Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@13:05:50 GMT

تقاضا برای کار دولتی باید در جامعه کاهش یابد

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۲۴۲۲۲

تقاضا برای کار دولتی باید در جامعه کاهش یابد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، علی اوسط هاشمی در دیدار با مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی ایران، ضمن اعلام این مطلب، افزود: متأسفانه مهارت در مجامع تصمیم ساز از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی ارزش گذاری نشده است.

هاشمی، تغییر نگاه به موضوع مهارت را اولین اقدام در عبور از چالش های پیش روی مهارت آموزی عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در این دیدارکه مدیر بین الملل دانشگاه FHM آلمان نیز حضور داشت، بر اجرای پژوهش، تدوین کتب، تشکیل هیئتی برای تدوین و بومی سازی تجربیات ارزشمند آلمان ها در زمینه آموزش مهارت، تأکید کرد.

بر اساس این گزارش، در ابتدای این جلسه، ابوالفضل کیانی، مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی و حمید دوست محمدیان، عضو هیئت رئیسه و مدیر بین الملل دانشگاه FHM آلمان در خصوص زمینه های همکاری مشترک از جمله آموزش و اعزام نیروی کار به آلمان پیشنهاداتی دادند.

کد خبر 4735504

منبع: مهر

کلیدواژه: علی اوسط هاشمی رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مهارت آموزی مهارت استخدام بانک مرکزی ایران قیمت دلار قیمت نفت اربعین 98 وزارت جهاد کشاورزی وزارت صنعت معدن و تجارت بازار سهام شرکت نفت آرامکو عربستان تولید نفت بورس قیمت یورو قیمت سکه بهار آزادی گمرک ایران ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۴۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای اتمام حجت دانشگاه فرهنگیان با معلمان تازه استخدام شده چیست؟

به گزارش قدس خراسان، «ما تعدادی از معلمان تازه استخدام هستیم که از مهر سال گذشته جذب و مشغول به کار شدیم. همزمان با تدریس، در روزهای پنجشنبه و جمعه در دانشگاه فرهنگیان دوره‌های آموزش ضمن خدمت را هم گذراندیم، اکنون دانشگاه فرهنگیان اعلام کرده باید تا پایان اردیبهشت ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بابت استفاده از خدمات آموزشی و رفاهی دوره مذکور پرداخت کنیم در غیر این صورت نمی‌توانیم در آزمون اصلح شرکت کنیم و حکم استخداممان با مشکل مواجه خواهد شد!»

این یک نمونه از پیام‌های مردمی است که به تحریریه روزنامه قدس رسیده است. خبرنگار قدس خراسان موضوع را از مدیر روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان پیگیری کرد.

حسین هدایتی در پاسخ به خبرنگار قدس خراسان گفت: ۱۴ دی‌ماه سال گذشته بنا بر دستورالعملی که به ما ابلاغ شد موضوع پرداخت هزینه دوره آموزشی را اعلام کردیم؛ در همه استان‌ها در شروع پودمان که دی‌ماه بوده این وجه را دریافت کرده و بعد نام‌نویسی را انجام دادند. ما در استان به این علت که تا آن تاریخ یعنی دی‌ماه ۱۴۰۲ هنوز احکام همکاران صادر نشده بود، از تهران اجازه گرفتیم تا بعد از اینکه احکام صادر و حقوق برایشان واریز شد این وجه را دریافت کنیم.

مدیر روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: معلمانی که مشمول این پرداخت هزینه بودند بنا بر برخی اخبار فکر می‌کردند این هزینه بخشیده می‌شود، اما تا این لحظه هیچ دستورالعملی نه از جانب وزارت آموزش‌وپرورش، نه سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان و نه نماینده‌های مجلس مبنی بر دریافت نکردن این مبلغ ابلاغ نشده است.

وی با بیان این مطلب که در دوره‌های گذشته هم این وجه دریافت می‌شده است، اذعان کرد: برخی نمایندگان در دوره انتخابات روی این موضوع صحبت‌هایی در فضای عمومی مطرح کرده بودند، اما در واقعیت موضوع را در مجلس پیگیری نکردند.

هدایتی افزود: اگر همان دی‌ماه که این موضوع را به طور رسمی اطلاع‌رسانی کردیم، معلمان در هر ماه یک وجهی را پرداخت می‌کردند اکنون با مشکل مواجه نشده بودند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان یادآور شد: از همان ابتدا هم اعلام کردیم در صورت پرداخت نکردن، امکان شرکت در آزمون جامع را ندارند، اما عده‌ای بی‌توجهی کردند و اکنون که حدود یک ماه به آزمون باقی مانده است، به فکر پرداخت افتاده‌اند.

وی در پاسخ به این پرسش که امکان تقسیط این مبلغ از سوی دانشگاه فرهنگیان وجود دارد یا خیر، گفت: حقوق این افراد دست آموزش‌وپرورش است و آموزش و پرورش می‌تواند این مبلغ را به دانشگاه پرداخت و هر ماه به صورت اقساط از حقوقشان کم کند.

خبرنگار: معصومه مومنیان

معصومه مؤمنیان

دیگر خبرها

  • دانشگاه تهران مأمور تدوین نظام‌نامه دانشگاه تمدن‌ساز شد
  • ماجرای اتمام حجت دانشگاه فرهنگیان با معلمان تازه استخدام شده چیست؟
  • باید ریل‌گذاری در آموزش عالی تغییر کند/ سند آمایش استان کرمان در حوزه آموزش عالی تدوین می‌شود
  • افتتاح مرکز آموزش وتوسعه ی فناوری های دانشگاه آزاد اسلامی سنندج
  • کمبود بیش از ۳۰۰۰۰ کمک‌پرستار در کشور
  • بررسی عملکرد شرکت‌های دولتی با جدیت ادامه می‌یابد
  • ابتذال در سینما برآیند تقاضا است/ از کیهان بچه‌ها شروع کردم
  • داستان روز اول (6+4 نکته درباره جامعه پذیری کارکنان در سازمان)
  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
  • مبلغ شهریه مدارس غیردولتی را آموزش و پرورش تعیین نمی‌کند