Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم جان بابایی امروز به منظور شرکت در کارگاه آموزشی تحلیل ریشه ای وقایع ناخواسته درمانی همچنین بازدید از بیمارستان‌های استان یزد به این استان سفر کرده است.

وی که از شب گذشته وارد استان یزد شده است، در ابتدای ورود خود به استان از بیمارستان فرخی یزد بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند درمان بیماران، مسائل و مشکلات و نیازهای بیمارستان و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

... قرار گرفت.

جان بابایی صبح امروز در کارگاه آموزشی تحلیل ریشه ای وقایع ناخواسته درمانی که برای نخستین بار با مدرسی اساتید برجسته کشور در یزد برگزار شد، شرکت کرد.

وی با اشاره به اینکه ۲۸ واقعه ناخواسته وجود دارد که ممکن است در بیمارستانها رخ دهد، اظهار داشت: تمام تیم درمان، مسئولان بیمارستان‌ها، کادر پزشکی و پرستاری باید مراقبت کنند تا این وقایع به هیچ عنوان در بیمارستانها رخ ندهد.

جان بابایی تاکید کرد: این وقایع جزو خطوط قرمز وزارت بهداشت است و در صورتی که به هر دلیلی در بیمارستانی رخ داد باید به سرعت گزارش شود.

وی همچنین با تاکید بر تکریم ارباب رجوع و بیماران در تمام بیمارستانها عنوان کرد: روسای بیمارستانها باید به طور دائم وضعیت بیمارستان را در زمینه های مختلف از جمله نحوه رسیدگی به بیماران رصد کنند.

معاون درمان وزارت بهداشت امروز همچنین از اورژانس، بخش NICU و بانک شیر بیمارستان شهید صدوقی یزد به عنوان چهارمین بانک شیر کشور بازدید کرد.

جان بابایی با سفر به شهرستان مهریز در فاصله ۳۰ کیلومتری از مرکز استان یزد، از طرح توسعه بیمارستان مهریز همچنین خانه بهداشت خورمیز و سیستم نظام ارجاع این خانه بهداشت بازدید کرد.

سفر به شهرستان خاتم به عنوان یکی از شهرستان‌های کمتر برخوردار استان یزد نیز از دیگر برنامه های سفر یک روزه معاون درمان وزارت بهداشت و هیئت همراه وی به استان یزد بود که در این بازدید نیازهای این بیمارستان مورد بررسی قرار گرفت و دستورات لازم برای رفع بخشی از این نیازها صادر شد.

ابرکوه نیز از شهرستان‌های کمتر برخورداری است که معاون وزیر بهداشت امروز از طرح توسعه بیمارستان آن بازدید کرد.

سی‌تی اسکن از مطالبات اصلی مسئولان حوزه درمان شهرستان ابرکوه بود که مقرر شد این مههم توسط هیئت امنای بیمارستان پیگیری شود تا خریداری و نصب دستگاه انجام شود.

یکی از مطالباتی که توسط مسئولان حوزه درمان همه شهرستان‌های یاد شده مطرح شد، کمبود پزشک متخصص بود که در این زمینه قول همکاری برای رفع بخشی از این کمبودها داده شد.

به گزارش مهر، معاون درمان وزیر بهداشت امشب همچنین در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی یزد در بیمارستان شهید رهنمون یزد شرکت خواهد کرد.

کد خبر 4735538

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد دانشگاه علوم پزشکی یزد اربعین 98 هفته دفاع مقدس اربعین حسینی بوشهر قزوین شیراز اجلاس جاده ابریشم گرگان گردشگری بیرجند شهرکرد خطبه های نماز جمعه دفاع مقدس جنگ تحمیلی آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۴۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراهیم رئیسی یک دستور جدید صادر کرد +جزئیات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای اجتماعی، با اشاره به فلسفه تشکیل سازمان امور اجتماعی با کار ویژه رصد و دیده‌بانی وضعیت اجتماعی، تطابق مستمر گزارش عملکرد دستگاه‌ها در زمینه رفع آسیب‌های اجتماعی با واقعیت‌های میدانی را از ضروری‌ترین اقدامات برای تحقق اهداف سازمان و شورای اجتماعی برشمرد و از مسئولان سازمان‌ها و نهادهای مربوط خواست با رصد دقیق و مستمر شاخص‌های کنترل و کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی، تصمیم‌گیران را در داشتن نگاهی واقع‌گرایانه از شرایط و اتخاذ تصمیمات درست و به هنگام یاری کنند.

بنابر روایت ایسنا، وی دو طرح «نماد» در آموزش و پرورش و «سراج» در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را از جمله طرح‌های مؤثر در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برشمرد و ضمن تأکید بر اجرای کامل این طرح‌ها از دیگر سازمان‌ها و نهادها خواست به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

وی همچنین در این جلسه بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های مردمی، مساجد و امنای محلات و نقش مهم مراکز مشاوره در پیشگیری و علاج آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

رئیس‌ دولت سیزدهم با بیان این‌که «تحلیل آماری از علل و چرایی پیدایش آسیب‌ها و احصای راهکارهای رفع آنها، لازمه ارائه نگاه دقیق و صحیح به تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان است»، بر بهره‌گیری از ظرفیت کانون‌های فکری، علمی و دانشگاهی در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

وی با اشاره به این‌که «مشخص شدن نسبت دستگاه‌های مختلف با مسئولیت مقابله با آسیب‌های اجتماعی و پیگیری و رصد مداوم از سوی دستگاه‌های مربوط، در کاهش و حذف آسیب‌های اجتماعی موثر است»، سازمان امور اجتماعی را مکلف کرد عملکرد همه سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوط را به طور مستمر رصد کرده و سازمان‌هایی را که به وظایف خود در این زمینه عمل نمی‌کنند به شورای اجتماعی معرفی نمایند.

در ابتدای این جلسه با حضور رئیس دولت سیزدهم گزارش اجرا، آسیب‌شناسی و ارتقای آیین‌نامه‌های اجرایی طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) و سراج (سلامت روانی اجتماعی)، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903322

دیگر خبرها

  • هر ۱۰ روز یک پزشک خودکشی می‌کند
  • توجه به موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری در گتوند
  • حل معضل کمبود پزشک زن در کشور اولویت مسئولان نیست
  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • اهدا آمبولانس به بیمارستان جاسک
  • ابراهیم رئیسی یک دستور جدید صادر کرد +جزئیات
  • دخالت تکنسین‎‌ها در امور جراحی و زیبایی/ چطور باید شکایت کرد؟
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها 
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن
  • کمبود ۹۰۰۰ ماما در کشور