Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-30@05:18:15 GMT

اهمیت برنامه ریزی درسی پایه دهم در کنکور

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۲۴۵۰۴

اهمیت برنامه ریزی درسی پایه دهم در کنکور

مقطع دهم متوسطه دوم اهمیت خاصی برای دانش آموزان همه رشته ها از جمله رشته تجربی دارد و به همین دلیل برنامه ریزی درسی برای پایه دهم تجربی می تواند از استرس و سردرگمی دانش آموزان این دوره کم کند.

دانش آموزان دهم تجربی، اولین سالی است که وارد رشته تخصصی خود شده اند و ممکن است مدتی طول بکشد تا به دروس این رشته عادت کرده و نحوه مطالعه آن ها را فرا بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در رشته تجربی دروسی مانند زیست شناسی 1 ، ریاضی 1، فیزیک1، شیمی 1 و ... اهمیت بسیاری دارند و بهتر است دانش آموز از اوایل سال تحصیلی برای مطالعه این دروس برنامه ریزی کرده و خوب درس بخواند تا هم در مقطع دهم نمرات خوبی کسب کند و هم با مطالعه پایه ای این دروس خود را برای تحصیل در مقاطع بالاتر و البته کنکور آماده کند.

همان طور که گفته شد، دروس مقطع دهم از جمله منابع کنکور سراسری هستند و اگر دانش آموز برای مطالعه این دروس برنامه ریزی نکند و آن ها را به خوبی فرا نگیرد ممکن است در زمان مطالعه برای کنکور در فهم مفاهیم دچار مشکل شود پس چقدر موثر تر خواهد بود اگر از همین امروز برای آینده ای درخشان برنامه ریزی کنیم.

یکی از مواردی که دانش آموزان در برنامه های درسی خود به آن بی توجه هستند، گنجاندن زمان استراحت و تفریح در برنامه ریزی است.

برنامه ریزی درسی به هیچ عنوان نباید خسته کننده باشد و لازم نیست دانش آموز تمامی روز را درس بخواند؛ در برنامه ریزی اصولی حتما ساعاتی هم به تفریح اختصاص داده می شود؛ به همین دلیل بهتر است برنامه ریزی های درسی را تحت نظر مشاورین مجرب درسی انجام دهید تا درس خواند برای شما لذت بخش شده و خسته کننده نباشد.

 معرفی دروس دهم تجربی

زیست شناسی و آزمایشگاه1

آرمایشگاه علوم تجربی

شیمی1

ریاضی1

فیزیک1

 دین و زندگی 1

عربی، زبان قرآن1

زبان خارجه1

فارسی1

جغرافیای ایران

آمادگی دفاعی

کارگاه کارآفرینی و تولید

تفکر و سواد رسانه ای

کارگاه کارآفرینی و تولید

تعلیمات ادیان الهی و اخلاق (ویژه اقلیت های دینی)

 

 

برنامه ریزی درسی برای دانش آموزان دهم انسانی

دانش آموزانی که سال گذشته رشته انسانی را انتخاب کرده اند، امسال بر روی صندلی های کلاس های دهم انسانی نشته اند و با تعداد زیادی دروس جدید آشنا شده اند.

در اوایل سال تحصیلی ممکن است دانش آموزان بعد از دیدن این حجم از کتاب های درسی آشفته و سرگردان شده و رشته درس خواندن از دستشان در برود.

بعضی دیگر از همان اول سال مصمم به برنامه ریزی درسی دهم انسانی هستند و با برنامه های درسی فشرده می خواهند هر چه سریع تر مسیر موفقیت را طی کرده و به قله برسند.

برای این که از استرس دانش آموزان کم شده و از آشفتگی خارج شوند و همچنین زیر برنامه ریزی های سخت و فشرده درسی  از درس خواندن خسته نشوند، بهتر است از همان اوایل سال تحصیلی برنامه ریزی اصولی تنظیم کرد تا با خیالی راحت و بدون سردرگمی سال دهم را با موفقیت پشت سر بگذارند.

معمولا دانش آموزانی که خودشان برای درس خواندن برنامه ریزی می کنند، اصول برنامه ریزی را نمی دانند و به همین دلیل برنامه هایی رویایی و سخت می نویسند و چون نمی توانند از طبق این برنامه ها مطالعه کنند، سرخورده شده و از درس خواندن خسته می شوند.

به همین دلیل و با توجه به اهمیت دروس دهم انسانی در کنکور توصیه می شوند کار را به کاردان سپرده و از مشاورین مجرب برای تنظیم برنامه ریزی درسی اصولی کمک بگیرید.

 

معرفی دروس دهم انسانی:

جامعه شناسی 1

منطق

اقتصاد

جغرافیای ایران

ریاضی و آمار1

نگارش 1

گارگاه کارآفرینی و تولید

آمادگی دفاعی

تفکر و سواد رسانه ای

دین و زندگی1

انگلیسی 1

عربی، زبان قرآن1

علوم و فنون ادبی1

تاریخ1 (ایران و جهان باستان)

فارسی1

تعلیمات ادیان الهی و اخلاق1 (ویژه اقلیت های دینی)

 

 

برنامه ریزی درسی برای دانش آموزان دهم ریاضی

با شروع سال تحصیلی، بسیاری از دانش آموزان مصر هستند تا از همین روزهای اول سال تحصیلی خوب درس بخوانند تا در پایان سال تحصیلی با کسب نمرات خوب سال تحصیلی جدید را با موفقیت به پایان برسانند.

