Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، ولید معلم، وزیر خارجه سوریه در گفت‌وگو با شبکه المیادین تاکید کرد:‌ موضوع بازگشت سوریه به اتحادیه عرب به کشورهای عضو بستگی دارد و آنها طبق تصمیم آمریکا عمل می‌کنند.

این وزیر سوری درباره گذرگاه البوکمال نیز گفت: بازگشایی گذرگاه البوکمال تحولی طبیعی است و باید مرزهای بین کشورهای عربی این گونه باشند از آنجایی که آمریکا مانع از فعالیت در البوکمال می‌شود افتتاح این گذرگاه رویدادی مثبت و گامی رو به جلو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه سوریه اشاره کرد: حملات اسرائیل به التنف با دستور آمریکا و هماهنگی با آن انجام می‌شود و اگر آمریکایی‌ها و فرانسوی‌ها از سوریه بیرون نروند راهکارهایی قانونی وجود دارند که می‌توانند آنها را مجبور به خروج کنند.

وی تاکید کرد: بحث درباره اصول فعالیت کمیته قانون اساسی سوریه ۱۸ ماه طول کشید و بر اصول اجرایی فعالیت کمیته توافق شد که هر سوری به آن افتخار می‌کند.

معلم افزود: کمیته قانون اساسی متعلق به سوریه و رهبری سوریه است و مداخله خارجی در آن ممنوع است.

وی تصریح کرد: نقش فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه تسهیل کننده است نه میانجی‌گر و در امور کمیته نباید اعمال نظر کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی سوریه خاطرنشان کرد: هر گونه مشارکتی در کمیته باید حامل روحیه سوریه باشد و منافع آن را منعکس کند نه منافع ترکیه یا کشورهای اشغالگر را بنابراین اعضای کمیته باید به نفع سوریه کار کنند و این یعنی کمیته قانون اساسی رو به جلو حرکت خواهد کرد.

وی تاکید کرد، نهایتا ترکیه کشور متخاصمی است که کشور ما را اشغال کرده است و اگر می‌خواهد همانند کشور همسایه عمل کند ابتدا باید حسن نیت خود را نشان داده و نیروهایش را از سوریه خارج کند.

معلم افزود: ما "تریبون ریاض" یا "تریبون قاهره" که اشاره به مخالفان سوریه دارد را به رسمیت نمی‌شناسیم و ارتباطی با آنها نداریم، ما اپوزیسیونی را می‌شناسیم که همان اپوزیسیون ملی در داخل سوریه است نه اپوزیسیون مستقر در هتل‌ها.

وی در عین حال خواستار توقف جنگ بی‌فایده در یمن و مذاکره بین گروه‌های این کشور به منظور دستیابی به توافق شد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۵۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص

در پی حملات گروه تروریستی داعش به استان حمص واقع در مرکز سوریه، ۱۳ تن از نیروهای ارتش این کشور و نیروهای کمکی آن به شهادت رسیدند.

به گزارش ایسنا، خبرنگار سایت خبری المیادین در سوریه امروز جمعه گزارش کرد ۱۳ تن از نیروهای ارتش و نیروهای کمکی این کشور در منطقه «رسم الکوم» در بادیه شرقی حمص در مرکز سوریه بر اثر حمله گروهک‌های داعش به شهادت رسیدند.

دو هفته پیش نیز ۲۲ تن از اعضای تیپ قدس متشکل از داوطلبان فلسطینی در نیروهای کمکی سوریه بر اثر کمین داعش در منطقه «السخنه» حمص به شهادت رسیدند.

گروهک‌های داعش در بادیه سوریه مستقر هستند و از پایگاه آمریکایی «التنف» به عنوان پناهگاه استفاده می‌کنند و همچنین حملات مکرری را به اتوبوس‌های غیرنظامی و نظامی انجام می‌دهند که تاکنون منجر به شهادت تعداد زیادی شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • انفجار در پایگاه آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • انفجار در پایگاه اشغالگران آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • سخنگوی دولت: اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • سیاستمدار فرانسوی: در اطاعت از یک پیرمرد آمریکایی و خدمت به رئیس مافیای اوکراینی نابود می‌شویم
  • اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • خودروهای هر کشور به چه چیزی معروف هستند؟ (+عکس)