Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، روزنامه ایتالیایی «کوریره دلا سرا»، بار دادستان کل آمریکا در راستای تحقیق در مورد دخالت های روسیه در انتخابات آمریکا در سال ۲۰۱۶، دو جلسه پنهانی با آژانس‌های اطلاعاتی ایتالیا داشته است.

این روزنامه بدون اشاره به منابع خود اعلام کرد: «جوزپه کنته» نخست وزیر ایتالیا حداقل دو بار در هفته های گذشته اجازه دیدار روسای سرویس های اطلاعاتی ایتالیا با ویلیام بار را صادر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا کنون هیچ واکنشی از دفتر نخست وزیری و سرویس اطلاعاتی ایتالیا (DIS) در مورد این خبر منتشر نشده است.

آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا و مشاور ویژه «رابرت مولر» به این نتیجه رسیدند که روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ با اقداماتی در روند تقویت جایگاه جمهوری خواهان و تضعیف هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات ها دخالت داشته است.

ترامپ که سال آینده برای پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می کند، تحقیقات روسیه را "شکار جادوگران" خوانده و بارها در صدد بی اعتبار کردن آن بوده است.

بار یکی  افراد کلیدی منصوب شده توسط ترامپ است که بالاترین مقام رسمی اجرای قانون در ایالات متحده را بر عهده دارد و شخصاً درگیر تحقیق در مورد شکایات ترامپ مبنی بر اینکه وی و مبارزات انتخاباتی وی در سال ۲۰۱۶ به طور نادرست توسط آژانس‌های اطلاعاتی و اجرای قانون ایالات متحده هدف قرار گرفته اند، شده است.

بار در ماه مه (خرداد) «جان درهام» دادستان فدرال را منصوب کرد تا در زمینه دخالت های احتمالی روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا تحقیق کند.

«کری کوپک» سخنگوی وزارت دادگستری ایالات متحده روز دوشنبه گفت: ترامپ برای معرفی بار و درهام با دیگر کشورها تماس‌هایی داشته است. کوپک در بیانیه خویش هیچ اشاره ای به نام این کشورها نکرد، اما رسانه های آمریکایی اعلام کردند که بار با کمک سرویس اطلاعات انگلیس توانسته به ایتالیا سفر کند.

روزنامه ایتالیایی در ادامه نوشت، سفر و جلسات دادستان کل آمریکا با مقامات اطلاعاتی ایتالیا متمرکز بر منشأ تحقیقات آمریکا در روسیه بوده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۵۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تروریست ها از خارج از مرزها وارد ایران می شوند /جریانات تروریستی داخل ایران و پاکستان هدایت شده سرویس های اطلاعاتی خارجی هستند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احمد وحیدی وزیر کشور، درباره آخرین اقدامات برای تامین امنیت مرزبانان، مرزها و مقرهای نظامی اظهار کرد: دستگاه های انتظامی، نظامی و امنیتی راجع به برخی از نقاطی که باید اصلاحاتی صورت بگیرد، جلسات بررسی مختلفی برگزار کردند و نسبت به تأمین امکانات بیشتر مورد نیاز پیش بینی هایی صورت گرفت از جمله اینکه ساختمان ها باید بهبود می یافتند که پیش بینی شده و به لحاظ هماهنگی هایی که باید در سطح منطقه انجام شود، اقدامات و برنامه هایی در دستور کار قرار گرفت.

وحیدی در گفتگو با شفقنا، ادامه داد: مهم ترین مشکل این است که تروریست ها از خارج مرزهای ما به کشور وارد می شوند و وقتی با نیروهای امنیتی و انتظامی برخورد می کنند بلافاصله فراری می شوند لذا در صحبت هایی که با دوستان پاکستانی داشتیم قرار شد که با هماهنگی بیشتر جلوی این کار گرفته شود.

وی گفت: در سفر اخیر رییس جمهور به پاکستان گفت وگوهای بسیار خوبی با مسئولین مختلف امنیتی در سطوح مختلف انجام شد، نظرها یکی بود و هر یک بر ضرورت برقراری امنیت تأکید داشتند و هر دو هم نظر بودند که جریانات تروریستی که در داخل ایران و پاکستان عملیاتی را مرتکب می شوند، هدایت شده سرویس های اطلاعاتی خارجی هستند.

وحیدی بیان کرد: توافقات بسیار خوبی هم در هماهنگی های هر چه بیشتر در برخورد با گروه های تروریستی در کنترل مرز و هم هماهنگی های اطلاعاتی بیشتر صورت گرفت که امیدواریم در عمل شاهد نتایج بسیار خوبی باشیم.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901444

دیگر خبرها

  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • چه اتفاقی برای یسنا افتاده بود؟ / احضار چند مظنون
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • خنثی‌سازی امنیتی‌ترین طراحی عملیات نفوذ و خرابکاری صنعتی سرویس اطلاعاتی موساد در ایران روی آنتن شبکه یک سیما
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • تروریست ها از خارج از مرزها وارد ایران می شوند /جریانات تروریستی داخل ایران و پاکستان هدایت شده سرویس های اطلاعاتی خارجی هستند