گاهی اوقات این طور به نظر می رسد که پیدا کردن زمان های مفید در روز کار سختی است اما با یک برنامه ریزی درسی دهم ریاضی که مطابق با اصول تنظیم شده به راحتی می توان تمامی ساعت های مفید روز را استخراج کرد و بر اساس این ساعت ها برای مطالعه دروس و انجام دیگر کارهای روزانه برنامه ریزی کرد.

در برنامه ریزی های درسی اصولی همه جوانب در نظر گرفته شده و فقط بعد تحصیلی مد نظر نیست، به همین دلیل کیفیت مطالعه در این موقعیت ها بالاتر است و دانش آموز از درس خواندن خسته نمی شود.

دروسی مانند ریاضی 1، فیزیک 1، شیمی 1و هندسه1 از جمله دروس اختصاصی رشته ریاضی هستند که جزء منابع کنکورند؛ ضریب این دروس نسبت به دروس عمومی بالاتر است و به همین دلیل توصیه می شود دانش آموزان دهم ریاضی این دروس را به خوبی مطالعه کنند و یاد بگیریند تا مطالعه برای کنکور برایشان سخت و دشوار نباشد.

مسلما نحوه مطالعه هر درس متفاوت است و با یک روش ثابت نمی توان در همه دروس به موفقیت رسید؛ دروسی مانند ریاضی و فیزیک محاسباتی هستند و این در حالی است که دروسی مانند دین و زندگی و فارسی محاسباتی نیستند و بیشتر حالت حفظی و مفهومی دارند.

اگر روش مطالعه هر درس را بدانید و همچنین اولویت های خود را در مطالعه دروس بشناسید، راه موفقیت را آسان تر طی خواهید کرد و به نتیجه مطلوب خواهید رسید؛ به همین دلیل توصیه ما به شما این است که از مشورت با مشاورین تحصیلی مجرب غافل نشوید و راهنمایی های اصولی را از آن ها بخواهید.

معرفی دروس دهم ریاضی:

 آزمایشگاه علوم تجربی

شیمی1

ریاضی1

فیزیک1

هندسه1

 دین و زندگی 1

عربی، زبان قرآن1

زبان خارجه1

فارسی1

جغرافیای ایران

آمادگی دفاعی

تفکر و سواد رسانه ای

کارگاه کارآفرینی و تولید

تعلیمات ادیان الهی و اخلاق (ویژه اقلیت های دینی)

 

اگر به دنبال یک برنامه ریزی دقیق و متناسب با عادات درس خواندن و نقاط قوت و ضعف خود هستید، میتوانید با شماره 02166081200 تماس بگیرید تا مشاوران تحصیلی ما شما را راهنمایی کنند

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: برنامه ریزی درسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۴۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، علی موحدی افزود: دانش‌آموزان پایه‌های اول تا پنجم ابتدایی تا نوزدهم اردیبهشت و دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی که دو امتحان هماهنگ کشوری دارند تا هشتم خرداد در مدارس حضور خواهند داشت.

وی با بیان این‌که امتحانات پایه متوسطه اول از نوزدهم اردیبهشت آغاز می‌شود، اضافه کرد: به مدیران مدارس متوسطه اول اعلام شده دو روز قبل‌از شروع امتحانات یعنی از هفدهم اردیبهشت کلاس‌های درس تعطیل تا دانش‌آموزان برای شرکت در امتحانات آماده شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: امتحانات دانش‌آموزان پایه متوسطه اول تا ۱۳ خرداد ادامه دارد.

وی گفت: کلاس‌های درس دانش‌آموزان متوسطه دوم (پایه‌های ۱۰، ۱۱ و ۱۲) هم تا نوزدهم اردیبهشت دایر است و بعد از آن باید برای شرکت در امتحانات نهایی که به صورت هماهنگ کشوری است، آماده شوند.

موحدی ادامه داد: امتحانات نهایی دانش‌آموزان متوسطه دوم تا سی‌ام خرداد تمام می‌شود.

وی گفت: برنامه‌های امتحانی پایه متوسطه اول به همه شهرستان‌ها و مناطق ابلاغ شده و امتحانات پایه‌های دهم تا دوازدهم به‌صورت هماهنگ کشوری برگزار خواهد شد.

به گفته مدیر کل آموزش و پرورش استان فقط امتحانات هنرستان‌های فنی و کار و دانش به صورت داخلی است و سوالات در مدرسه طراحی می‌شود.

وی همچنین به تجهیز ۹۲ حوزه امتحانی در استان اشاره کرد و افزود: این حوزه‌ها مجهز به دوربین‌های مدار بسته و دستگاه‌های سیگنال یاب هستند.

موحدی همچنین گفت: ۸ حوزه تصحیح به صورت الکترونیکی داریم که برگه‌های امتحانی پس از رونوشت‌برداری بر روی سامانه آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: دو تصحیح کننده از نقاط مختلف کشور برگه‌های امتحانی را بدون اعمال نظر نمره می‌دهند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پاسخ بامزه یک دانش‌آموز به تمرین کتاب درسی
  • توسعه استان اصفهان با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • استخدام بیش از هزار و ۵۰۰ معلم در چهارمحال و بختیاری
  • ثبت سفارش کتاب درسی چگونه است؟
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • ۵ هزار خوابگاه متأهلی تا پایان دولت سیزدهم احداث می‌شود
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد