Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- آیت الله رئیسی گفت: اگر پرونده‌ای با شاکی خصوصی آغاز شد، وظیفه دادگاه طبق نص قانون آن است که کار را با مصالحه قبل از صدور حکم تمام کند و شورای حل اختلاف به معنای کمک دست به شما کمک کند تا این مسئله حل شود و این یک راهکار است. تاریخ انتشار: 17:16 - 10 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۵۱۱۷

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه امروز در دیدار قضات محاکم دادگستری کل استان تهران گفت: از خداوند منان به خاطر توفیق حاصل شده سپاسگزارم و از زحمات همه قضات و به ویژه قضات حاضر که زحمت رسیدگی به پرونده‌ها با کثرت ورودی پرونده‌ها را به دادگاه‌ها و کمبود وقت به عهده دارند، تشکر می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بدون تردید تلاش‌های شما در محاکم که از سویی ثمره کار در دادسرا و بخش‌های اجرایی در احکام شما ظاهر می‌شود و از سوی دیگر حکم متقن شما در دادگاه زمینه را برای تایید حکم توسط دادگاه عالی و تجدیدنظر فراهم می‌کند، بسیار موثر است.

رئیس قوه قضاییه اظهار کرد: ما این نظر را قبول داریم که حکم چنان در مرحله اول همراه با استقلال و با استناد کافی صادر شود که مرحله دادگاه تجدیدنظر فقط برای این تضمین طی شود که حقوق مردم حفظ گردد.

آیت‌الله رئیسی افزود: دقیق آن است که اگر هیچ مرحله دیگری از مراحل اعاده دادرسی نبود، حکم مرحله اول به صورت متقن بتواند مورد استناد قرار بگیرد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه در حال حاضر کثرت ورود پرونده در محاکم داریم، گفت: این موضوع در رسیدگی‌ها دقت نظر را کاهش می‌دهد؛ اما آنچه که امام علی (ع) می‌فرمایند، این است که قاضی باید با حوصله باشد و حرف متهم، شاکی، اصحاب دعوا و شاهد را با حوصله بشنود.

آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: قاضی باید با حوصله گزارش ضابط را دقیق بخواند و نسبت به نکات برجسته آن حساس باشد که امید است با اقدامات انجام شده و همت شما شاهد کاهش ورودی‌ها باشیم.

وی افزود: از معضلات جدی قوه قضاییه افزایش ورود پرونده‌هاست و از کار‌هایی که در این دوره در راس قرار دارد، این است که تلاش همگان به ویژه دولتمردان باید برای کاهش ورود پرونده‌ها به عدلیه باشد. یعنی ناهنجاری‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی تبدیل به هنجار‌ها شده و این هنجار‌ها باعث شود ما شاهد کاهش ورود پرونده‌ها باشیم.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: همچنین در برخی موارد که در غیر دادگستری‌ها قابل حل و فصل است، حتما تدبیری اندیشیده شود که پرونده وارد دادگستری نشود که این‌ها ساز و کار قانونی می‌طلبد و البته در حال دنبال کردن آن هستیم.

آیت‌الله رئیسی بیان کرد: ساز و کار‌هایی هم وجود دارد که دست شماست و اگر پرونده‌ای با شاکی خصوصی آغاز شد، وظیفه دادگاه طبق نص قانون آن است که کار را با مصالحه قبل از صدور حکم تمام کند و شورای حل اختلاف به معنای کمک دست به شما کمک کند تا این مسئله حل شود و این یک راهکار است.



در حال تکمیل...   بیشتر بخوانید:   صلاحیت شورای حل اختلاف را احیا کردیم/ احیای پلیس قضایی بیش از پیش ضروری است   باید در جهت نظام بخشی به اسناد مالکیت اقدام کنیم/ لزوم تبیین احکام قضایی برای مردم/ تا جایی که قانون اجازه داده از قرار بازداشت استفاده نشود/ برخورد با فساد درون دستگاهی شدیدتر خواهد شد  

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قوه قضاییه قضات دادگستری رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۳۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت دادگاه بین المللی کیفری

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه «المنار»، روزنامه صهیونیستی «معاریو» به نقل از منابع آگاه اعلام کرد «بنیامین نتانیاهو» برای جلوگیری از صدور این قرار، تماس‌های فشرده و خاصی با مقامات آمریکایی داشته است.

این روزنامه با تاکید بر اینکه «نتانیاهو» از احتمال بازداشتش، بسیار نگران و مضطرب است، افزود: علاوه بر او ممکن است قرار بازداشت وزیر جنگ و رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی هم صادر شود.

دیگر خبرها

  • نتانیاهو: اکنون دادگاه لاهه به جنگ ما آمده است
  • جریمه ۵ میلیارد ریالی صافکار متخلف اردبیلی
  • مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها در اصفهان
  • مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها، حاصل تلاش ۹۰ روانشناس در پلیس اصفهان است
  • «طرح نور» نیروی انتظامی مورد حمایت است
  • کیفرخواست پرونده گروه (ش) با بیش از هزار شاکی در دادسرای تهران صادر شد
  • سرقت ۳۰۰ میلیارد ریال طلا در البرز/ سارقان دستگیر شدند
  • درخواست اعدام برای عاملان تعرض به پسر نوجوان
  • ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت در دادگاه بین المللی کیفری
  • ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت دادگاه بین المللی کیفری