Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، اهم اخبار اجتماعی امروز، چهارشنبه دهم مهر ۱۳۹۸ به شرح زیر است:

هدف دانش‌‌آموزان المپیادی دور زدن کنکور نیست/ دغدغه المپیادی‌ها از سوی سازمان سنجش و دانشگاه‌ها رفع شود

معاون مرکز و باشگاه دانش پژوهان جوان گفت: ما به عنوان باشگاه دانش‌پژوهان جهان به شدت از ظرفیت علمی و توانمندی دانشی دانش آموزان المپیادی نقره و برنز دفاع می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرصت‌های جرم‌خیزی در فضای مجازی باید از بین برود

سخنگوی ناجا گفت: باید فرصت‌های جرم‌خیزی در فضای مجازی را با ایجاد سیستم‌های کنترلی در فضای مجازی از بین برد.

پیش‌بینی ساخت مدارس شبانه‌روزی در مناطق محروم

مدیر کل دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش درباره شرایط تحصیل در مناطق محروم کشور گفت؛ برخی خانواده‌ها اجازه نمی‌دهند دخترانشان از خانواده دور شوند و برای ادامه تحصیل به مکان دیگری بروند.

برقراری امنیت و مبارزه با فساد، دغدغه‌ ملت‌هاست

رئیس پلیس بین‌الملل ناجا برقراری امنیت و مبارزه با فساد را از دغدغه‌های ملت‌ها برشمرد.

تعداد خودرو‌ها ۱۵۳ درصد افزایش داشته‌است

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه امروز تصادفات یکی از مهمترین معضلات دنیاست، گفت: سالیانه ۱/۳ میلیون نفر در جهان بر اثر تصادفات کشته و بیش از ۵۵ میلیون نفر مصدوم و معلول می‌شوند.

اعتماد مردم به پلیس بالا رفته است

جانشین فرمانده ناجا گفت: ما بر این باور هستیم که مشارکت دادن و واگذاری بخشی از مسئولیت در امنیت به مردم می‌تواند امنیتی پایدار ایجاد کند و هزینه‌ها را کاهش دهد.

«کودکِ کار ایرانی‌» زیادتر شده‌است/ ورود تعداد انبوهِ کودکان خارجی به کشور در سال جاری

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از افزایش «کودکِ کار ایرانی‌» و ورود تعداد انبوه کودکان خارجی به کشور در سال جاری خبر داد.

تمام وسایل نقلیه عمومی باید به ردیاب مجهز شوند

جانشین فرمانده ناجا گفت: طبق توافقات با دولت باید تا پایان سال هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو به پلیس تحویل داده شود، اما تاکنون تنها ۱۵ درصد تحویل پلیس داده شده است.

تاکید شورا و شهردار بر تخصیص بودجه به محلات

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران با اشاره به اهمیت محله محوری در مدیریت شهری پنجم به ارتباط میان برنامه و بودجه برای توسعه محله محوری تاکید کرد.

فرایند خروج مشمولان از کشور در اربعین حسینی

رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی، فرایند خروج مشمولان وظیفه از کشور در اربعین حسینی را تشریح کرد.

ابتلای 22 نفر از اهالی روستای «چنار محمودی» به اچ ای وی/ ابتلا از طریق وسایل پزشکی صحت ندارد/ دادستانی به موضوع ورود کرده است/ مبتلایان تحت درمان قرار گرفته‌اند

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، ابتلای بیماران روستای «چنار محمودی» به اچ ای وی را تایید کرد و گفت: ابتلا به ویروس از طریق حجامت یا تست دیابت صحت ندارد.

کاپوتاژ 400 دستگاه اتوبوس برای زائران گروه‌های خاص

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: ثبت‌نام در سامانه سماح امر واجبی است و امکان شناسایی وضعیت راه، هتل‌ها و مسیرهای آسان را به زائرین می‌دهد.

تعداد کلانتری‌ها در تهران باید به ۲۰۰ کلانتری برسد

رییس پلیس پایتخت گفت: امنیت، بسترساز تمام فعالیت‌ها و تلاش‌ها در زمینه‌های مختلف اجتماعی، عمرانی، آموزشی و اقتصادی است.

ابتلای تعدادی از اهالی روستای چنارمحمودی به ویروس HIV تائید شد

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ابتلای چندین نفر از اهالی روستای چنارمحمودی شهرستان لردگان به ویروس HIV را تائید کرد.

واکنش رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت به ابتلای تعدادی از اهالی روستای چنارمحمودی به ویروس HIV

رئیس اداره ایدز و بیماری‌های آمیزشی وزارت بهداشت در واکنش به ابتلای تعدادی از اهالی روستای چنارمحمودی به ویروس HIV گفت: من کسی نیستم که بر این مسئله صحه بگذارد.

