Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام کاظم حافظ نیا روز چهارشنبه در نشست با هیات امنای مساجد و کارکنان اداره تبلیغات اسلامی در دفتر امام جمعه آستارا گفت: اجرای برنامه های فرهنگی در آستارا به دلیل موقعیت مرزی و گردشگری آن، حساس تر از دیگر شهرستان هاست.

وی بیان کرد: از ظرفیت علمای شیعه و سنی در تبلیغ دین، به درستی استفاده شود و به لحاظ تاثیر مثبت جوانان، جذب قشر جوان انقلابی و استفاده از ایده های آنها، بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اصحاب مساجد، هیئت امناء، پایگاه های مقاومت بسیج و کانون های فرهنگی هنری برای اجرای با کیفیت برنامه ها با همدیگر همسو باشند.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی آستارا هم گفت: این اداره متولی اجرای برنامه های دینی و مذهبی است و اختصاص اعتبار برای تقویت برنامه های آن ضروری است.

حجت الاسلام حسینعلی رضازاده بیان کرد: خط مشی اداره تبلیغات اسلامی، امور دینی و انقلابی است و در گام دوم انقلاب نیز، این برنامه ها با قوت پیگیری و اجرا می شود.

وی اظهار کرد: با مسئولیت دادن به جوانان در حوزه های فرهنگی، از آسیب های اجتماعی پیشگیری خواهیم کرد و هیات امنای مساجد، کارهای فرهنگی را خودجوش و بدون چشمداشت انجام می دهند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت، ۸۷ مسجد و حدود یکصد هیات مذهبی در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و ۱۷ درصد جمعیت آن را اهل سنت تشکیل داده است.

۷۱۰۵ / ۷۱۲۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آستارا فرهنگی شعائر دینی سازمان تبلیغات اسلامی مناسک دینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۵۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد

ایسنا/اردبیل مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: مساجد می توانند نقش مهمی در بحث عدالت فرهنگی و گسترش برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات داشته باشند.

مصطفی آمون، ۱۱ اردیبهشت در جلسه کارگروه تخصصی غنی سازی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی مناسب برای نوجوانان و جوانان در ایام تابستان، اظهار کرد: جریان سازی، پشتیبانی و نظام مند کردن فعالیت های تابستانی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در این کارگروه مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: برنامه ریزی خلاقانه و طرح ایده های جدید برای اوقات فراغت موجب بهره مندی هر چه بیشتر نوجوانان و جوانان از برنامه های تابستانی خواهد شد.

وی اظهار کرد: مساجد می توانند نقش مهمی در بحث عدالت فرهنگی و گسترش برنامه های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات داشته باشند.

آمون خاطرنشان کرد: فضای معنوی مساجد می تواند تاثیر عمیقی در گسترش برنامه های فرهنگی و تربیتی در بین جوانان و نوجوانان داشته باشد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان به شبکه عظیم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز اشاره کرد و افزود: امروز بیش از ۶۵۰ کانون فرهنگی هنری در سطح استان اردبیل می‌توانند به عنوان پاتوق فرهنگی و تربیتی نوجوانان و جوانان نقش مهمی در اجرای برنامه های تابستانی و غنی سازی اوقات فراغت آنها داشته باشند.

آمون، توسعه تعاملات و بهره مندی از ظرفیت های دستگاه های فرهنگی و اجرایی برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن طرح «مسجد، کانون نشاط» را بسیار مهم دانست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • تاکید ماموستا رستمی بر توجه به معیشت و زندگی کارگران
  • برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان تشریح شد
  • برنامه «اطعام رضوی» در استان سمنان اجرا می‌شود
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • اعلام برنامه مسابقات چهار هفته پایانی لیگ یک فوتبال ایران
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود