Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده پلیس راه کشور با بیان اینکه ۶۰ درصد از نقاط حادثه‌خیز کشور متعلق به استان گیلان است گفت: ۴ درصد از ترددهای کل کشور در استان گیلان است. ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۵ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، سردار سید تیمور حسینی عصر امروز در جلسه ایمنی حمل و نقل استان در سالن استانداری گیلان در رشت اظهار داشت: گیلان 2 درصد از آزادراه، 2 درصد بزرگراه، یک درصد راه‌های اصلی، 3 درصد از راه‌های فرعی و 5 درصد از راه‌های روستایی کشور را در اختیار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده پلیس راه کشور با بیان اینکه مجموع راه‌های گیلان 4 درصد از راه‌های کل کشور است گفت: کل تصادفات استان گیلان 6 درصد از تصادفات کل کشور است و تعداد جانباختگان تصادفات این استان نیز 4 درصد از میزان این آمار در کل کشور را تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه 60 درصد از نقاط حادثه‌خیز کشور متعلق به استان گیلان است تصریح کرد: 4 درصد از ترددهای کل کشور در استان گیلان است و همچنین سرعت متوسط در شش ماهه نخست سال 98 در این استان 73.5 درصد است.

ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز محورهای مواصلاتی استان ایلام انجام شدنقاط حادثه‌خیز محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی سریعا اصلاح شودوزارت راه اعتبارات لازم برای اصلاح نقاط حادثه‌خیز مازندران اختصاص دهد

حسینی تصادف را پدیده ای دانست که می توان از علل وقوع آن پیشگیری کرد و ابراز داشت چهار عنصر شامل راه، وسیله نقلیه، انسان و مدیریت در ایجاد تصادفات دخالت دارند که می توان تمامی این عوامل را کنترل کرد تا از بروز حوادث و تصادفات جلوگیری شود.

فرمانده پلیس راه کشور با بیان اینکه تمام آمار و ارقام مربوط به تصادفات به بعد از وقوع حادثه برمی‌گردد خاطرنشان کرد: بایستی نگاه و تحلیل‌های کیفی خود را به سمت "پیشاوقوعی" سوق دهیم تا از وقوع تصادفات پیشگیری شود.

وی از پایلوت بودن استان گیلان برای یک کار مطالعاتی جدی در حوزه کاهش آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای خبر داد و گفت: بعد از اربعین مطالعه میدانی این کار را در استان گیلان آغاز می‌کنیم و در صورت اتخاذ نتایج مثبت از آن، در سایر استان‌های کشور نیز این کار را انجام می‌دهیم.

حسینی با اشاره به اینکه اقدامات فرهنگی در استان گیلان نتایج مثبتی را دربر دارد عنوان داشت: هر چه در رابطه با آموزش و فرهنگ‌سازی در حوزه رانندگی در استان گیلان سرمایه‌گذاری شود، به‌جا و سودبخش است زیرا مردم این دیار بسیار با فرهنگ و متمدن هستند.

فرمانده پلیس راه کشور دنیای امروز را دنیای استارت‌آپ‌ها دانست و خاطرنشان کرد: بایستی به شکلی هدفمند نگاه و اقدامات خود را به سمت ابزارهای مدرن دنیای کنونی بیاوریم تا بتوانیم نتایج مثبت‌تری بگیریم.

وی معدل اقدامات مربوط به حوزه راهنمایی و رانندگی در استان گیلان را خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: امیدواریم با مدیریت کلان در استان گیلان اقدامات ایمنی منتج به نتایج ارزنده‌ای را کسب کنیم تا سیر منطقی موجود حفظ شود.

انتهای پیام/ش

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۴۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن‌سازی ۲۱۲ نقطه حادثه‌خیز در معابر پایتخت/ نصب ۲۰۰ تابلوی جدید هدایت مسیر

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ، اقدامات پلیس در راستای ایمن سازی و کاهش تصادفات را تشریح کرد و گفت: ۲۱۲ نقطه حادثه خیز در تهران، رفع خطر شده است.

به گزارش ایسنا، سرهنگ احسان مومنی با اشاره به مطالبه‌گری پلیس از سازمان‌های مختلف در خصوص ترافیک و حوادث ترافیکی گفت: پلیس مطالبه ‌ر است و ما در تمام زمینه‌های مربوط به حفظ جان و مال مردم، از نهادهای مختلف مطالبه‌گری می‌کنیم.

وی با اشاره به کیفیت خودروها افزود: مطالبه ما از سازمان استاندارد ، وزارت صمت و شرکت‌های خودرو ساز در خصوص ایمنی وسیله نقلیه است. همچنین از وزرات راه  و شهرداری در خصوص وضعیت راه‌ها و جاده‌سازی‌ها مطالبه داریم.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با تشریح اقدامات انجام شده ادامه داد: در سال گذشته با پیگیری های پلیس راهور،  ۲۱۲ نقطه حادثه خیز در تهران رفع خطر شده است که ان‌شاءالله در سال جدید کمتر شاهد تصادفات فوتی خواهیم بود. همچنین ۱۲۵۸ نقطه در شهر تهران با استفاده از نورپردازی، برچسب گذاری و نصب بنر آشکار سازی شده تا از وقوع تصافات جلوگیری شود.

وی افزود: در معابر بزرگراهی، نیازمند نصب بیشتر تابلو برای هدایت بهتر رانندگان بودیم که با پیگیری پلیس، این مسئله نیز انجام شد و  ۲۰۰ تابلوی جدید هدایت مسیر به این معابر اضافه شد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: در معابر بزرگراهی، ۱۷ پهلوگاه اضطراری جدید، تعبیه و احداث شد. از این محل‌ها می توان هنگام تصادفات و حوادث استفاده کرد تا جای خودرو وسرنشینان آن امن باشد.

مومنی آموزش را بخش مهمی از فرهنگ سازی دانست و گفت: پلیس در زمینه آموزش نیز قدم هایی برداشته و امیدوار است با آموزش، تصادفات به حداقل برسند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لکه های پرخطر و حادثه خیز، شناسایی شود
  • رفع نقاط حادثه‌خیز راه‌های زنجان اعتبار ویژه می‌خواهد
  • نقاط حادثه خیز جاده‌های گیلان شناسایی و رفع شود
  • اجرای طرح ایمن‌سازی مناطق حادثه‌خیز تهران
  • رفع نقاط حادثه خیز در زنجان نیازمند تأمین اعتبارات است
  • ترویج استفاده از توقفگاه‌ها و مجتمع‌های بین راهی مورد توجه قرار گیرد
  • ایمن‌سازی ۲۱۲ نقطه حادثه‌خیز در معابر پایتخت/ نصب ۲۰۰ تابلوی جدید هدایت مسیر
  • ۱۵ نقطه حادثه خیز قم در سال گذشته ایمن سازی شد
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان ناشی از تصادفات درون شهری
  • رفع نقاط حادثه خیز ارزان تر است یا هزینه درمان مصدومان؟