علت ابتلای تعدادی از اهالی روستای چنارمحمودی به ویروس HIV پس از پایان بررسی‌ها اعلام می‌شود

رئیس مرکز بهداشت استان چهارمحال و بختیاری درباره علت ابتلای تعدادی از اهالی روستای چنارمحمودی به ویروس HIV گفت: الان در منطقه هستم، اما تا پایان بررسی‌ها صحبتی نمی‌کنم.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بسته خبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۳۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری مدیر یک آرایشگاه زنانه به خاطر تبلیغ کودک‌همسری

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به انتشار ویدیویی از یک دختربچه در فضای مجازی و معرفی او به عنوان یک تازه عروس گفت: انتشار این ویدیو موجی از واکنش منفی افکار عمومی و به خصوص کاربران فضای مجازی و فعالان حوزه حقوق کودک را درپی داشت. در همین راستا نیز پلیس فتا رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار داد و ابتدا تیم رصد و پایش این پلیس مبدا اصلی انتشار این ویدیو را مورد شناسایی قرار دادند.

وی با بیان اینکه در بررسی‌های انجام شده، مشخص شد که این ویدیو از سوی یک سالن زیبایی ضبط و منتشر شده است، گفت: در ادامه با پیگیری‌ها و هماهنگی‌های انجام شده، مدیر سالن زیبایی که ویدیوی مذکور را تولید و منتشر کرده بود به پلیس فتا تهران بزرگ شد.

معظمی گودرزی با بیان اینکه در جریان تحقیقات انجام شده، مشخص شد که موضوع ازدواج این کودک سناریوی تبلیغاتی مدیر این آرایشگاه برای جذب مشتری و دنبال‌کننده در اینستاگرام بوده و به هیچ عنوان صحت ندارد، گفت: این زن پس از مواجهه با ماموران اعلام کرد که از عواقب کار خود بی اطلاع بوده و ضمن ابراز پشیمانی از عمل خود گفت که دختربچه نوجوان فرزند یکی از مشتریان آرایشگاهش بود و چون قصد داشته اقدام به ایجاد تبلیغ در فضای مجازی کند، این کودک را به عنوان یک عروس معرفی و آرایش کرده است.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه برای این خانم به دلیل سوءاستفاده از کودکان و ... پرونده‌ای تشکیل شد، گفت: صفحه اینستاگرامی مذکور نیز با دستور قضایی از دسترس خارج و متهم نیز به همراه پرونده متشکله و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا گردید .

وی ادامه داد: همچنین کارشناسان اداره مبارزه با جرائم علیه کودکان و بانوان پلیس فتا با والدین این کودک نیز ارتباط برقرار کرده و ضمن ارائه مشاوره‌های لازم به آنان تاکید کرد که صیانت از هویت و شخصیت فرزندنشان نیز برعهده آنان بوده و بی توجهی و هرگونه آسیب به آن موجب مجازات قانونی است.

معظمی گودرزی با هشدار به مردم و به خصوص کاربران فضای مجازی گفت: در قانون حمایت از اطفال و نوجوانان و همچنین کنوانسیون حقوق کودک که کشورما نیز به آن پیوسته صراحتا هرگونه سوءاستفاده از کودکان و وارد کردن آسیب جسمی و روحی به وی را جرم انگاری کرده است. در همین راستا نیز پلیس فتا در عمل به قانون با چنین مواردی برخورد خواهد کرد. کما اینکه در گذشته نیز با موردی که پدری فرزندش را به بیان کلمات و انجام رفتارهای بزرگسالانه و حتی شرب خمر تشویق کرده و تصاویرش را در فضای مجازی منتشر کرده بود، برخورد کرد و در پرونده‌ای دیگر نیز با والدین نوجوانی که برای جذب دنبال کننده فرزند خود را به رفتارهای غیراخلاقی و بی احترامی به مقام مادر تشویق کرده بودند، برخورد شد.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ ادامه داد: لذا به افرادی که قصد دارند تا برای انجام تبلیغات، افزایش دنبال کننده یا هر موضوع دیگری اقدام به ساخت ویدیو یا انتشار تصاویر نا متعارف و نامناسب از کودکان کنند، هشدار می‌دهم که پلیس فتا با آنان برخورد خواهد کرد و والدین نیز باید بدانند که چنین اقدامات و رفتارهایی گرچه ممکن است در کوتاه مدت منجر به افزایش دنبال کننده یا جلب شدن توجه به سوی فرزندنشان شود، اما در دراز مدت آثار مخرب فراوانی در روند شکل گیری شخصیت و شرایط روحی کودکان برجای خواهد گذاشت که جبران ناپذیر است.

کد خبر 848724 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر مهم پلیس فتا كودك‌همسري آرایشگاه اینترنت - اینستاگرام حوادث ایران

دیگر خبرها

  • بازداشت فرد متخلف در تبلیغ یک آرایشگاه زنانه
  • دختربچه تازه عروس برای تبلیغ آرایشگاه زنانه ! + ویدئو
  • تبلیغات عجیب در اینستاگرام برای آرایشگاه؛ مروج کودک‌همسری بازداشت شد! + تصویر
  • دستگیری مدیر یک آرایشگاه زنانه به خاطر تبلیغ کودک‌همسری
  • بازداشت مروج کودک همسری برای تبلیغ آرایشگاه زنانه
  • ترویج کودک همسری در اینستاگرام برای تبلیغ آرایشگاه زنانه
  • غرق شدن ۲ کودک در رودخانه مهران بندرلنگه
  • نابودی طبیعت اهالی روستای چنار رودخان را رنجیده خاطر کرد + فیلم و تصاویر
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است