Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@15:48:17 GMT

۴ درصد تلفات جاده‌ای کشور مربوط به استان گیلان است

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۲۴۰۱۲

۴ درصد تلفات جاده‌ای کشور مربوط به استان گیلان است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سید تیمور حسینی بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه ایمنی و حمل و نقل گیلان که در سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه دو درصد آزادراه های کشور در گیلان قرار دارد، گفت: گیلان دارای دو درصد بزرگراه، یک درصد راه‌های اصلی، سه درصد راه فرعی و پنج درصد راه روستایی کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار حسینی با بیان اینکه در مجموع شش درصد تصادفات برون شهری کل کشور در گیلان رخ می دهد، افزود: چهار درصد تعداد جانباختگان براساس آمارهای پزشکی قانونی نیز مربوط به استان گیلان است.

وی در ادامه به اشاره به اینکه گیلان سه درصد جمعیت و یک درصد وسعت کشور را دارد، گفت: ۴ درصد تردد کل کشور در استان گیلان انجام می شود.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه در بروز تصادف با عوامل قابل پیشگیری مواجه نیستیم، تصریح کرد: سه عنصر راه، وسیله نقلیه و عامل انسان از مهم ترین عوامل موثر در بروز تصادفات هستند که باید به این عوامل عدم مدیریت مناسب نیز اضافه شود.

وی با اشاره به اینکه آنچه که در تمامی این ارقام‌ها قابل مشاهده است این بوده که نگاه کمی محض به آمار و ارقام مربوط به پس وقوع تصادف است، بیان کرد: باید یک نگاه تحلیلی و کیفی انجام شود که قبل از وقوع تصادف به ما در کاهش تلفات کمک کند.

سردار حسینی در ادامه با بیان اینکه در همین راستا کارهای مطالعاتی جدی در دستور کار قرار دارد، گفت: گیلان به عنوان پایلوت در این مطالعات انتخاب شده که بعد از مراسم اربعین هماهنگی‌های لازم در این زمینه انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تحلیل‌های آماری و مطالعات میدانی را آغاز شده و قطعا پیاده سازی می کنیم، ادامه داد: در صورت اینکه این مطالعات به درستی پیاده سازی شود شاهد نتایج مثبتی خواهیم بود و این مطالعات میدانی و تحلیل‌های آماری در سایر استان‌ها نیز استفاده خواهد شد.

رئیس پلیس راهور ناجا با تأکید بر اینکه در مورد هر چهار پارامتر گفته شده باید به نقش و تاثیرگذاری آنها در زمان تصادف به صورت جدی رسیدگی شود، افزود: تنها صرف ارائه آمار و ارقام کاری پیش نرفته و مشکلی نیز حل نخواهد شد.

وی با بیان اینکه در استان گیلان با توجه سبقه غنی انجام کارهای فرهنگی جوابگو خواهد بود، تأکید کرد: می توانیم با سرمایه‌گذاری فرهنگی گام های مثبتی برای حل مشکلات موجود در حوزه تلفات جاده ای برداریم.

کد خبر 4735443

منبع: مهر

کلیدواژه: رئیس پلیس راهور ناجا استان گیلان اربعین 98 هفته دفاع مقدس اربعین حسینی بوشهر قزوین شیراز اجلاس جاده ابریشم گرگان گردشگری بیرجند شهرکرد خطبه های نماز جمعه دفاع مقدس جنگ تحمیلی آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۴۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع باران و مه در برخی جاده های خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: هم اکنون پدیده مه گرفتگی موجب کاهش دید افقی رانندگان در جاده ترانزیتی درگز- قوچان در محدوده گردنه تیوان شده است.

یوسف بنی اسدی افزود : بارش باران نیز در خواف، هم اکنون سطح جاده ها در این شهرستان را لغزنده کرده است.

وی بیان کرد: مطابق پیش بینی اعلام شده از سوی سازمان هواشناسی، برخی جاده های استان از عصر امروز تحت تاثیر بارش باران خواهند بود.

طول راه‌های استان خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۶۱۵ کیلومتر است که از این میزان ۵۴۵ کیلومتر آن مربوط به گردنه‌های شهری، ۵۷۴ کیلومتر آن مربوط به گردنه‌های روستایی و ۵۸۶ کیلومتر آن مربوط به مناطق کولاک و مه‌گیر است.

 
 

دیگر خبرها

  • چرا کسی پاسخگوی عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری نیست
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است
  • سهم بخش‌های مختلف حمل و نقل در ترانزیت کالا و جابه‌جایی مسافر و بار
  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • ۱۴ همت پروژه اقتصادی و عمرانی گیلان در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد
  • تبریز؛ فقیرترین کلانشهر کشور در حوزه هوشندسازی/ افزایش تلفات تصادفات درون شهری نگران کننده است
  • ۷۰ درصد پروژه‌های سازمان ثبت مربوط به حدنگاری است
  • وقوع باران و مه در برخی جاده های خراسان رضوی
  • شناسایی و رفع 132 تعدی به حریم راههای گلستان انجام شد
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