد؛ اسرائیل که تصور می‌کرد یک دژ نظامی نفوذناپذیر است، مورد تهاجم و نفوذ موشک‌ها و پهپادها قرار گرفت و نفس اراده و تصمیم ملت بزرگ ایران که در رهبری انقلاب متجلی شد، اهمیت استراتژیک دارد. اینکه چه میزان از شلیک‌های ایران بر اهداف اصابت کرده، به مراتب اهمیت کمتری دارد. عملیات وعده صادق، عبور از بازدارندگی خودساخته و توهمی رژیم صهیونیستی بود که تصور می‌کرد با تکیه بر قدرت‌های آمریکا و ناتو، بازدارندگی‌اش تضمین شده است. وقتی که دیدند رهبری ایران تصمیم قاطع خود را برای تنبیه متجاوز اسرائیلی گرفته است، همه با هراس به کمک اسرائیل آمدند.

آمریکا با حمایت کامل و گلچینی از قدرت‌های ناتو بویژه انگلیس و فرانسه و برخی کشورهای منطقه، لایه‌های دفاعی متعددی در برابر قدرت تهاجمی موشکی و پهپادی ایران ایجاد کردند و در جغرافیایی به وسعت حداقل یک میلیون کیلومتر مربع بر فراز فضاهای عراق، اردن، شمال عربستان، دریای سرخ، شرق مدیترانه، قبرس و فلسطین اشغالی آرایش دفاعی گرفتند و علیرغم این دیوارهای دفاعی در حمایت از رژیم صهیونیستی، موشک‌های پر قدرت ایران از سپرهای دفاع موشکی عبور کرد و دو مرکز نظامی نواتیم و شلاخیم را درهم کوبید. رژیم صهیونیستی جرأت نکرد تصاویری از این دو پایگاه نظامی را به دنیا نشان بدهد؛ اگر امریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها و سنتکام به کمک رژیم صهیونیستی نمی‌آمدند، قطعاً ۸۰ درصد از پرتابه‌های ایران، پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی را درهم می‌کوبیدند.

روزنامه کیهان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «انصارالله: در دریای مدیترانه هم تمام کشتی‌های عازم اسرائیل را می‌‎زنیم» نوشت: یمنی‌ها علی‌رغم سال‌ها جنگ گسترده، محرومیت و تحریم طی دهه گذشته، موفق شدند ناوگان دریایی خود را از شرایط کاملاً ضعیف به سطحی ارتقا دهند که بتواند آمریکا و متحدان غربی آن را به شکل بی‌سابقه‌ای به چالش بکشد؛ چالشی که گویا تا اطلاع ثانوی پایانی ندارد. در همین چند ماه اخیر و در حمایت از مردم غزه، انصارالله بیش از ۱۰۵ کشتی و ناو جنگی را هدف قرار داد و این روند همچنان ادامه دارد. حالا خبر رسیده که یمن، مرحله تازه‌ای از حملات خود را علیه اهداف صهیونیستی آغاز کرده است. «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفته است: «ما با یاری خدا آغاز اجرای مرحله چهارم عملیات‌مان را در راستای انجام دستورات عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله یمن و حمایت از مظلومیت ملت فلسطین اعلام می‌کنیم.»

در بیانیه نیروهای مسلح یمن می‌خوانیم: «ما تحولات نبرد نوار غزه و ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی و آمریکا و مقدمه‌چینی آنها برای انجام عملیات نظامی در رفح و همچنین پیشنهادات ارائه‌شده به مقاومت را که دشمن می‌خواهد از طریق آن پرونده اسرا را از دست مقاومت بدون توقف دائم جنگ بگیرد، پیگیری می‌کنیم… در راستای اجرای دستورات عبدالملک الحوثی و حمایت از مظلومیت مردم فلسطین و اجابت درخواست‌های مقاومت و در سایه لجاجت دشمن اسرائیلی و آمریکایی مرحله چهارم عملیات خود را به این شرح آغاز می‌کنیم: هدف قرار دادن تمام کشتی‌هایی که ممنوعیت کشتیرانی اسرائیل را نقض کنند و به سمت بنادر اراضی اشغالی در دریای مدیترانه بروند و از ساعت اعلام این بیانیه، این مسئله اجرایی می‌شود.

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «گمرک یا قتلگاه کالاهای اساسی!» نوشت: داستان فاسدشدن کالاها در مبادی رسمی واردات پایان می‌یابد؟ پاسخ این سوال شاید مثبت باشد ولی عملکرد دولت نشان می‌دهد حالاحالاها باید منتظر باشیم چراکه خبر گل‌درشت بازدید برخی مقامات از این مبادی، کشف یا شناسایی یا اعلام فاسدشدن برخی کالاهاست. در جریان بازدید مسئول قوه قضائیه از بندر شهید رجایی، این داستان تکرار شد. به اذعان مرکز رسانه قوه قضائیه، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای از بخشی که در آن محموله ۴۴ هزار تنی روغن خوراکی نگهداری می‌شد، بازدید به عمل آورد. این محموله که از مردادماه سال ۱۴۰۰ وارد کشور شده بود، به دلیل عدم‌کسب مجوز لازم در حوزه سلامت از سوی سازمان غذا و دارو، اجازه ترخیص پیدا نکرده بود، همچنین بعد از گذشت مدتی و بعد از چند نوبت اعتراض به عدم‌کسب جواز و آزمایشات دوباره از سوی سازمان غذا و دارو، این محموله به صورت کامل قابلیت مصرف انسانی خود را از دست داده بود. تحمیل چنین خساراتی در حالی است که ضعف دولت در حل معضل فاسدشدن کالاهای وارداتی محرز است، اما اینکه کدام سازمان مقصر اصلی است، به باور کارشناسان، در مورد این فقره، شرکت بازرگانی دولت بیش از سایرین در مظان اتهام است. به باور این کارشناسان، ضعف بزرگ‌تر به خرید نامناسب برمی‌گردد چراکه صاحب کالا با علم به عدم‌دریافت گواهی و مجوز سلامت نباید اصرار به دپو و بعد ترخیص می‌داشت.

روزنامه شرق در صفحه نخست امروز خود با تیتر «گرگ و میش توافق» نوشت: در یک هفته اخیر، دور جدید و بی سابقه‌ای از تحرکات سیاسی و دیپلماتیک در سطح منطقه و جهان برای به نتیجه رسیدن مذاکرات تبادل اسرا و آتش بس در غزه بین مقامات اسرائیلی و حماس در جریان است. آن گونه که اخبار واصله از دیروز حکایت دارد، احتمال آن می‌رود که طی ساعت یا روزهای آینده این توافق حاصل شود. هرچند تا لحظه تنظیم این گزارش، خبری در این زمینه منتشر نشد، با این حال هیئت مذاکره کننده حماس دیروز شنبه و در بدو ورود به مصر از نیت مثبت برای پاسخ به پیشنهادهای اسرائیل خبر داده بود. هم زمان با این تحولات، روز جمعه نیز مقاومت اسلامی عراق برای اولین بار اعلام کرد از خاک این کشور یک هدف حیاتی را در تل‌آویو مورد حمله قرار داده است. البته طبق اعلامیه این گروه، حمله موشکی انجام شده به اهدافی در تل‌آویو و بئر السبع و همچنین بحر المیت بوده است. طبق اطلاعیه مقاومت اسلامی عراق، در این حمله از موشک‌های کروز «الراقب» استفاده شده و مرکز اطلاعاتی «گیلوت» در تل‌آویو که متعلق به موساد است، هدف قرار گرفته است. در بئر السبع واقع در جنوب فلسطین اشغالی نیز مقر اطلاعاتی «آبراهام» مورد هدف مقاومت اسلامی عراق قرار گرفته است. مقاومت اسلامی عراق در اطلاعیه دیگری اعلام کرد یک هدف حیاتی متعلق به رژیم اشغالگر قدس در «بحرالمیت» مابین اردن و فلسطین اشغالی را هدف قرار داده است. در چنین شرایطی، سوال اینجاست که اگر طبق اخبار واصله، این مذاکرات صلح به نتیجه برسد، چه تأثیری بر فضای تنش بین تهران و تل‌آویو و در کل معادلات منطقه خواهد داشت؟

همایون ناصریان در گفت‌وگو با «شرق» و در پاسخ به این پرسش، ابتدا به ساکن با مثبت خواندن هرگونه تالشی برای پایان دادن به زجر، درد و فاجعه انسانی در نوار غزه، بر این نکته تأکید دارد که در شرایط کنونی اگر توافقی بین حماس و اسرائیل حاصل شود، عملاً به مثابه یک پارامتر کاهنده در تنش‌های منطقه‌ای عمل خواهد کرد؛ چون به گفته این تحلیلگر ارشد مسائل خاورمیانه، «اساسا ورود گروه‌های منطقه‌ای به جنگ و درگیری مستقیم با اسرائیل، ذیل تداوم و تشدید کشتار و جنایات اسرائیلی‌ها در نوار غزه بوده است و به همین دلیل اکنون حزب الله لبنان، مقاومت اسلامی عراق و انصارالله یمن، درگیری مستقیم با اسرائیل را در دستور کار دارند»

روزنامه دنیای اقتصاد در صفحه نخست امروز خود با تیتر «نیمه‌پنهان مالیات‌ستانی» نوشت: کی از موضوعاتی که در سیاست‌های مالیاتی، توجه کمتری به آن می‌شود، پاسخ‌گو کردن سیاست‌گذار در قبال دریافت مالیات است. در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته، محل هزینه‌های مالیاتی برای شهروندان مشخص است و این موضوع باعث می‌شود که شهروندان تمایل بیشتری برای پرداختن مالیات داشته باشند و در نهایت از سطح فرار مالیاتی نیز کاسته خواهد شد. از نگاه کارشناسان، این حق طبیعی شهروندان و فعالان اقتصادی است که از نوع هزینه‌کرد درآمدهای مالیاتی اطلاع پیدا کنند و عملیاتی شدن این موضوع ظرفیت پاسخ‌گویی سیاست‌گذار را افزایش می‌دهد. سیاست‌گذار باید خود را در کنار فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان ببیند و با شفاف‌سازی در خصوص هزینه‌کرد درآمدهای مالیاتی، مشروعیت خود را نزد مالیات‌دهندگان بهبود بخشد. افزایش مالیات‌ها و تکیه بر درآمدهای مالیاتی به جای درآمدهای نفتی یکی از مهم‌ترین اهداف سیاست‌گذار طی سال‌های گذشته بوده است. اما همچنان انتقاداتی در خصوص معافیت‌ها و نرخ‌های مالیاتی وجود دارد. یکی از مهم‌ترین دلایل استنکاف از پرداخت مالیات، شفاف نبودن هزینه‌کرد این درآمدها و همچنین پاسخ‌گو نبودن دولت در قبال هزینه‌های خود است.

کد خبر 750127

دیگر خبرها

  • سرلشکر رشید: ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل در وعده صادق کمک کرد
  • پیام سرلشکر سلامی به مناسبت روز بسیج سازندگی
  • سرلشکر رشید: رژیم صهیونیستی جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد
  • جهاد اسلامی: مذاکرات ساعت‌های سرنوشت‌سازی را طی می‌کند
  • گرگ و میش توافق
  • امیرعبداللهیان: رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک است/ گذشت زمان به قدرت اشغالگر مشروعیت نمی‌بخشد
  • جدیدترین شاخه مقاومت اسلامی در بحرین چگونه متولد شد؟
  • حزب‌الله: قدرت مقاومت فراتر از آن است که به نمایش گذاشته است
  • شیخ نعیم قاسم: دشمن قدرت حزب‌الله را دست‌کم نگیرد
  • ابلاغ سلام رهبرمعظم انقلاب به خانواده سرلشکر زاهدی